سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فرار گرگ خاکستری، مرگ مشکوک هیتلر


داستان تازه‌ای نیست؛ پیش از این هم بارها ادعاهایی در این باره شده بود. این‌که یک نفر گوشه‌ای از دنیا، مدعی شده گرگ پیر را دیده که بعد از آن همه دردسر درست کردن برای عالم و آدم، دارد برای خودش زندگی می‌کند، اما این بار ماجرا کمی با قبل فرق می‌کند.

وبسایت وی آر: مامور سابق سیا با کلی سند و مدرک مدعی است که آدولف هیتلر خودش را نکشت، بلکه فرار کرد و تا سال‌ها در آرژانتین به خوبی و خوشی زندگی کرد

داستان تازه‌ای نیست؛ پیش از این هم بارها ادعاهایی در این باره شده بود. این‌که یک نفر گوشه‌ای از دنیا، مدعی شده گرگ پیر را دیده که بعد از آن همه دردسر درست کردن برای عالم و آدم، دارد برای خودش زندگی می‌کند، اما این بار ماجرا کمی با قبل فرق می‌کند. صحبت از ۷۰۰ سند و مدرکی است که از اسناد «سیا» درآمده و نشان می‌دهد دار و دسته‌ی امنیتی آمریکا بعد از پایان جنگ جهانی دوم، می‌دانستند که رهبر رایش سوم (آدولف هیتلر) خودش را نکشته و با هزار دوز و کلک، راهی آرژانتین شده. البته این مساله قرار نبود به این زودی‌ها به گوش مردم عادی برسد. کار یک مامور سابق سیا بود که دل به دریا زده و اسناد را برای مردم خوانده و تحلیل کرده. این روزها «رابرت بائر» مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و نویسنده‌ی کتاب‌های تاریخی -که سال‌ها وظیفه‌ی بررسی موضوع فرار احتمالی هیتلر به کشورهای مختلف را بر ‌عهده داشته-، خبرساز بزرگ دنیاست. او می‌گوید هیتلر تا سال ۱۹۸۴ (۱۳۶۳) در آرژانتین زندگی می‌کرده، سیا هم خبر داشته و به روی خودش نیاورده.

فرار گرگ خاکستری، مرگ مشکوک هیتلر

تکه استخوان غلط‌انداز

از هیتلر فقط یک تکه استخوان جمجمه باقی مانده که سوراخ بزرگی رویش دیده می‌شود. داستان رسیدن روس‌ها به همین تکه استخوان هم شنیدنی است. اصل ماجرا را چند سال پیش رئیس قسمت آرشیو سازمان امنیت ملی روسیه (FSB) برای سی‌ان‌ان توضیح داد. این که روس‌ها بعد از آن‌که فهمیدند دیر رسیده‌اند و هیتلر و اوا براون پیش از آمدن آن‌ها خودکشی کرده‌اند. جسدشان را در بیرون شهر «راتنئو» (Rathenau) خاک کردند، اما هشت ماه بعد، در فوریه‌ی سال ۱۹۴۶( ۱۳۲۴)، جسدها از خاک بیرون آورده و در پادگان ارتش شوروی در شهر «ماگدبرگ» (Magdeburg) آلمان‌شرقی، به خاک سپرده شد. این اجساد، تا سال‌ها این جسد در همان‌جا خاک بودند تا این‌که در مارس ۱۹۷۰ (۱۳۴۹)، قرار شد نیروهای شوروی این پادگان را تخلیه کند.

رفتن روس‌ها از آلمان این خطر را در پی داشت که محل دفن هیتلر برای فاشیست‌ها مهم شود. برای همین آن‌ها موقع جمع کردن بار و بندیل‌شان از پادگان، ضمن یک ماموریت فوق‌سری به نام عملیات «آرشیو»، برای از بین بردن بقایای جسد هیتلر و اوا براون دست به کار عجیبی زدند. اجساد از خاک بیرون آورده و در کوره سوزانده و خاکستر شدند. این وسط تنها چیزی که باقی ماند، همین یک تکه استخوان آرواره و جمجمه‌ی هیتلر بود که به روسیه فرستاده شد. حالا از آن سال تا امروز، روس‌ها از این تکه استخوان مثل گنجی بزرگ نگهداری می‌کنند و شک ندارند که تکه‌ای از استخوان هیتلر را با خودشان به غنیمت آورده‌اند، اما آمریکایی‌ها، هر از گاهی با سند و مدرک می‌گویند که خیال آن‌ها خام است و استخوان مال هیتلر نیست. دانشمندان آمریکایی معتقدند این استخوان سر، متعلق به زنی حدودا چهل ساله است، نه مردی ۵۶ ساله در قد و قامت هیتلر. هنوز آزمایش‌های دی‌ان‌ای هم به درستی و دقت نگفته‌اند که این استخوانِ سر هیتلر بوده یا نه. هرچه هست، تنها ادعای روس‌هاست و غنیمتی که آن‌ها از سال‌های جنگ به دست آورده‌اند.

