سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فقط در ایران



عکسهای خنده دار, ترانه شاد, مطلب خواندنی

هرچند یکبار ایمیل هایی درباره ایران میگیریم که عکسهای خنده دار را نشان میدهد و موضوع "فقط در ایران" یا only in Iran است. این ایمیل ها اگرچه خنده به لب مینشاند و بعدی از ابعاد جامعه ایران را نشان میدهد اما در ایران چیزهایی هم هست که ساده از کنارشان میگذریم. اگر مدتی از ایران دور باشید این نکات زیبا بیشتر خود را نشان میدهند.

 

امروز با همسرم به کوهپیمایی در دارآباد رفتیم. نیمه های راه گروهی زن و مرد با سن های کم و زیاد نشسته بودند. مردی با موهای سپید و صدایی بسیار زیبا داشت ترانه میخواند و بقیه هم با او دم گرفته بودند. آنقدر جو گیرنده ای بود که ماهم نشستیم و با خواننده دم گرفتیم. وقتی ترانه شادتر شد جوانی خوش تیپ بلند شد و شروع کرد به رقصیدن. خواستم فیلمی بگیرم فکر کردیم شاید دوست نداشته باشند. در اینحال فکر میکردم کجای دنیا چنین حالت و جوی را میشود دید؟

 

برگشتیم در قهوه خانه ساده بالای کوه سفارش املت دادیم. کنار دست فروشنده نوشته بود ما را در facebook ملاقات کنید. بازفکر کردم در کجای دنیا میشود اینچنین املت خوشمزه و نان لواشی پیدا کرد که فروشنده اش هم تا این حد بروز باشد؟ چون من تا حدی دنیا دیده هستم به تجربه میگویم هیچ کجا..

 

هنگام برگشتن خانمی با مانتو و روسری و ظاهری مرتب در حال فروختن گل بود. آنقدر ظاهر با کلاسی داشت که برای خرید گل پنجره را باز کردیم. شخصیت با وقاری داشت. وقتی گفتیم به شما نمی آید گل بفروشید با کلامی تکان دهنده گفت : "بی کس هستم اما ناکس نیستم" زندگی را باید با شرافت گذروند. کجای دنیا میتوان این سطح از فلسفه و حکمت را در کلام یک گلفروش یافت؟

 

به خانه که رسیدیم همسرم یادش افتاد چیزهایی را نخریده است به سوپری نزدیک خانه رفتم و خرید کردم. دست کردم دیدم کیفم همراهم نیست. گفتم ببخشید پول نیاوردم میروم بیاورم و در حالیکه مبلغ کالایی که خریده بودم کم نبود مغازه دار با اصرار گفت نه آقا قابل شما رو نداره ببرید و با کلامی جدی و قاطع کالا را به من داد. تشکر کردم و در راه خانه فکر کردم کجای دنیا چنین اعتمادی به یک غریبه وجود دارد؟ تازه پول را هم که آوردم فروشنده با تعجب گفت آخه چه عجله ای بود؟

 

شب در حالیکه پشت لپ تاپم داشتم کار میکردم یکباره صدای آکاردئون یکی از ترانه های خاطره انگیز را سر داد. در کوچه نوازنده ای با زیباترین حالت و مهارتی خاص مینواخت. به دنبال صدا رفتم و پنجره را باز کردم. یکی آمد و به او نزدیک شد و گفت از طبقه هشتم آمدم پایین فقط بخاطر این ملودی قشنگی که میزنی. حساب کردم دیدم پولی که در این کوچه گرفت را اگر در ده کوچه گرفته باشد درآمد ماهانه خوبی دارد. در کجای دنیا کسی میتواند در کوچه ای سرودی را سر دهد؟ من جایی ندیده ام.

 

میتوان همه رخدادهای بالا را منفی دید. چرا باید خانمی با وقار گل بفروشد. چرا باید نوازنده ای ماهر در کوچه بنوازد و از این دست نگاههای منفی که خیلی ها دارند اما هیچ راه حلی هم ندارند که مثلا این مرد اگر در کوچه ننوازد چه مشکلی حل خواهد شد و آیا نگاههای منفی ما کمکی به حل مشکلات دنیا میکند؟ من هر چه را دیدم مثبت میدیدم.
تنها به رخدادهای یکروز عادی از زندگی میتواند فکر کنید در آن تلخ و شیرین بسیار وجود دارد
منبع:kocholo.org


ویدیو مرتبط :
سه گانه پدر ایران، فرزند ایران، وخشور ایران/کتابنامه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران و ترکیه پل بزرگ اقتصادی منطقه هستند



رضایی در دانشگاه بورس و بازرگانی ترکیه:

ایران و ترکیه پل بزرگ اقتصادی منطقه هستند


وی گفت: اقتصاد ایران در گذشته بیشتر وابسته به دولت بود اما از چند سال پیش بدنبال کاهش حجم فعالیتهای اقتصادی دولت و فعال کردن بخش خصوصی هستیم که این امر به سیاستهای کلی اصل 44 مشهور شده است و ما این سیاستها را در مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه و به تصویب رهبر انقلاب اسلامی ایران رسانده ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از دانشگاه بورس و بازرگانی (tob) ترکیه گفت: همکاری ایران و ترکیه مسیر توسعه اقتصادی در منطقه را هموار خواهد کرد.

به گزارش "تابناک" دکتر محسن رضایی و هیات همراه با حضور در دانشگاه بورس و بازرگانی (tob ) ترکیه با جمعی از اساتید و صاحبنظران حوزه اقتصاد دیدار و گفتگو کرد.

