سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

قبیله‌ای شناور روی آب +عکس


روستای" اوروس" مکان منحصر به فردی است که ساکنین آن روی جزیره شناوری که خودشان ساخته اند زندگی می‌کنند.

فرارو: روستای" اوروس" مکان منحصر به فردی است که ساکنین آن روی جزیره شناوری که خودشان ساخته اند زندگی می‌کنند.

دریاچه "تیتی كاكا" واقع در مرز بولیوی و پرو با 3812 متر ارتفاع از سطح دریا بزرگترین دریاچه آمریكای جنوبی است. اوروس‌ها مردمانی هستند كه از گذشته های دور در سرزمینهای همجوار این دریاچه میزیستند و پیاپی مورد حمله دشمنان قرار می‌گرفتند. آنها برای در امان ماندن از غارت همسایگان به فكر ساختن خانه‌های شناور بر روی دریاچه افتادند. آنها خانه ها را بوسیله نی بومی منطقه كه"توتورا" نامیده می‌شود ساختند و به تدریج به یكدیگر متصل كردند و در نهایت حاصل كار جزیره های كوچك شناوری بود كه هم اكنون شمار آنها به 40 می‌رسد.

این روزها مردم این جزیره بیشتر امنیت دارند و بسیاری از آنها  بار دیگر به ساحل دریاچه بازگشته اند اما همچنان نزدیک به 500 نفر زندگی در جزیره را ترجیح می دهند.

مردم این جزیره از راه های مختلفی کسب در آمد می کنند که مهمترین آن جذب توریست است. این جزیره سالانه مورد بازدید افراد زیادی از سراسر دنیا است. "انریکه کاسترو" عکاس رویترز از این جزایر شناور عکاسی کرده است که در زیر می بینید.

(تصاویر) جزایر شناور

(تصاویر) جزایر شناور

(تصاویر) جزایر شناور

(تصاویر) جزایر شناور

(تصاویر) جزایر شناور

(تصاویر) جزایر شناور

(تصاویر) جزایر شناور

(تصاویر) جزایر شناور

(تصاویر) جزایر شناور

(تصاویر) جزایر شناور

(تصاویر) جزایر شناور

(تصاویر) جزایر شناور


ویدیو مرتبط :
آموزش شناور ماندن روی سطح آب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان یک قرن شناور بودن روی آب +عکس



شناور بودن روی آب , خبرهای جالب و خواندنی

در سال 1914 میلادی کاپیتان براون از دانشکده ناوبری گلاسکو 1890 عدد بطری را به دریا انداخت که هر بطری حاوی یک عدد کارت پستال بود.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، رسم عجیبی بود، آنها که نامه ای نوشته و ابتدا به دل بطری شیشه ای و بعد به دل دریای عظیم می انداختند تا شاید به مقصود خود برسند و امروز، کشف آن بطری های بیهوده، افتخاری بزرگ محسوب می شود.

اکنون نیز بطری حاوی نامه نماینده دولت اسکاتلند که 98 سال پیش به دریا انداخته شده بود به وسیله یک ماهیگیر اسکاتلندی در سواحل شمالی این کشور پیدا شد.

ماجرا از این قرار بود که در سال 1914 میلادی کاپیتان C. H براون از دانشکده ناوبری گلاسکو 1890 عدد بطری را به دریا انداخت که هر بطری حاوی یک عدد کارت پستال بود و از یابندگان آن تقاضا می‌کرد تا محل پیدا شدن بطری‌‌ها را گزارش کنند. وی وعده داده بود که در قبال گزارش بطری‌‌های یافت شده یک پاداش شش پنی نیز به یابندگان اهدا خواهد شد. در واقع این طرح بدین منظور اجرا شده بود که دولت اسکاتلند بتواند نقشه نحوه فعالیت مسیرهای آبی در دریا‌های اطراف اسکاتلند را طراحی کند.

اندرو لیپر ماهیگیر اسکاتلندی موفق شد پس از کشف بطری، این نامه را به عنوان قدیمی‌‌ ترین نامه در کتاب رکورد‌های گینس ثبت کند. سخنگوی رکورد‌های جهانی گینس نیز این کشف را یك ركورد شگفت ‌انگیز، هم از نظر تاریخی و هم از نظر علمی دانسته و گفته است همه از این رخداد شگفت ‌زده هستند.

حالا این ماهیگیر اسکاتلندی توانسته سود خوبی از این صید کوچک خود داشته باشد و یک کاغذ که حدود یک قرن روی آب شناور بوده، به همه ماهی هایی که تاکنون گرفته است، می ارزد..../باشگاه خبرنگاران جوان