سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فوتبال یعنی... (1)


سال هاست که مردم جهان زندگی روزمره ی خود را با پدیده ای به نام فوتبال عجین شده می بینند. فوتبالی که قدرت رقم زدن شادی و ناراحتی هر کسی را در هر مکان و مرتبه ای داراست.

 صبح بخیر: سال هاست که مردم جهان زندگی روزمره ی خود را با پدیده ای به نام فوتبال عجین شده می بینند. فوتبالی که قدرت رقم زدن شادی و ناراحتی هر کسی را در هر مکان و مرتبه ای داراست. محبوبیت فوتبال در بین سایر رشته های ورزشی کاملن مشهود و مبرهن می باشد. بگونه ای که حتی بسیاری از ستارگان رشته های دیگر از تمایل شان برای تبدیل شدن به یک بازیکن فوتبال سخن گفته اند.

در چند دهه ی اخیر شاهد بازی های فوتبالی بوده ایم که سرنوشت اجتماعی و سیاسی بسیاری از کشورها را تحت تاثیر قرار داده اند و این مورد نیز مهر تایید دوباره ای بر محبوبیت فوتبال می باشد، مثال معروف برای این مورد بر می گردد به سال 1967 که  دو گروه از نفاق افکنان در نیجریه که با هم جنگ میکردند 2 روز را اعلام آتش بس میکنند تا بتوانند بازی دوستانه ی برزیل را در لاگوس مشاهده کنند.

علت محبوبیت فوتبال در بین عموم مردم جهان امریست بدیهی ولی هیچ فوتبالیست، مربی، کارشناس و فوتبالدوستی نمی تواند با صراحت علت آنرا بگوید. البته این مساله چندان هم پیچیده نیست و می توان با کنار هم گذاشتن چند ویژگی ناب فوتبال که در هیچ ورزش دیگری وجود ندارد به راز محبوبیت آن پی برد.

در این سری مطالب که با عنوان «فوتبال یعنی...» برای شما تدارک دیده ایم، سعی کرده ایم مروری نوستالژیک و یک خاطره بازیِ شیرین با این ورزش زیبا و پرخاطره داشته باشیم. امیدواریم این مطلب هم مورد استقبال شما عزیزان قرار بگیرد. اگر شما هم خاطره ای تلخ و شیرین از این ورزش زیبا دارید، آن را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید تا در گردآوری این مجموعه ما را یاری کرده باشید.

فوتبال یعنی...

فوتبال یعنی... (1)

فوتبال یعنی... (1)

فوتبال یعنی... (1)

فوتبال یعنی... (1)

فوتبال یعنی... (1)

فوتبال یعنی... (1)

فوتبال یعنی... (1)

فوتبال یعنی... (1)

فوتبال یعنی... (1)

فوتبال یعنی... (1)

فوتبال یعنی... (1)

فوتبال یعنی... (1)


ویدیو مرتبط :
فوتبال یعنی این

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد تند و بی سابقه علی دایی/ فوتبال حرفه ای در ایران یعنی کشک!



اخبار,اخبار ورزشی,علی دایی

سرمربی تیم فوتبال صبا در انتقاداتی بی سابقه بسیاری از مسئولان فوتبال و تیم های نظامی را مورد انتقد قرار داد و گفت: فوتبال حرفه ای در ایران یعنی کشک!

علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار این تیم برابر استقلال در جمع خبرنگاران حاضر در سازمان لیگ گفت: با توجه به شرایط جدول بازی حساسی برابر استقلال پیش روی داریم. در این بازی تساوی به درد دو تیم نمی خورد و هر دو تیم بدنبال برد هستند. ما تمرینات خوبی را برگزار کردیم و با وجود اینکه شرایط آب و هوایی خوب نبود با این حال سعی کردیم تمرینات خوبی را برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود: ما دوست داریم روند بردهای خود را ادامه دهیم. مطمئن هستیم در ورزشگاه آزادی کار سختی داریم ولی با توجه به اینکه بچه ها خوب کار کردند و به هماهنگی رسیده‌اند برد برابر استقلال دور از دسترس نیست. با تمام احترامی که برای مظلومی و هواداران استقلال قایلیم اگر بازیکنان ما همان بازی نیمه دوم بازی با ملوان و سیاه جامگان را انجام دهند و اسیر حاشیه نشوند برنده می شویم.

دایی در پاسخ به این سوال که آیا تصور می کردید صبا امسال این نتایج خوب را بگیرد؟ گفت: خیر، من پیش بینی نمی کردم ولی امیدوار بودم هم به خودم، هم به بازیکنان و هم به اعضای کادر فنی اعتقاد دارم. در ابتدای فصل از نظر بدنی آماده نبودیم ولی از نظر فوتبالی بازیکنان بااستعدادی داریم.

سرمربی تیم صبای قم افزود: حیف است اگر این روند را ادامه ندهیم. امیدوارم این نتایج مقطعی نباشد. قطعا تیمی که به اینجای جدول رسیده به فکر کسب سهمیه آسیایی هم هست و ما تمام تلاشمان را برای رسیدن به این هدف می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم صبا در نیم فصل دوم تغییرات اساسی خواهد داشت، یا خیر؟ تصریح کرد: احتیاجی به تغییرات اساسی نداریم. تیم ما امسال بیش از ۶۰ درصد تغییر داشت و برای همین در نیم فصل نیازی به جابجایی های زیادی نداریم. فقط باید در بعضی از پست ها بازیکن جذب کنیم تا تیم تقویت شود.

دایی در ادامه صحبت هایش به ماجرای محرومیت فرید کریمی بازیکن این تیم اشاره کرد و مجددا مسئولان سازمان لیگ و کمیته انضباطی را به باد انتقاد گرفت.