فرار گرگ خاکستری، مرگ مشکوک هیتلر
راز یک خودکشی – بعد از رونمایی جمجمه‌ی هیتلر گروهی از دانشمندان دانشگاه هاروارد کلی آزمایش روی آن انجام دادند و گفتند روس‌ها استخوان یک زن را به جای هیتلر جا زده‌اند. گویا آنها از ترس استالین این تکه استخوان را رو کرده بودند!

در خودکشی نوبر بود

تا سال‌ها کسی استخوان سر هیتلر را از نزدیک ندیده بود. تا این‌که در سال ۲۰۰۰ (۱۳۷۹) تکه استخوان سوراخ، در معرض دید عموم قرار گرفت؛ جمجمه‌ای ۱۰ و ۱۶صدم سانتی‌متری با سوراخی در وسط پیشانی. این تنها مدرکی است که امروز نشان می‌دهد هیتلر به سر خود شلیک کرده. البته می‌گویند غیر از این، قسمتی از استخوان فک او هم پیش روس‌هاست که به ادعای خودشان، وضعیت دندان‌هایش همان وضعیت ثبت‌شده‌ی دندان‌های هیتلر است، اما تا به امروز کسی آن‌ را به چشم ندیده. بررسی جمجمه و تطبیق آن با تصویری که از هیتلر در زمان مرگ باقی مانده، همان روزها سوالی را برای خیلی‌ها دربرداشت. این‌که رهبر رایش سوم چرا در لحظه‌ی آخر عمر، این‌قدر به خودش سخت گرفته و به پیشانی‌اش شلیک کرده، نه شقیقه یا حتی دهان؟ تا به امروز، کارشناسان بسیاری صحنه‌ی مرگ هیتلر را بازسازی کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که شلیک به پیشانی از طرف خود فرد، سخت‌ترین حالت ممکن برای در دست گرفتن اسلحه است و انجام آن در شرایط حساس و پراضطراب آخر زندگی هیتلر، عجیب به نظر می‌رسد. مثلا چرا هیتلر به شقیقه‌اش که راحت‌تر بود، شلیک نکرده؟ یا به دهانش، که آن سال‌ها اصلا یک‌جورهایی مد روز خودکشی بود. شاید کسی که در تصاویر نشان داده شده، هیتلر نیست و فردی مشابه اوست که با شلیک از روبه‌رو کشته شده؟  هنوز کسی برای این سوال‌ها جوابی ندارد، غیر از آمریکایی‌ها که می‌گویند کل داستان، افسانه بوده و روس‌ها که اصرار دارند هیتلر خودش را کشت و جنگ تمام شد.

فرار گرگ خاکستری، مرگ مشکوک هیتلر
مرگ مشکوک – می‌گویند هیتلر با خالی کردن یک گلوله در پیشانی خودش را خلاص کرده؛ حالا چرا این گلوله را توی شقیقه نزده یا توی دهان معمایی است که جوابی برایش نیست. شاید این مرد بدل هیتلر باشد‌


ویدیو مرتبط :
گرگ خاکستری در قم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار مرد جوان از خانه مرگ



 

 

فرار مرد جوان از خانه مرگ

 

 

۲ سارق حرفه ای كه به قصد سرقت ۱۵ میلیون تومان یك مرد شهرستانی را به تهران كشانده و پس از حمله به قصد كشتن وی، متواری بودند، دستگیر شدند.

 

روز ۱۸ مرداد مردی كه آثار سوختگی و ضرب و جرح شدید روی بدنش بویژه دست و صورتش مشهود بود، با حضور در شعبه ۱۸ بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۰ تهران شكایتی ارائه و عنوان كرد: ساكن آبیك قزوین هستم. قصد خرید یك دستگاه تریلر را داشتم كه یكی از هم محله ای هایم مرا فریب داد و پس از كشاندن به خانه ای در تهران، همراه مرد فروشنده با حمله و ضرب و جرح شدید دست ها و صورت مرا سوزانده و ۱۵ میلیون تومان پولی كه به همراه داشتم را سرقت كردند، آنها به تصور این كه مرا به قتل رسانده اند، در حال از بین بردن آثار جرم خود بودند كه به هوش آمده و از محل متواری شدم.

