سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فیلم: رقص رصدخانه‌ها در کهکشان راه‌شیری


شیوه ای است که در آن سرعت ضبط فریم ها در یک سکانس، کمتر از سرعت پخش آنها در همان سکانس است. در نتیجه وقتی ویدیو با سرعت عادی پخش می شود، گویی زمان با سرعت بیشتری می گذرد. اغلب از این شیوه برای به تصویر کشیدن تغییرات محیطی استفاده می شود.

نارنجی: شیوه ای است که در آن سرعت ضبط فریم ها در یک سکانس، کمتر از سرعت پخش آنها در همان سکانس است. در نتیجه وقتی ویدیو با سرعت عادی پخش می شود، گویی زمان با سرعت بیشتری می گذرد. اغلب از این شیوه برای به تصویر کشیدن تغییرات محیطی استفاده می شود.

اما این بار، سوژه این تصویر برداری رصدخانه هاوایی بوده که در ارتفاع ۴.۲ کیلیومتری از سطح دریا و بر فراز کوه مونا کیا قرار دارد، یکی از بهترین مکان ها برای رصد آسمان که به زودی نیز میزبان بزرگترین تلسکوپ دنیا هم خواهد شد.

آسمان شب بر فراز این رصد خانه و رقص تلسکوپ ها، سوژه ای برای آقای شان گوبل شده تا یک ویدیوی زمان گریز تهیه کند. ویدیویی که در زیر می بینید، در طی چندین ماه و با تصویربرداری شبانه روزی از منظره آسمان تهیه شده.

قبل از اینکه ویدیو را ببینید، به یک نکته هم اشاره کنیم؛ خط لیزری که در عکس بالا و ویدیوی تایم-لپس زیر خواهید دید واقعی است و برای ردگیری آشفتگی های جوی که رصد آسمان را مشکل می کنند، به کار گرفته می شود.



ویدیو مرتبط :
رقص تلسکوپ های رصدخانه هاوایی در پس زمینه کهکشان راه شیری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: رقص خفاش ها!


 
 


رقص خفاش ها


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.