سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

قبرهای قرن 21 +عکس


یک شرکت فرانسوی از سال گذشته اقدام به ابداع قبرهای جدیدی کرده که تفاوت بسیاری با قبرهای سنتی و آنچه تاکنون دیده‌ایم، دارد.

خبرگزاری فارس: شرکت فرانسوی «مفهوم مرگ» از سال گذشته اقدام به ابداع قبرهای جدیدی کرده که تفاوت بسیاری با قبرهای سنتی و آنچه تاکنون دیده‌ایم، دارد.

مدیر این شرکت درباره ایده خود می‌گوید که تلاش داشته، قبرهای جدیدی با ایده‌های جدید و متفاوت از برداشت‌هایی که تاکنون وجود داشته ارائه دهد.

















ویدیو مرتبط :
هنر قرن 21 Art21

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین قاتل قرن 21 +عکس



گزارشی از چگونگی نابودی مغز انسان توسط اینترنت؛بزرگترین قاتل قرن 21 +عکس

 

اینترنت به یکی از مهمترین ابزار روز تبدیل شده است و به شما این اجازه را می دهد تا در دنیای بسیار بزرگ آن قدم بزنید و به نقاط مختلف دنیا سر کشی کنید.

 

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، شاید پس از خواندن این مطلب دیگر سعی کنید کمتر از اینترنت استفاده کنید اما بهتر است ابتدا تا به انتهای آن را مطالعه کنید.

 

این روزها در بیشتر جوامع پیشرفته مشکل اعتیاد به اینترنت در حال رشد و گسترش است و باعث شده است که کشورهای متفاوت در پی حل این مشکل باشند و از آن به عنوان یکی از بزرگترین معظلات جامعه صحبت کنند.

 

بنا به تحقیقات به عمل آمده توسط محققان که در سایت ForensicPsychology منتشر شد مردم دنیا بیش از 35 بیلیون ساعت را در ماه صرف گشتن در اینترنت می کنند و البته مهمترین مشکل در اینجا این است که این افراد تنها برای یک کار ساده وارد اینترنت نمی شوند.

 

اعتیاد به اینترنت ,مشکل اعتیاد به اینترنت

 

بیشتر افراد بعد از وارد شدن به اینترنت به انجام کارهای مختلف می پردازند و چندین سربرگ باز می کنند و در یک لحظه هم خبرها را چک می کنند هم به ایمیل خود سر می زنند و همچنین در حال انجام کارهای دیگری هستند. این کار باعث می شود تا میزان استرس در افراد بالا رفته و همچنین خلاقیت های ذهن را نیز به اندازه بسیار زیادی پایین می آورد.

 

اما در اینجا این مسئله مهم است که چگونه اینترنت می تواند مغز ما را نابود کند؟

 

بهتر است از ابتدا این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم و آن را پردازش کنیم تا بتوانیم به یک نتیجه درست برسیم.

 

جمعیت افرادی که از اینترنت استفاده می کنند در سراسر دنیا بسیار متفاوت است و تقریبا می توان آن را به بخش های مختف تقسیم کرد. در این میان مردمی که در آمریکای شمالی زندگی می کنند بیش از 80 درصد از جمعیت استفاده کنندگان اینترنت را تشکیل می دهند و بعد از آن ها کاربران اروپا و آسیای مرکزی، آمریکای لاتین، شرق آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا و جنوب آسیا جمعیت تمام استفاده کنندگان اینترنت را تشکیل می دهند.

 

اعتیاد به اینترنت ,مشکل اعتیاد به اینترنت

 

با توجه به این جمعیت استفاده کننده از اینترنت مردم در طول یک ماه بیش از 35 بیلیون ساعت را صرف گردش در اینترنت می کنند. بر حسب تحقیقات انجام شده این عدد نشان می دهد که در حدود 61 درصد از کاربران اینترنت به آن معتاد شده اند.

 

در این مدتی که شما از اینترنت استفاده می کنید ممکن است سربرگ های متفاوتی را باز کنید که در میان آمار نشان می دهد که نزدیک به پنج درصد از کاربران اینترنت یک یا دو سربرگ باز می کنند و بیش از 30 درصد از کاربران بین سه تا چهار سربرگ باز می کردند و این آمار به مرور کاهش پیدا می کند اما بازهم تقریبا دو درصد از کاربران اینترنت بیش از 10 سربرگ باز می کنند.

 

اعتیاد به اینترنت ,مشکل اعتیاد به اینترنت

 

در این زمان شما به طور نامنظم از مغز خودتان کار می کشید و به آن در نابود شدن کمک می کنید و آن را از بین می برید در زیر می توانید مدل مغزتان را مشاهده کنید.

 

اعتیاد به اینترنت ,مشکل اعتیاد به اینترنت

 

این باعث می شود تا میزان استرس شما بالا رفته و همچنین قدرت تصمیم گیری شما به مقدار زیادی پایین آمده و دیگر نمی توانید به طور دقیق تصمیم گیری کنید و خلاقیت شما نیز بسیار کاهش پیدا می کند.

 

گوگل یکی از عوامل نابودی

 

به طور روزانه بیش از 7.2 بیلیون نفر روزانه از این سایت بازدید می کنند و بیش از 3 بیلیون جمله نیز در این سایت جستجو می شود و به نوعی گوگل درحال جایگزین کردن مغز ما با موتور جستجوی خودش است.


در گذشته منابع اطلاعاتی مردم بسیار محدود بوده اند و برای جستجو به کتاب های منبع مراجعه می کردیم این کار باعث می شد تا برای جستجو وقت بگذاریم و در ادامه شما خودتان را مجبور می کردید تا این اطلاعات را به حافظه بسپارید ولی این روزها با استفاده از گوگل شما تنها به راحتی در این سایت جستجو می کنید و دیگر خود را مجبور نمی کنید تا آن را به حافظه بسپارید چرا که می دانید اگر بار دیگر به آن نیاز داشته باشید می توانید به راحتی آن را بدست آورید.

 

بر حسب آخرین تحقیقاتی که انجام شده است معتادان به اینترنت بسیار زیاد هستند و بیش از 2.5 درصد از آن ها افسرده می شوند. اما مهمترین نکته در این مورد این است که اینترنت می تواند تا 20 درصد از سلول های خاکستری مغز شما را از بین ببرد.

 

آیا هنوز هم به دنبال آن هستید که روزانه بیشتر زمان خودتان را پای اینترنت بگذارید و از آن استفاده کنید؟/مشرق نیوز