وی در این خصوص گفت: این محرومیت جزء مسائلی است که فقط در مملکت ما اتفاق می افتد. آقایان آئین نامه هایی درست کردند که خودشان در آن مانده اند. مگر می شود، مگر داریم که قانونی تصویب کنیم و هر کسی درباره آن اظهارنظر کند!؟ به صراحت در آئین نامه آمده است که بازیکنان سرباز بعد از اتمام دوران خدمت خود می توانند به تیمشان برگردند. این چه معنایی می دهد که بازیکن ما را محروم کنند.

سرمربی صبا افزود: متاسفانه قوانین «من درآوردی» در فوتبال ما زیاد است. به عنوان مثال نیم فصل باید در هفته پانزدهم به اتمام برسد، ولی الان با توجه به برنامه سازمان لیگ، نیم فصل اول بعد از هفته هفدهم تمام می شود. خب وقتی در آن زمان بازیکن جذب کنیم یعنی اینکه آن بازیکن در یک نیم فصل در دو تیم متفاوت بازی کرده است. تفاوت این موضوع با داستان فرید کریمی چیست؟

دایی ادامه داد: متاسفانه هر فردی می رسد هر جور که دلش می خواهد نظر می دهد. بعضی ها برای خودشان رأی هم می دهند و این خنده دار است. اگر فیفا گفته است که یک بازیکن در یک نیم فصل نمی تواند در دو تیم بازی کند پس چرا در نقل و انتقالات نیم فصل این اتفاق رخ می دهد؟

وی با بیان اینکه باشگاه صبا در انتقال فرید کریمی از تراکتورسازی قانونی عمل کرده است، گفت: ما روی فرید کریمی حساب کرده بودیم و برایش جای خالی نگه داشته ایم. با احترام به حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی که به شخصه او را دوست دارم، ایشان می گوید کمیته انضباطی می تواند در این ماجرا دخالت کند. سوال من این است که کمیته انضباطی چرا در این موضوع دخالت کرده؟ مگر در آئین نامه ذکر نشده که بازیکنان بعد از اتمام خدمت می توانند به تیمشان برگردند؟

سرمربی صبا یادآور شد: دوران خدمت فرید کریمی در تراکتورسازی شهریور ماه تمام شده بود ولی این باشگاه بازیکن ما را تا آبان ماه نگه داشت. اگر این کارها غیرقانونی است، چرا به آن رسیدگی نمی شود؟ جالب است که فرید کریمی در جام حذفی هم با تیم تراکتور برابر ما بازی کرد و تیم ما حذف شد. چرا به این مساله رسیدگی نمی شود؟ چرا تا الان کمیته انضباطی جواب نمی دهد. تیم من فردا بازی دارد و باید چکار کنم؟

دایی خاطرنشان کرد: من با حسن‌زاده صحبت کردم و به او گفته بودم شما می خواهید بازیکن ما جلوی ملوان بازی نکند. به حسن زاده گفتم مطمئن هستم اجازه نمی دهید فرید کریمی برابر استقلال هم بازی کند. سالی که من در تیم پرسپولیس بودم، پیام صادقیان را عین آب خوردن محروم کردند و برای او رای دادند ولی همان سال کرار جاسم «توی گوش داور گذاشت» ولی ۳ جلسه محروم شد، آیا شما فکر می کنید عدالت رعایت شده است؟

سرمربی صبای قم خاطرنشان کرد: مسئولان دوست دارند بعضی ها را در فوتبال راضی نگه دارند و به این نگاه نمی کنند که ما چطور به اینجا رسیده ایم. سوال من این است که چرا وقتی دوشنبه جلسه تشکیل شد، رایی صادر نشد؟ مگر کار شاقی کردید؟ مطمئن باشید کمیته انضباطی اعلام می کند کریمی نمی تواند این بازی هم به میدان برود.

دایی در ادامه به حضور بازیکنان مشمول خدمت سربازی در تیم های نظامی اشاره کرد و گفت: کجای دنیا به غیر از ایران و ۵- ۶ کشور که مردم به سربازی می روند، تیم های نظامی داریم؟ کجای دنیا قانون هست که یک تیم وقتی روی بازیکنش سرمایه گذاری می کند و زمان استفاده از آنها می رسد، یک تیم نظامی می آید و آنها را با خودش می برد؟ چرا هیچکس به این ماجرا ورود نمی کند؟

وی حقوق بازیکنان سرباز را هم مورد انتقاد قرار داد و افزود: بازیکنی که در تیم های نظامی بازی می کند، ۱۵۰ هزار تومان حقوق می گیرد. آیا این حقوق کفاف هزینه رفت و آمد بازیکن را می دهد و یا بازیکن می تواند برای خودش کفش بخرد؟ این بازیکنان با این وضعیت حرفه ای محسوب نمی شوند.

سرمربی صبا تاکید کرد: به نظر من تمام قوانین مربوط به حرفه ای بودن فوتبال ما «کشک» است و باید روی این مسائل دقت بیشتری داشته باشیم.

دایی سپس خطاب به خبرنگاران گفت: شما وظیفه بزرگی دارید ولی متاسفانه یا آبی هستید یا قرمز! (استقلالی یا پرسپولیسی). به خاطر همین شاید دلتان نیاید علیه تیم خودتان باشید. شما باید مردم را روشن کنید.

سرمربی صبای قم یادآور شد: مگر می شود با حقوق ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان بازیکن را حرفه ای بارآورد؟ بازیکن اگر آب خالی هم بخورد، هزینه هایش از ۱۵۰ هزار تومان بیشتر می شود!

 

اخبار ورزشی - تابناک