سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

قدیمی‌ترین گیاه گلدار زمین +عکس


محققان اعلام کردند که یک فسیل در مجموعه فسیلهای موسسه اسمیتسونین که شبیه گل شقایق است، نشان دهنده قدیمی ترین گیاه گلداری است که تاکنون در آمریکای شمالی کشف شده است.

مهر: محققان اعلام کردند که یک فسیل در مجموعه فسیلهای موسسه اسمیتسونین که شبیه گل شقایق است، نشان دهنده قدیمی ترین گیاه گلداری است که تاکنون در آمریکای شمالی کشف شده است.

ناتان جاد دانشجوی دکترای دانشگاه مریلند اظهار داشت که هنگامی که در حال بررسی یک دسته فسیل گیاهان باستانی در مجموعه موزه تاریخ طبیعی اسمیتسونین بود یک فسیل خاص نظر وی را به خود جلب کرد.



وی گفت: این فسیل شبیه یک تکه سرخس بود بنابراین تلاش کردم یک تکه از سنگی که آن را پوشانده بردارم تا دریابم که این گیاه چه نوع سرخ بوده است، اما هرچقدر که بیشتر از این سنگ را روی سطح برداشتم متوجه شدم که فسیل بیشتری زیر آن مدفون بوده است. ابتدا تصور کردم که یک تکه کوچک از یک برگ بود که پس از آن مشخص شد این تکه دو برگ بوده که به یکدیگر وصل شده اند. در نهایت متوجه شدم که این گیاه اصلا سرخس نیست بلکه می توان گفت جزیی از نخستین گیاهان گلدار به شمار می رود.

وی نتیجه این تحقیقات را در مجله آمریکایی گیاه شناسی منتشر کرده و اظهار داشته است که این فسیل قدمتی بین 125 تا 115 میلیون سال داشته و می توان آن را درمیان قدیمی ترین گیاهان گلداری دانست که تاکنون در آمریکای شمالی کشف شده است.

درحالی که امروزه گیاهان گلدار بسیاری سیاره زمین را دربرگرفته اند در حدود 450 میلیون سال پیش زندگی گیاهی به خانواده های قدیمی و ابتدایی تری چون خزه ها و سرخسها اختصاص داشت.

ناتان جاد یادآور شد: در مقایسه با گیاهان امروز این فسیل شباهت قابل توجهی به یک گروه خاص از شقایقهای مدرن دارد.


ویدیو مرتبط :
ترمیم و بازسازی عکس های قدیمی/عکس شکسته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قدیمی‌ترین آثار کشف شده روی زمین +عکس



قدیمی‌ترین آثار کشف شده روی زمین +عکس

تمدن های گذشته آنقدر که می پنداریم عقب افتاده نبوده اند زیرا تا به حال آثاری کشف شده است که نشان از بزرگی و دانش آن ها دارد.

باستان شناسان همیشه به دنبال کشف قدیمی ترین ها بوده اند تا شاید بتوانند از میان آن ها راهی برای درک گذشته پیدا کنند. آن ها با سال ها کاوش به آثار عظیمی دست پیدا کرده اند که از میان آن ها می توانیم به قدیمی ترین آثار کشف شده در تاریخ اشاره کنیم :


** قدیمی ترین آدامس

قدیمی‌ترین آثار کشف شده,قدیمی ترین آدامس,قدیمی ترین کفش دنیا

در سال 2007 یک دانش آموز باستان شناسی در فنلاند تکه ای آدامس باستانی پیدا کرد که بیش از 5 هزار سال قدمت داشت. این آدامس که به عنوان قدیمی ترین در دنیا شناخته می شود از صمغ درختان درست شده است و آثار دندان روی آن به راحتی دیده می شود. انسان های اولیه کسانی هستند که آدامس را در شرایط خاص کشف کردند, آن ها صمغ درختان را با گیاهان دیگر ترکیب می کردند تا قابل خوردن شود.


** قدیمی ترین کفش دنیا

قدیمی‌ترین آثار کشف شده,قدیمی ترین آدامس,قدیمی ترین کفش دنیا

در مکاشفاتی که در سال 2010 در منطقه غارهای ارمنستان انجام شد باستان شناسان توانستند قدیمی ترین کفش دنیا را پیدا کنند. این کفش که بسیار عالی و به سبک امروزی دوخته شده بود نزدیک به 5500 سال قدمت داشت و به طور شگفت آوری این مدت را دوام آورده بود. به گفته باستان شناسان این کفش برای یک خانم با سایز پای بزرگ بوده است و این لنگه کفشی که یافت شده برای پای راست دوخته شده بوده است.


** قدیمی ترین ساز موسیقی

قدیمی‌ترین آثار کشف شده,قدیمی ترین آدامس,قدیمی ترین کفش دنیا

در سال 2012 باستان شناسان توانستند قدیمی ترین ساز موسیقی دنیا را که یک فلوت 43 هزار ساله است پیدا کنند. این فلوت از جنس استخوان پرندگان به همراه عاج ماموت ساخته شده است و کاملا مشابه نمونه های امروزی کار می کند. باستان شناسان این ساز قدیمی را در غاری واقع در آلمان کشف کردند و به سختی توانستند قدمت آن را تشخیص دهند.


** قدیمی ترین چشم مصنوعی

قدیمی‌ترین آثار کشف شده,قدیمی ترین آدامس,قدیمی ترین کفش دنیا

باستان شناسان ایرانی در سال 2006 توانستند یکی از جالب ترین کشفیات باستان شناسی تاریخ را انجام دهند. آن ها در منطقه "شهرسوخته" به آثاری متفاوت از جمله قدیمی ترین چشم مصنوعی دنیا دست پیدا کردند. این چشم که نزدیک به 4800 سال قدمت دارد متعلق به بانویی با سن میان 25 تا 30 سال بوده است.

این چشم با صمغ های طبیعی به همراه چربی حیوانات ساخته شده بود و بر روی آن طرح هایی از سیستم رگ های چشم قرار دارد. این چشم در زمان کشف هنوز بخش های سالم بسیاری داشت.


** قدیمی ترین لباس دنیا

قدیمی‌ترین آثار کشف شده,قدیمی ترین آدامس,قدیمی ترین کفش دنیا

در ابتدا در مورد قدیمی ترین کفش کشف شده در منطقه ارمنستان صحبت کردیم اما لازم است این نکته را بدانید که قدیمی ترین لباس دنیا نیز در همین منطقه پیدا شده است. این لباس که از جنس نی است نزدیک به 5900 سال قدمت دارد.

 

از سال 2007 که حفاری در این منطقه شروع شده باستان شناسان توانسته اند آثار شگفت انگیزی پیدا کنند برای مثال قدیمی ترین حیوان مومیایی شده نیز در این منطقه با قدمت 5900 سال پیدا شد که بیش از 1000 سال از نمونه مصری خود بزرگتر است...../yjc.ir