 

رضایی در ابتدای این دیدار گفت: روابط اقتصادی و سیاسی ایران و ترکیه رشد خوبی داشته و ظرفیتهای مناسبی جهت برقراری ارتباطات اقتصادی و سیاسی میان دو کشور وجود دارد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ایران و ترکیه پل بزرگ اقتصادی منطقه هستند که از جمعیت 150 میلیون نفری عبور کرده و اروپا و سایر بخشهای آسیا به آن متصل شده و این جمعیت، یک بازار بزرگ اقتصادی را در منطقه تشکیل می دهند که این خود جمعیتی بالغ بر 500 میلیون نفر را تشکیل می دهد که از هند و چین تا اروپا ادامه خواهد داشت.

بنابر این گزارش دکتر رضایی با اعلام اینکه ایران و ترکیه می توانند همانند آلمان و فرانسه در اتحادیه اروپا، نقش مهمی در خاورمیانه ایفا کنند و به نظر می رسد همکاری دو کشور عاملی برای ایجاد نظم نوین اقتصادی در منطقه خواهد بود، اظهار داشت: من از طریق مذاکره با مسئولین اقتصادی و تجاری ترکیه دریافتم که این عزیزان هم با ما هم عقیده هستند که ما نیازمند این نظم نوین اقتصادی در منطقه هستیم، بنابراین هم ما و هم شما یک مسیر توسعه ای نامحدود را پیش روی خود خواهیم داشت.

وی در ادامه خطاب به میزبانان خود با تاکید بر اینکه اگر ما و شما خوب کار کنیم، در مقابل رشد اقتصادی 3 درصدی غرب، بیش از 7 درصد رشد خواهیم داشت گفت: بنده این مطلب را از طریق مطالعه و تحقیق علمی بدست آورده ام و این گونه نیست که بر پایه احساسات شخصی بر آن تاکید کنم.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به نقش نخبگان و دانشگاهیان گفت: البته این امر فقط برعهده دولتها نیست و شایسته است که دانشگاهیان و نخبگان و مراکز علمی و پژوهشی ایران و ترکیه برای دستیابی به این رشد و توسعه، دولتهای متبوع خود را یاری کنند.

در ادامه این دیدار یکی از مسئولان دانشگاه بورس و بازرگانی ترکیه به ارائه دیدگاه خود پرداخت و گفت: بنده با آنچه آقای رضایی بیان کردند کاملا موافقم و بر همین اساس است که با شورای ترکیه و ایران همکاری می کنم و معتقدم که بخش خصوصی ترکیه باید از فرصتهای اقتصادی موجود در ایران کمال استفاده را ببرد.

وی با تاکید برحسن همجواری دو کشور گفت: نزدیکی دو کشور با هم و دارا بودن جمعیت جوان از جمله مزایای ایران و ترکیه است که در مناسبات اقتصادی هم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

او اضافه کرد: برای افزایش امور تجاری باید قراردادهای تجارت آزاد به امضای طرفین برسد، البته ما در حوزه اکو و D 8 ، همچنین در پروژه جاده ابریشم همکاریهای خوبی را با مسئولان ایرانی داشته ایم.

وی تاکید کرد: ترکیه همواره در صدد افزایش حجم ارتباطات تجاری با جمهوری اسلامی ایران است.

 

دکتر محسن رضایی در ادامه اظهار داشت: اقتصاد ایران در گذشته بیشتر وابسته به دولت بود اما از چند سال پیش بدنبال کاهش حجم فعالیتهای اقتصادی دولت و فعال کردن بخش خصوصی هستیم که این امر به سیاستهای کلی اصل 44 مشهور شده است و ما این سیاستها را در مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه و به تصویب رهبر انقلاب اسلامی ایران رسانده ایم.

وی در ادامه بیان کرد: ما در حال حاضر به دنبال آزاد سازی اقتصاد و آماده سازی محیط کسب و کار در ایران هستیم و به خصوصی سازی توجه ویژه ای داریم، حتی بنا داریم تا کارخانجات داخلی را به غیر ایرانیان هم به فروش برسانیم، مثلا کارخانه پتروشیمی رازی به یکی از برادران ترک فروخته شده است و بسیاری دیگر از کارخانجات هم در معرض فروش هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: برگزاری سمینارهای مشترک اقتصادی، تشکیل صندوق مشترک سرمایه گذاری و تاسیس بانک ایران و ترکیه از جمله اهداف مهمی است که باید مد نظر مسئولین دو کشور قرار گیرد.

 

در ادامه استاد دانشگاه بورس و بازرگانی ترکیه ضمن عرض تسلیت به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت حوادث تروریستی زاهدان گفت: ترور در هر شکل آن محکوم است و ما به شدت این حادثه تروریستی را محکوم می کنیم.

وی یادآور شد: ما اقدامات مفید ایران در مسیر خصوصی سازی را ارج می نهیم و معتقدیم که دیگر دنیا به اقتصادهای بسته چراغ سبز نشان نخواهد داد.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: ما پیشنهادات شما را با مسئولان عالیرتبه خودمان در میان خواهیم گذاشت و امیدواریم روزی فرا رسد تا به این ایده های مهم اقتصادی جامه عمل پوشانده شود.

در پایان این نشست و مذاکرات آن، مقرر شد هیاتی از دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای همکاری های علمی و پژوهشی به دانشگاه بورس و بازرگانی عزیمت کند و همایش بین المللی مشترکی درباره منطقه آسیای جنوب غربی در ایران یا ترکیه برگزار گردد.