سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

قتل عام سیاه ها توسط ایتالیای فاشیست


78سال پیش در روز 2 اکتبر سال 1935 میلادی بنیتو موسولینی، دیکتاتور فاشیست ایتالیا پس از یک سخنرانی جنگ‌طلبانه خطاب به مردم ایتالیا دستور حمله ارتش فاشیست ایتالیا به کشور بی‌پناه اتیوپی را صادر می‌کند.

جام جم آنلاین: 78سال پیش در روز 2 اکتبر سال 1935 میلادی بنیتو موسولینی، دیکتاتور فاشیست ایتالیا پس از یک سخنرانی جنگ‌طلبانه خطاب به مردم ایتالیا دستور حمله ارتش فاشیست ایتالیا به کشور بی‌پناه اتیوپی را صادر می‌کند.

موسولینی چند ماه پیش از این تاریخ بهانه آورده بود که در روز 23 نوامبر سال 1934 میلادی بازرسان ایتالیایی در مرز مستعمره ایتالیایی سومالی و امپراتوری اتیوپی مورد حمله قرار گرفته اند.

نگوس (لقب امپراتوران اتیوپی) هایله سلاسی اول، امپراتور اتیوپی به هجوم نظامیان ایتالیایی به والوال در عمق 100 کیلومتری خاک اتیوپی اعتراض می کند.



هایله سلاسی اول به جامعه ملل، یک سازمان فراملیتی که در پایان جنگ جهانی اول ایجاد شده بود و اتیوپی از سال 1933 میلادی عضو آن بود، متوسل می شود.



جامعه ملل که وظیفه اش حفظ صلح میان کشورهای عضو بود برای نخستین بار از زمان موجودیتش در بوته آزمایش قرار گرفت.

جامعه ملل یک کمیسیون داوری را منصوب کرد اما کاری از دست این کمیسیون برنیامد.

موسولینی می خواست انتقام شکست تحقیرآمیز ارتش ایتالیا در مقابل نیروهای اتیوپیایی نگوس منلیک، امپراتور اتیوپی در اول مارس سال 1896 میلادی در آدووا را بگیرد.

از این مهمتر، موسولینی می خواست یک امپراتوری مستعمراتی ایجاد کند که شایسته ایتالیا فاشیست باشد و برای این کار می خواست به تنها کشور آفریقایی که از جنگ استعمار اروپا تا آن زمان رهیده بود، حمله کند.



در روز 2 اکتبر سال 1935 میلادی، موسولینی یک سخنرانی جنگ طلبانه خطاب به مردم ایتالیا ایراد کرد و گفت تصمیم اشغال اتیوپی را دارد.

به فرمان موسولینی در فردای آن روز 10 لشکر ایتالیایی شامل 400 هزار نفر با پشتیبانی تانک ها و نیروی هوایی به کشور بی پناه اتیوپی هجوم می برند و این کشور را از طریق سومالی و اریتره دو مستعمره ایتالیا در منگنه قرار می دهند.



به رغم بمباران های وحشیانه و استفاده از بمب های فسفری و تجهیزات پیشرفته نظامی، نیروهای ایتالیایی نتوانستند به یک پیروزی سریع دست یابند.

نیروهای اتیوپی با تیر و کمان و نیزه و تفنگ های قدیمی در مقابل نیروهای فاشیست ایتالیا دست به مقاومت شدیدی زدند.



ارتش فاشیستی ایتالیا پس از چندین ماه و به دشواری توانست مقاومت اتیوپیایی ها را در هم بشکند.

در روز 2 مه سال 1936 میلادی، مارشال بادولیو، فرمانده ارتش های آفریقای ایتالیا سرانجام وارد آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی شد.

در روز 4 مه، هایله سلاسی اول از طریق جیبوتی و بیت المقدس به شهر ژنو مقر جامعه ملل وارد شد.در روز 5 مه، موسولینی رسما الحاق اتیوپی را به مستعمرات ایتالیا اعلام کرد.

در روز 9 مه، ویکتور امانوئل سوم، پادشاه ایتالیا لقب امپراتور اتیوپی را یافت و در روز اول ژوئن موسولینی در شهر رم تاسیس «آفریقای شرقی ایتالیا» را اعلام کرد.



ارتش فاشیست ایتالیا در دوران اشغال اتیوپی دست به وحشیانه ترین اعمال نسبت به مردم مظلوم اتیوپی می زند و ده ها هزار غیرنظامی به قتل می رسند.

اتیوپی باید منتظر شکست نیروهای ایتالیایی از قوای متفقین در جنگ های شمال آفریقا شود و سپس با آغاز مقاومت در بحبوحه جنگ جهانی دوم بار دیگر استقلال خود را بازیابد و هایله سلاسی اول بار دیگر بر تخت سلطنت بنشیند.


