سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فیلم: خودرو هایی با روکش ضد مایعات


خودرو هایی با روکش ضد مایعات


در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

فیلم: ماشینی با پوشش سرامیکی!


ویدیو مرتبط :
تکنولوژی ضد مایعات برای لب تاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال لغو نمایش فیلم ضد ایرانی در كتابخانه ملی كانادا



 

 

 

جنجال لغو نمایش فیلم ضد ایرانی در كتابخانه ملی كانادا

 

با وجودی كه نمایش عمومی فیلم ضد ایرانی " ایرانیوم " در مركز ملی كتابخانه و آرشیو كانادا در اتاوا در سه شنبه شب لغو شده بود اما دولت كانادا روز چهارشنبه با ارسال نامه ای دیپلماتیك  به سفارت ایران در كانادا بر نمایش عمومی این فیلم در كانادا تاكید كرد.

به نقل از روزنامه " نشنال پست " كانادا، فیلم ضد ایرانی " ایرانیوم" قرار بود سه شنبه شب با حمایت " انجمن فیلم فکر آزاد " در مرکز ملی کتابخانه و آرشیو  کانادا در اتاوا به نمایش درآید اما این كتابخانه در ساعت 4 بعد از ظهر سه شنبه با ادعای اینكه پیغام های تهدید آمیز مشكوك دریافت كرده، ساختمان مركز كتابخانه و آرشیو را تخلیه و اعلام كرد كه نمایش این فیلم را لغو كرده است.

مركز ملی كتابخانه و آرشیو كانادا در توجیه لغو این فیلم، شكایت رسمی سفارت ایران در اتاوا و دریافت نامه های مشكوك و پیغام های تهدید آمیز را دلیل لغو نمایش این فیلم خوانده بود  اما "جیمز مور " وزیر میراث فرهنگی كانادا صبح چهارشنبه به مركز ملی كتابخانه و آرشیو كانادا دستور داده است كه از نمایش این فیلم عقب نشینی نكنند و این فیلم را نمایش دهند.

فیلم 60 دقیقه ای ایرانیوم ساخته " رافائل شور " به بررسی سیاست های ایران در جهان از جمله حمایت از گروه هایی چون حماس و حزب الله و ادعای تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای و القای خطرناك بودن ایران برای جهان می پردازد.

" فرد لیتوین " رئیس "انجمن فیلم فکر آزاد " پس از لغو نمایش این فیلم در شب سه شنبه  با انتقاد از تصمیم مسئولان مركز ملی كتابخانه و آرشیو كانادا ، اقدام آنها در لغو نمایش این فیلم را بزدلانه خواند.  

وی در مصاحبه با روزنامه اوتاوا سیتی زن با انتقاد از این تصمیم گفت:‌"اینكه ما در پایتخت کانادا نمی توانیم فیلمی را نمایش دهیم که به مقامات ایران " برمی خورد " ، بسیار شگفت آور است . چطور تهران می تواند به اتاوا تحمیل كند كه چه نوع فیلم هایی را می توان در پایتخت کانادا نمایش داد!؟"

از سوی دیگر سخنگوی مرکز ملی "کتابخانه و آرشیو " كانادا در اتاوا در برابر انتقاد مخالفان لغو نمایش فیلم ضد ایرانی گفت كه این مركز برای نمایش این فیلم با انواع و اقسام تهدیدها از جمله ارسال دو نامه  مشكوك مواجه شده و در نهایت تصمیم گرفت برای بازبینی این فیلم ، نمایش آن را لغو كند . وی همچنین ادعا كرد كه سفارت ایران در اتاوا برای نمایش این فیلم با ارسال نامه ای به این كتابخانه شكایت رسمی خود را از این اقدام اعلام كرده است.

گفتنی است كه "انجمن فیلم فکر آزاد " كانادا  در ماه نوامبر سال 2010 نیز  سه فیلم "سنگسار ثریا ام " ، "برای ندا"، و " جهاد اتمی "را در مرکز ملی "کتابخانه و آرشیو " كانادا در اتاوا به نمایش گذاشته بود.

دولت كانادا در نامه ای دیپلماتیك به سفارت ایران در اتاوا با تاكید بر نمایش این فیلم گفته است :‌"‌ كانادا كشور آزادی است و آزادی بیان یك ارزش اساسی است كه به هیچ وجه نمی توان بر سر آن معامله كرد".

از سوی دیگر جیمز مور وزیر میراث فرهنگی كانادا روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه تلویزیونی "سی بی سی" كانادا درباره نمایش این فیلم گفت:‌"‌ این فیلم به نمایش درخواهد آمد. توافق بر نمایش عمومی این فیلم در مركز ملی كتابخانه و آرشیو كانادا پا بر جاست و این فیلم به نمایش درخواهد آمد و ما تسلیم هیچ فشاری در این زمینه نخواهیم شد".

وی همچنین از مقامات امنیتی كانادا خواست تا به ادعای مركز ملی كتابخانه و آرشیو كانادا درباره تهدید این مركز از سوی پیغام ها و نامه های مشكوك رسیدگی كنند. وی در این باره افزود كه تدابیر امنیتی باید در این مركز افزایش یابد تا نمایش این فیلم در ماه فوریه با مشكل مواجه نشود...../تحلیل:عصرایران