 

 

● آغاز تحقیقات

 

در پی این شكایت دستور قضایی صادر و پرونده برای پیگیری و تحقیقات به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.

 

با آغاز تحقیقات فرد شاكی با معرفی خود به نام كاظم به كارآگاهان گفت: از مدتی پیش به دنبال خرید یك دستگاه تریلر بودم و دوستان و هم محله ای هایم از تصمیم من اطلاع داشتند تا این كه یكی از بچه های محل به نام مجید به من گفت، فروشنده یك دستگاه تریلر را می شناسد كه به خاطر نیاز شدید به پول، حاضر است وسیله نقلیه خود را ۱۵ میلیون تومان بفروشد. شاكی افزود: پس از ارائه این پیشنهاد از سوی مجید، قرار شد او با فروشنده تماس گرفته و محل قرار را تعیین كند و سرانجام به اتفاق مجید كه عنوان می كرد در منزل صاحب تریلر قرار ملاقات گذاشته است، عازم محل شدیم.

 

شاكی ادامه داد: وقتی به تهرانسر ـ محل سكونت فروشنده تریلر ـ رسیدیم، جوان ۳۰ ساله ای به نام فرشاد ما را به اتاق پذیرایی دعوت كرد و دقایقی بعد از من پرسید آیا ۱۵ میلیون تومان را همراه آورده ام یا خیر؟ كه با شنیدن پاسخ مثبت، به یكباره به اتفاق مجید به من حمله ور شدند و با باتوم و شوكر برقی بشدت مرا مجروح كردند.

 

كاظم (شاكی) در ارتباط با علت سوختگی دست ها و صورتش به كارآگاهان گفت: مجید و فرشاد پس از كتك زدن مرا به آشپزخانه بردند و صورتم را روی آتش گاز گرفتند. با تمام توان مقاومت می كردم كه جسم سختی به سرم خورد و بی هوش شدم.

 

● فرار از محل

شاكی تصریح كرد: نمی دانم چه مدت بی هوش بودم، زمانی كه چشم هایم را باز كردم، فرشاد و مجید را دیدم كه در حال شستشوی آثار خون از روی زمین و فرش هستند و تصور می كردند مرا به قتل رسانده اند.

 

وی افزود: در یك لحظه تصمیم گرفتم از خانه مرگ فرار كنم، بنابراین با تمام توان به سمت در ورودی دویدم و خود را به خیابان رساندم. فرشاد و مجید مرا تعقیب و مدام تهدید می كردند اگر پلیس را در جریان قرار دهم، اعضای خانواده ام را به قتل می رسانند.

 

● دستگیری متهمان

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره به «جام جم» گفت: پس از اظهارات تكان دهنده جوان شاكی كه از دروازه مرگ به زندگی بازگشته بود، یك تیم ویژه از ماموران اداره ۵ پلیس آگاهی تحقیق در این زمینه را آغاز كردند. نتایج بررسی های اولیه نشان می داد فرشاد و مجید پسردایی و پسرعمه هستند و پس از فرار مرد شاكی با ترك محل سكونت خود مخفی شده اند.

 

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: تحقیقات برای شناسایی محل رفت و آمد ۲ متهم تحت تعقیب ادامه داشت تا این كه ساعت ۶ بامداد ۷ شهریور كارآگاهان اطلاع یافتند این دو متهم در مخفیگاه خود در تهرانسر به سر می برند.

 

با حضور ماموران در محل ۲ سارق حرفه ای كه متوجه حضور پلیس شده بودند، از طریق بام خانه قصد فرار داشتند كه بلافاصله دستگیر شدند و در بازرسی از محل ۱۵ میلیون تومان پول شاكی، یك دستگاه شوكر و باتوم برقی كشف و ضبط شد.

 

سرهنگ محمدیان تصریح كرد: این دو متهم در تحقیقات با اشاره به اقدام تبهكارانه خود عنوان كردند، تصور می كردیم خریدار تریلر را به قتل رسانده ایم و در حال از بین بردن آثار جرم بودیم كه او به یك باره زنده شد و از محل فرار كرد.

 

با اعتراف هر دو متهم، دستور قضایی در این ارتباط صادر شد. تحقیق در خصوص سوابق متهمان و دیگر جرایم ارتكابی آنها ادامه دارد.... / جام جم آنلاین