سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

قدیمی ترین بازیکن هاکی روی یخ جهان


قدیمی ترین بازیکن هاکی روی یخ جهان در ۸۶ سالگی وارد کتاب های رکورد گینس شد.

صبح بخیر: قدیمی ترین بازیکن هاکی روی یخ جهان در ۸۶ سالگی وارد کتاب های رکورد گینس شد. برلینگتون Oldtimers باشگاه هاکی رکوردهای جهانی گینس خواسته است به نام استوارت Cockshutt، عضو دیرینه این باشگاه، به عنوان قدیمی ترین بازیکن هاکی در جهان است.رسانه ها به تازگی در مرکز یخ اپلبای برلینگتون فرود برای پوشش ظاهر ۸۶ ساله Cockshutt در یک بازی لیگ بزرگسالان محل است.


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.



ویدیو مرتبط :
قدیمی ترین بازیکن هاکی روی یخ جهان در 86 سالگی گینس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفتگویی متفاوت با بهترین بازیکن جهان/ لیونل همان پسربچه قدیمی است!



آرزوهای مرد ماندگار بارسا

گفتگویی متفاوت با بهترین بازیکن جهان/ لیونل همان پسربچه قدیمی است!

ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا بدون شک یکی از محبوب ترین شخصیت های ورزشی در تمام نقاط جهان است. او در گفتگویی متفاوت به سوالات پاسخ گفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسی چندی پیش چهارمین توپ طلای پیاپی خود را کسب کرد و نام خود را در کتاب رکوردها ثبت کرد. او که در سال 2012 با به ثمر رساندن 91 گل رکورد گلزنی در یک سال تقویمی را شکست، تنها چند ساعت قبل از دریافت چهارمین توپ طلای خود با فیفا مصاحبه ای انجام داد که در ادامه می خوانید:

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

* سایت فیفا: تو 6 سال پیاپی است که به مراسم توپ طلای فیفا دعوت می شوی، آیا این مراسم برای تو به یک عادت تبدیل شده یا هر بار جذابیتی خاصی برایت دارد؟

- مسی: راستش برایم عادی نشده است. با اینکه این نوع مراسم ها تقریبا شبیه هم است اما برای من هر سال هیجان خاصی دارد. اینکه اینجا باشید به اندازه کافی متفاوت هست، حس دوست داشتنی و فوق العاده ای است که می دانید هر سال چنین روزهایی هم وجود دارد. دعوت به این مراسم نشان دهنده این است که شما کار خود را خوب انجام می دهید.

* وقتی در سال 2007 برای اولین بار به این مراسم آمدی یک نوجوان با موهای بلند بودی، به نظر می رسد خیلی نسبت به آن زمان فرق کرده ای.

- خیلی زیاد! اتفاقات زیادی از آن زمان به بعد برایم افتاده و کاملا واضح است که هم از نظر فوتبالی و هم از نظر شخصیتی نسبت به آن زمان پیشرفت کرده ام. آن زمان فکر کنم 18 یا 19 سالم بود، نسبت به آن سال ها پخته تر شده ام و شخصیتم شکل گرفته است. چیزهای زیادی تغییر کرده است.

* دیه گو مارادونا می گوید وقتی در مراسم توپ طلای سال 2008 که تو بعد از رونالدو دوم شدی، او به تو گفت هرگز دوباره دوم نشو. آیا این همان چیزی است که تو به آن گوش دادی و اکنون اتفاق می افتد؟

- راستش را بگویم اصلا یادم نمی آید مارادونا آن زمان به من چه گفت (می خندد)، اما این درست است که بعد از آن من هر سه توپ طلا را از آن خود کردم. بودن در این مراسم فوق العاده است.

