سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فیلم: جشن طلاق!


در آمریکا طبق یک سنت قدیمی , زوج های جوان پس از مراسم ازدواج سوار اتومبیلی می شدند که پشتش نوشته شده بود "Just Married" معنی آن این است که همین حالا ازدواج کرده اند و به اتومبیلشان چند قوطی خالی با نخ وصل می کنند تا با راه افتادن ماشین روی جاده کشیده شده و سروصدا کند .




صبح بخیر: در آمریکا طبق یک سنت قدیمی , زوج های جوان پس از مراسم ازدواج سوار اتومبیلی می شدند که پشتش نوشته شده بود "Just Married" معنی آن این است که همین حالا ازدواج کرده اند و به اتومبیلشان چند قوطی خالی با نخ وصل می کنند تا با راه افتادن ماشین روی جاده کشیده شده و سروصدا کند . حالا یک سازنده دوربین مخفی , کلیپی ساخته است که در آن سوار اتومبیلی است که رویش نوشته شده است :Just Divorced یعنی همین الان طلاق گرفته . واکنش مردم به این نوشته دیدنی است.





فیلم: بچه بی اعصاب!

در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه دانلود کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.


ویدیو مرتبط :
رابطه جشن و چکش و طلاق(جشن طلاق)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترویج جشن طلاق در برخی فیلم های ایرانی


مرادی با انتقاد از نقش جدی تلویزیون و برخی فیلم های سینمایی در تخریب فرهنگ ازدواج گفت: فیلمی مثل توفیق اجباری٬ می خواست جشن طلاق را باب کند که البته موفق نشد.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام شهاب مرادی در برنامه تلویزیونی پایش با موضوع بررسی مسایل و مشکلات پیش روی ازدواج جوانان، اظهار داشت: فرمان فرهنگ ازدواج جوانان نه در دست دولت است و نه رسانه؛ بلکه در دست خانواده ها و مردم است.
 
وی با تاکید بر اهمیت نقش و وظایف دولت در این مسیر تصریح کرد: موضوع ازدواج در جامعه مثل اتوبوسی است که وقتی به آن نگاه می کنیم، شاهدیم که اساتید، مجتهدان، نخبگان و هنرمندان در آن نشسته اند اما فرمان این اتوبوس در دست کم سوادترین و کم اطلاع ترین افراد قرار گرفته است؛ بنابراین باید جایگاه این گونه افراد را از گروه های مرجعی که فرصت تأثیرگذاری بر فرهنگ ازدواج را یافته اند، تغییر دهیم
 
مرادی با انتقاد از نقش جدی تلویزیون و برخی فیلم های سینمایی در تخریب فرهنگ ازدواج اظهار داشت: فیلمی مثل توفیق اجباری٬ می خواست جشن طلاق را باب کند که البته موفق نشد. اما مردم می گویند که طلاق زیاد شده است و پاسخ های پیش فرض در دستان آنها می چرخد؛ مثلا اینکه ادواج یک امر اقتصادی است و گواه آن، اینکه برنامه ای مثل پایش هم به این موضوع می پردازد. در صورتی که موضوع ازدواج یک مسئله کاملا فرهنگی است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: زمان جنگ، شرایط اقتصادی ما خیلی بد بود اما در همان شرایط هم ازدواج ها ساده برگزار می شد. در حالی که در شرایط امروز بسیاری از فرزندان افراد متمول هم ازدواج نکرده اند. از طرفی زندگی خانواده هایی که بیشتر به سراغ تفاخر می روند بیشتر آسیب می بیند.
 
مرادی در ارتباط با دلیل دشوار شدن ازدواج تصریح کرد: سلیقه های ما تغییر کرده و دلیل آن تغییر باورهاست. باورهای ما هم به دلیل تغییرات اجتماعی و فرهنگی تغییر کرده است. ما همه دچار این توهم شده ایم که خانواده ای سلطنتی هستیم. انتظاراتمان منطقی نیست و فکر می کنیم، داشتن امکانات بیشتر امتیاز و آبرو محسوب می شود و برای ما نوعی پیشرفت به حساب  می آید.
 
وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند یک سبک زندگی ایرانی هستیم، افزود: ما یک جشن ساده به عنوان عروسی را در سنت خودمان داریم؛ اما الان این مراسم علاوه بر این جشن به جشن های دیگری چون بله برون و حنابندان و دیگر جشن ها افزایش پیدا کرده است.
 
مرادی ریشه تفاخر برای برگزاری مجالس تشریفاتی را "حماقت" عنوان کرد و اظهار داشت: وقتی در درون خودمان احساس ارزشمند بودن نمی کنیم به منوهای تجملاتی متوسل می شویم. باید عقد ساده ای با شام ساده ای در فضایی خردمندانه بگیریم و تمام. جوانان به این شرایط راضی هستند اما والدین کمک نمی کنند و در نهایت والدین به افزایش مخارج عروسی دامن می زنند. به نظرم، چون پدر و مادرها در دوران سخت اقتصادی ازدواج کرده اند و مراسمشان آن طور که خواسته اند، نبوده، این موضوع به نقطه ضعفی برای آنان تبدیل شده که می خواهند آن را در مورد فرزندانشان جبران کنند.
 
وی بر ترویج صله رحم و تکریم زن در جامعه تأکید کرد و گفت: مجالس عروسی و ترحیم مجالسی هستند که تمام خانواده ها همدیگر را می بینند و چون ممکن است بعد از آن تا مدتی طولانی همدیگر را نبینند، این مجلس به اندازه تمام زندگیشان اهمیت پیدا می کند. بنابراین مراسم ازدواج به یک پروژه تبدیل می شود. پروژه ای که  در آن تسلط خانواده ها باید به هر نحو نشان داده شود.
 
مرادی گفت: پیش از انقلاب اسلامی واژه ای با عنوان «دهاتی» برای تقبیح چیزهایی که به مذاق خوش نمی آمد مرسوم بود که خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی که  ارزشمدارانه بود، مورد استفاده قرار نگرفت. الان باید روی واژه ای توافق کنیم تا برخی رفتارها را در جامعه تقبیح کنیم. مثلا اگر خانواده ای مجالس تجملاتی برای ازدواج می گیرند در زبان مردم بچرخد که این٬ عروسی «غربتی» هاست. در شهر٬ چشم و هم چشمی خیلی زیاد شده و ما باید این را تقبیح کنیم. مقایسه مدام شرایط، دون شأن یک انسان کریم است اما ما این کار را می کنیم چون برداشت های نادرستی از عدالت داریم.
 
وی عمده مشکلات زوج های جوان را که منجر به افزایش طلاق شده است، متعلق به مرحله پیش از انتخاب همسر اعلام کرد و گفت: جامعه ما شعار ازدواج آسان را خوب متوجه نشده است. منظور این است که باید جشن ازدواج را ساده گرفت نه موضوع انتخاب همسر را. قبل از ادواج باید مشورت کرد، تحقیق کرد و بعد از انتخاب باید اطمینان داشت.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به آمار طلاق در شهرهای مختلف کشور گفت: هر چقدر خانواده ها کوچکتر شده اند، قبح طلاق کمتر شده است. در برخی شهرها مثل سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام، چون ساخت اجتماع به نحوی است که قوم و عشیره قدرت دارند، حضور ریش سفیدان به تحکیم خانواده کمک بیشتری کرده و زمینه های بروز اختلافات در خانواده ها کمتر شده است.