سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فوران دیدنی آتشفشان همراه با رعد و برق


حتما شما تا به حال عکس هایی از فوران یک آتشفشان دیده اید، اما تا به حال فورانی مثل آنچه در کیوشو (Kyushu) ژاپن اتفاق می افتد، دیده اید؟ هنگامی که فوران آتشفشانی در جریان بود، رعد و برق هایی ظاهر شد که فرصتی وسوسه انگیز برای خلق عکس های خیره کننده به وجود آورد.

صبح بخیر: حتما شما تا به حال عکس هایی از فوران یک آتشفشان دیده اید، اما تا به حال فورانی مثل آنچه در کیوشو (Kyushu) ژاپن اتفاق می افتد، دیده اید؟ هنگامی که فوران آتشفشانی در جریان بود، رعد و برق هایی ظاهر شد که فرصتی وسوسه انگیز برای خلق عکس های خیره کننده به وجود آورد.

فوران همراه با رعد و برق

آتشفشان ساکوراجیما (sakurajima) در یک جزیزه واقع شده که بهشتی برای عکاسان و مایه ی دلخوشی برای افرادی است که این شانس را دارند تا عکس های آن را ببینند.

هرازگاهی آتشفشان با نتایج زیبایی مثل لاوای داغ قرمز و رعد و برق در اطراف آن، فوران می کند. این آتشفشان به درستی یکی از زیبایی های طبیعت است.

مارتین ریتز (Martin Rietze) اولین نفری بود که از این صحنه ی منحصر به فرد عکس گرفت. عکس ها آنقدر زیبا بودند که در مارس 2013 ناسا یکی از آنها را به عنوان عکس روز انتخاب کرد.

اخیرا این آتشفشان فورانی دیگری داشته که نتایج آن مشابه به فوران سال 2013 بود.

فوران همراه با رعد و برق

فوران همراه با رعد و برق

فوران همراه با رعد و برق


ویدیو مرتبط :
کلیپ دیدنی و جالب لحظه شروع فوران آتشفشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رگبار باران، رعد و برق همراه با وزش باد



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,هواشناسی

براساس آخرین داده های هواشناسی، طی سه روز آینده بویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت در برخی از نقاط كشور پیش بینی می شود. بود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان؛ بررسی نقشه های پیش یابی و داده های هواشناسی بیانگر استقرار موج تراز میانی جو بر روی كشور در دو روز آینده و تضعیف آن در روز جمعه می باشد بر این اساس طی سه روز آینده بویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناكی، رگبار باران، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقت در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق كشور پیش بینی می شود.
 
در روز پنج شنبه شاهد بیشینه فعالیت این موج در نوار شمالی كشور خواهیم بود كه دامنه این ناپایداریها بخشهایی از مركز و شرق كشور را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. طی دو روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و بخشهایی از دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهند بود.

همچنین طی این مدت در برخی نقاط شرق و جنوب شرق كشور در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب وزش باد شدید با گردوخاك همراه بوده و كاهش دید افقی و كیفیت هوا را در پی خواهد داشت.

 لازم به ذكر است كه طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر با وزش باد شدید موقتی دربخشهای از جنوب غرب و جنوب كشور وقوع پدیده گرد و خاك پیش بینی می شود.

بیشینه و کمینه هوا در تهران به ترتیب 30 و  19 می باشد.

***بارش باران در بخش های شمالی
مرتضی ضرابی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور گفت: درمناطقی از کشور به ویژه نوار شمالی کشور رگبار و رعد و برق را خواهیم داشت. انتظار می رود  در بعد از ظهر امروز در نوار شمالی کشور و مناطقی از استان آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، استانهای ساحلی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی،  خراسان رضوی، بخشهای از دامنه های جنوبی البرز مانند زنجان و قزوین شرایط برای بارش باران و رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی مهیاست.

وی افزود: عمده بارشهای که می تواند موجب سیلاب شود درشمال شرق و نیمه شرقی استان خراسان شمالی، بجنورد، شیروان و در خراسان رضوی بیشتر در بخشهای شمالی شرایط بارش باران و احتمال آبگرفتگی را دارد.

ضرابی اظهارداشت: پدیده قابل توجه در جنوب غرب کشور وزش باد هست که می تواند باعث کاهش کیفیت هوا  در استانهای بوشهر، خوزستان، ایلام شود. سرعت وزش باد امروز نسبت به دیروز بر روی خلیج فارس نصف خواهد بود. افزیش سرعت باد می تواند بخشهای غربی دریای عمان را مواج و متلاطم کند.

وی گفت: در روز جاری و در روز آینده افزایش دما نخواهیم داشت و امروز و فردا شرایط مساعدی برای محلول پاشی و سم پاشی فراهم نخواهدنبود.