* تو در سال 2012 با به ثمر رساندن 91 گل رکورد جدیدی به ثبت رساندی. اگر بخواهی در مورد یکی از آنها گل ها صحبت کنی کدام را انتخاب می کنی؟

- همان طور که همیشه گفته ام اهمیت گل ها برایم بسیار مهمتر از زیبایی آنهاست. مثلا گل هایی که در دیدار فینال به ثمر می رسد برایم مهمتر هستند. به همین دلیل من گلی که در دیدار فینال کوپا دل ری مقابل اتلتیک بیلبائو به ثمر رساندم را به خاط می آورم.

* بهترین لحظه سال 2012 برای تو کدام لحظه بود؟

- کلا سال خوبی برایم بود. البته ترجیح می دادم با بارسا به جام های بیشتری برسم. در تیم ملی آرژانتین هم شرایط خوبی داشتم و از آن نظر هم سال خوبی برایم بود. به نظرم بهترین اتفاق برایم این بود که تیم ملی آرژانتین بعد از اینکه مدتها شرایط خوبی نداشت به زوهای خوب خود بازگشته است.

* چه چیزی باعث شد سرانجام در تیم ملی هم موفق باشی؟

- به نظرم تیم ملی خودش تغییر کرد و شرایط برای تغییر من هم ایجاد شد. برای چنین تغییرهایی باید همه چیز عوض شود و تنها یک بازیکن نمی تواند موثر باشد. همانطور که شرایط برای من خوب نبود در تیم ملی هم شرایط به هر دلیلی خوب پیش نمی رفت.

اما وقتی که پیروزی های ما شروع شد و نتیجه گرفتن آغاز شد همه چیز عوض شد. اکنون هواداران پشت ما هستند، رسانه ها دیگر انتقادهای تند سال های گذشته را انجام نمی دهند و شرایط برای ما آرام و خوب شده است. بزرگترین تغییر تیم ملی آرژانتین نتیجه گرفتن و روند پیروزی ها بود، به همین سادگی.

* آیا اکنون در آرژانتین بیشتر از قبل مورد استقبال و حمایت قرار می گیری؟

- بله همین طور است. بازی های ما در پایتخت و در منطقه داخلی شهر برگزار می شود و همه جا مردم رفتار بسیار خوبی با من دارند و تیم هم خوب نتیجه می گیرد. این دست آوردی است که ما با نتایج درشان خود به آن رسیده ایم. ما انگیزه مردم آرژانتین را برای حمایت از تیم ملی کشورشان بالا برده ایم و باید بگویم از هر زمان دیگری متحدتر هستیم.

* در سال 2012 هت تریک های زیادی انجام داده ای، اما آیا هت تریک در پیروزی 4 بر 3 مقابل برزیل در ماه ژوئن برایت مهمتر و با ارزش تر از همه بود؟

- همه هت تریک های من خاص هستند. اما اینکه تیم مقابل چه تیمی بوده و این هت تریک ها در چه شرایطی رقم خورده شرایط فرق می کند. با توجه به اینکه آن یک بازی دوستانه بود هت تریک در آن بسیار خاص تر شده است. اما گلزنی به نوبه خود لذت بخش است حال می خواهد حریف مقابل برزیل باشد یا هر تیم دیگری.

* به بارسلونا برگردیم، از وقتی که گواردیولا رفته و تیتو ویلانووا هدایت بارسا را به عهده گرفته تغییر در تیم صورت گرفته؟

- بله، البته. آماده سازی برای بازی ها فرقی نکرده اما چیزی که فرق کرده این است که شخصیت گواردویلا و تیتو کاملا متفاوت است و شیوه ای که این دو ترکیب تیم را مدیریت می کنند فرق می کند. هر کدام از آنها ایده و استایل مخصوص خود را دارند اما از نظر بازی و تمرین ما دقیقا همان کاری را انجام می دهیم که در طول 4 سال اخیر انجام داده ایم.

