سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فرزندان احمدشاه قاجار +عکس


احمدشاه قاجار، هفتمین و آخرین پادشاه قاجار در ایران بود. او دومین پسر محمدعلی‌شاه و نخستین فرزند پسر او از ملکه جهان بود که در هنگام ولیعهدی پدرش در تبریز به دنیا آمد و در ۱۲ سالگی با رای مجلس عالی رجال و بزرگان مملکت به سلطنت رسید.

شبکه خبر: احمدشاه قاجار (۱۲۷۵ تبریز-۱۳۰۸ پاریس) هفتمین و آخرین پادشاه قاجار در ایران بوده‌ است. او دومین پسر محمدعلی‌ شاه و نخستین فرزند پسر او از ملکه جهان بود که در هنگام ولیعهدی پدرش در تبریز به دنیا آمد و پس از فتح تهران و خلع محمدعلی‌شاه، توسط مجلس عالی رجال و بزرگان مملکت در ۱۲سالگی به سلطنت رسید.

تا رسیدن او به سن بلوغ و تاج‌ گذاری در تیر ۱۲۹۳ خورشیدی، ابتدا عضدالملک و سپس ناصرالملک از سران ایل قاجار نائب‌ السلطنه بودند.

ژست فرزندان احمدشاه قاجار


ویدیو مرتبط :
سفر احمدشاه قاجار به انگلستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدشاه قاجار در دوران نوزادی +عکس


نهمین روز اسفند ماه مصادف است با سالمرگ احمد شاه، آخرین شاه سلسله قاجاریه در سال 1308 هجری شمسی در پاریس

مرکز اسناد انقلاب: نهمین روز اسفند ماه مصادف است با سالمرگ احمد شاه، آخرین شاه سلسله قاجاریه در سال 1308 هجری شمسی در پاریس.

احمدشاه قاجار در دوران نوزادی +عکس