ویدیو مرتبط :
قتل عام کودکان سیاه پوست محله مووی فیلادلفیا 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیست سیاه برای قتل‌ عام خانوادگی



 اخبارحوادث,خبرهای حوادث,  حوادث روز

مرد جنایتکار با ادعای مبارزه با فساد لیست سیاهی از اعضای خانواده‌اش تهیه کرد تا آنها را به قتل برساند.

به گزارش جام جم ، مصطفی 44 ساله چهاردهم دی سال 90 دوست قدیمی‌اش به نام ابراهیم را با ضربه‌های چاقو در شهریار کشت و یک هفته بعد در تایباد دومین جنایت را رقم زد.

او مدتی بعد در شهریار همراه دو معتاد شناسایی و دستگیر شد که در بازجویی‌ها به قتل دوستش و پدرش اعتراف و ادعا کرد برای مبارزه با فساد، دست به این قتل‌ها زده است.

او هشتم شهریور امسال به اتهام قتل ابراهیم محاکمه شد و قضات شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران ادعای او را نپذیرفتند و مصطفی به قصاص محکوم شد.

مرد میانسال قرار بود دیروز به اتهام قتل پدرش محاکمه شود، اما اولیای دم در دادگاه حاضر نشدند و جلسه رسیدگی به روز دیگری موکول شد.

در حاشیه جلسه محاکمه فرصتی پیش آمد تا با متهم درباره انگیزه‌اش از قتل‌ها گفت‌وگو کنیم. او در این گفت‌وگو اصرار کرد خود را بی‌گناه نشان دهد و مدعی بود برای مبارزه با فساد تلاش می‌کند.

متاهلی؟
بودم. چند سال قبل از همسرم جدا شدم. دو پسر دارم اما چند سال است آنها را ندیده‌ام.

چرا دوستت و پدرت را کشتی؟
برای مقابله با فساد. یک صدایی از ماورا از من خواست تا آنها را بکشم.

اما شواهد نشان می‌دهد با دوستت اختلاف حساب داشتی و برای پول او را کشتی.
این ادعا صحت ندارد. من با او مشکل مالی نداشتم.

پدرت هم فساد می‌کرد؟
بله. او فاسد بود. 70 سالش بود اما چهار پنج زن داشت. می‌رفت دختران کم سن و سال را می‌خرید تا زنش بشوند. آخر کدام دختری راضی می‌شود زن یک پیرمرد شود.

اگر دستگیر نمی‌شدی، باز هم آدم می‌کشتی؟
من فهرستی از افرادی که فساد می‌کنند، تهیه کرده‌ام و باید آنها را بکشم. اگر الان هم آزاد شوم، سراغ آنها می‌روم. البته اغلب آنها خانواده‌ام هستند.

بر چه اساسی حکم مرگ برای افراد صادر می‌کنی؟
من به درجه‌ای از عرفان رسیده‌ام که با دیدن افراد فاسد عصبی می‌شوم و تمام بدنم می‌لرزد.

در این مدت کسی هم به ملاقاتت آمده؟
چند بار خانواده‌ام به ملاقاتم آمدند. آنها نمی‌گویند من کار بدی کرده‌ام، اما برای آزادی من هم کاری نمی‌کنند. پدرم خیلی زن داشت و نمی‌دانم چند تا خواهر و برادر دارم که آنها را به دادگاه احضار کنم.

در زندان چه کار می‌کنی؟
با فساد مبارزه می‌کنم. افراد فاسد در زندان زیاد هستند. یک بار با شمشیر یکی از مسئولان زندان را تعقیب کردم. می‌خواستم او را هم بکشم. او با فساد خوب مبارزه نمی‌کرد. نمی‌دانم چرا کسی حرف‌های مرا باور نمی‌کند. پزشکی قانونی گفته که من دیوانه نیستم پس حرف‌هایم را باید باور کنند.

چرا اصرار داری به زندان تایباد منتقل شوی؟
زندان تایباد پاک‌ترین زندان جهان است و در آنجا نیازی به مقابله با فساد نیست.

برای کسب رضایت اولیای دم، اقدامی نکردی؟
من از مرگ نمی‌ترسم؛ چون این کارها را برای رسیدن به اهدافم انجام داده‌ام.

چرا یک بار در زندان دست به خودکشی زدی؟
من خودکشی نکردم. فقط قرص خوردم تا آرام شوم و بتوانم در دادگاه حاضر شوم.

چطور می‌خواستی با فساد مقابله کنی اما خودت پنج فقره سابقه کیفری داری؟
این سابقه‌ها متعلق به گذشته بود و من دست از آن کارهایم کشیده بودم.

 

 اخبار  حوادث  -  جام جم