* سال 2012 پر از اتفاقات غیر فوتبالی برای بارسا بود، از رفتن پپ گواردیولا گرفته تا سرطان اریک ابیدال و عمل جراحی تومور تیتو ویلانوا. این اتفاقات چقدر به بارسلونا که بازیکنان آن بسیار متحد هستند ضربه زد؟

- راستش این مسائل خیلی به ما ضربه زد. این اتفاقات یکی پس از دیگری رخ می داد و شرایط بسیار سختی را برای ما رقم زده بود. اما با اتحاد ما توانستیم این مراحل دشوار را به سلامت پشت سر بگذاریم. خدا را شکر شرایط برای ابیدال و تیتو بسیار بهتر شده و امیدوارم آنها دیگر هیچوقت دچار مشکلات سلامتی نشوند.

* بارسا در این فصل گوی سبقت را از رقبای خود ربوده و با فاصله ای قابل توجه در صدر قرار دارد. در این فصل بارسا قهرمان لالیگا می شود؟

- باید یادمان باشد هنوز راه زیادی تا پایان فصل باقی مانده است و هنوز هیچ چیز قطعی نیست. خوشبختانه با توجه به اختلافی که در صدر ایجاد کرده ایم قهرمانی لالیگا در دستان خودمان است اما نباید حریفان را دست کم بگیریم و از هم اکنون خود را قهرمان بدانیم. با اتلتیکو بازی کرده ایم، آنها تیم بسیار قدرتمندی هستند. رئال را هم هرگز نباید فراموش کرد آنها تا آخرین لحظه می جنگند و سابقه از بین بردن اختلافات امتیازی زیاد را دارند. ما باید همین روند را ادامه دهیم تا صدرنشینی خود را حفظ کنیم.

* چندی پیش ادواردو گالئانو نویسنده و خبرنگار اروگوئه ای در جایی نوشت: من مسی را دوست دارم چون او هیچوقت فکر نمی کند مسی است. آیا این جمله درست است؟ ایا می دانی تو تاثیر بزرگ در فوتبال مدرن دنیا داشته ای؟

- نمی دانم. من فقط تلاش می کنم کارم را درست انجام دهم و از اتفاقاتی و موفقیت هایی که برایم می افتد لذت ببرم. وقت آن نیست که بنشینید و ببینید به این فکر کنید که چه می کنید و این چه تاثیری روی فوتبال جهان دارد چون همه چیز خیلی سریع اتفاق می افتد. تا یک اتفاق تمام می شود یکی دیگر آغاز می شود. همان طور که همیشه گفته ام مردم این بارسلونا را به یاد خواهند داشت، در آن زمان موفقیت های بارسا بیشتر به چشم می آید. در آن زمان من هم از فوتبال خداحافظی کرده ام به این فکر خواهم کرد که چه دست آوردهایی در دوران فوتبالم کسب کرده ام.

* یکی از جنبه های چشم نواز بازی تو این است که هرگز تمارض نکرده ای و کسی به یاد ندارد تو خودت را به زمین زده باشی.آیا این خصلتی است که از روز اول زندگی در تو وجود داشته است؟

- راستش را بگویم در تمام دوران زندگی ام این طور بوده ام. وقتی بچه هم بودم تلاش می کردم هر طور شده توپ را نگه دارم و به مسیر خود ادامه دهم و برایم مهم نبود چه اتفاقی می افتد، اکنون هم هنوز همین طور هستم. هر سال تلاش می کنم از نظر فوتبالی پیشرفت کنم، دوست دارم در همه جنبه ها پیشرفت کنم.

* به عنوان آخرین سئوال: در سال نو وقتی کنار عزیرانت هستی چه آرزویی برای سال 2013 خواهی کرد؟

- پسرم اولویت اول من است و بعد از تولد او همیشه مهمترین چیز برایم بوده است. بعد از آن آرزوی سلامتی برای اریک ابیدال و تیتو ویلانووا می کنم. برای خودم، همسرم و فرزند عزیزم هم آرزوی سلامت می کنم. آرزوی ورزشی ام هم این است که همین طور به روند رو به رشد خود ادامه دهم و در این سال به همراه بقیه عناوین بیشتری را کسب کنیم./مهر