سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فیلم: گربه نادر پالاس ایرانی


کارشناسان اداره کل محیط زیست استان خراسان شمالی در ماموریتی مطالعاتی توانستند رد یک گربه نادر پالاس را در حیات وحش این منطقه بیابند. آنها با استفاده از این فرصت مناسب گوشه‌هایی از حیات این گربه و توله‌هایش را با دوربین‌های خود ثبت کنند.

جام جم نما: کارشناسان اداره کل محیط زیست استان خراسان شمالی در ماموریتی مطالعاتی توانستند رد یک گربه نادر پالاس را در حیات وحش این منطقه بیابند. آنها با استفاده از این فرصت مناسب گوشه‌هایی از حیات این گربه و توله‌هایش را با دوربین‌های خود ثبت کنند.

این گربه و توله هایش در ارتفاعات شهرستان مانه و سملقان در دامنه ای با شیب بسیار تند، در داخل تنه یک درخت ارس کهنسال لانه کرده بود.

جنسیت توله های این گربه را شامل 3 قلاده نر و یک قلاده ماده است.

مشاهده گربه پالاس همراه بچه‌هایش از اتفاقات نادری است که تاکنون کمتر در سطح حیات وحش کشور اتفاق افتاده است.

گربه پالاس یکی از کمیاب ترین گربه های وحشی ایران و جهان است که دارای سری پهن، با رنگ زرد نخودی یا نارنجی تیره با نقطه های سیاه رنگ بر پیشانی است که گوش های کوچک و با فاصله از اصلی ترین مشخصه های این گونه جانوری است.

این گربه وحشی بسیار خجالتی و آدم گریز است و عمدتا از جوندگانی نظیر موش و خرگوش و بعضا پرندگانی مانند کبک تغذیه می کند.

زیستگاه این جانور در خراسان شمالی بیشتر در شهرستان های اسفراین و راز و جرگلان گزارش شده و همچنین در دیگر نقاط کشور مانند مناطقی از شاهرود در استان سمنان، سرخس در خراسان رضوی و نیز حاشیه های رود ارس در خطه آذربایجان این گربه نادر مشاهده می‌شود.


ویدیو مرتبط :
زندگی گربه نادر پالاس ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گربه ایرانی ۳۰ دقیقه درماشین لباسشویی



 

گربه ایرانی

 

گربه ایرانی که با مقداری لباس داخل ماشین لباسشویی در شهر سیدنی استرالیا شسته شده بود، از آنجا زنده بیرون آمد.

 

این حیوان بعد از اینکه در ماشین لباسشویی کاملاً ششته شد و بدنش خشک شد، در حالی که دچار سرگیجه شدیدی شده بود، از داخل آن بیرون آمد.

 

راگرز صاحب این گربه از شهر سیدنی استرالیا در این باره گفت: این گربه ۴ماهه روز حادثه زمانی که درب ماشین لباسشویی باز بوده، به میان لباس ها رفته است.

 

این مرد در آن لحظه بدون اینکه متوجه این موضوع شود، درب ماشین لباسشویی را بست و آن را روشن کرد.

 

روزنامه دیلی تلگراف در این باره نوشت: این مرد ماشین لباسشویی را روی درجه کند تنظیم کرده بود و این دستگاه ۳۰ دقیقه چرخید.

 

این مرد پس از خاموش شدن ماشین لباسشویی زمانی که این حیوان را داخل آن دید، ناراحت شد. همسر او به خاطر این ماجرا شوکه شده است.

 

به رغم اینکه گربه زنده بود، اما لازم بود تا به نزد دامپزشک در درمانگاه خصوصی برده شود. پزشکان به او سرمی تزریق کزدند و بدین ترتیب حال این حیوان خوب شد.

 

همچنین پودر ماشین لباسشویی بر چشمان این حیوان تاثیر گذارده که لازم بود درمان شود.

(www.khabaronline.ir)