سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فرار از زندگی (حکایت)



 

فرار از زندگی

 

روزی شاگردی به استاد خویش گفت: استاد می خواهم یکی از مهمترین خصایص انسان ها را به من بیاموزی؟

 

استاد گفت: واقعا می خواهی آن را فراگیری؟

 

شاگرد گفت: بله، با کمال میل.

 

استاد گفت: پس آماده شو با هم به جایی برویم.

 

شاگرد قبول کرد. استاد شاگرد جوانش را به پارکی که در آّن کودکان مشغول بازی بودند، برد.

 

استاد گفت: خوب به مکالمات بین کودکان گوش کن. مکالمات بین کودکان به این صورت بود:

الان نوبت من است که فرار کنم و تو باید دنبال من بدوی.

نخیر الان نوبت توست که دنبالم بدوی.

اصلا چرا من هیچ وقت نباید فرار کنم؟ و حرف هایی از این قبیل...

 

استاد ادامه داد: همانطور که شنیدی تمام این کودکان طالب آن بودند که از دست دیگری فرار کنند. انسان نیز این گونه است. او هیچگاه حاضر نیست با شرایط موجود روبرو شود و دائم در تلاش است از حقایق و واقعیات زندگی خود فرار کند و هرگز کاری برای بهبود زندگی خود انجام نمی دهد. تو از من خواستی یکی از مهم ترین ویژگی های انسان را برای تو بگویم و من آن را در چند کلام خلاصه می کنم؛ «تلاش برای فرار از زندگی»!

 

منبع:روزنامه ابتکار


ویدیو مرتبط :
حکایت تلخ پسر بچه ای که از خانه فرار کرد...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار از یکنواختی در زندگی



 

 

یکنواختی در زندگی

 

 

در گذشته از اتاق خواب تنها برای خواب و استراحت استفاده می شد و اغلب اعضای خانواده ها ترجیح می دادند ساعاتی را که در خانه هستند در کنار هم باشند و از کنار هم بودن لذت ببرند، اما متاسفانه این روزها والدین و فرزندان هر کدام پس از بازگشت از محل کار خود یا مدرسه و دانشگاه راهی اتاق هایشان می شوند و جز در هنگام غذا خوردن بندرت پیش می آید که در فضایی خارج از اتاق های اختصاصی خود دور هم جمع شوند.

 

یکی از پیامدهای نامطلوب توسعه فناوری این است که محصولات تولید فناوری نظیر تلویزیون، کامپیوتر، تلفن همراه، بازی های تلویزیونی یا ویدئویی و... به دوستان نزدیک افراد مبدل شده اند و تقریبا همه افراد روزانه بخش قابل توجهی از ساعات اوقات فراغت خود را به گذراندن با ابزارهایی که حاصل توسعه فناوری در زندگی ما انسان ها هستند اختصاص می دهند بنابراین علی رغم این که در گذشته چیدمان و چگونگی اتاق خواب افراد اغلب کمتر مورد توجه قرار می گرفت با توجه به این تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی افراد باید بیش از پیش به اهمیت این موضوع تاکید داشته باشیم.

 

از آنجایی که اتاق خواب انسان ها در دنیای امروز تنها مامن و پناهگاه مطمئن برای گذراندن ساعات باقی مانده از روز پس از تلاش و خستگی ناشی از فعالیت روزانه ما محسوب می شود باید به این نکته توجه داشته باشیم که محیط آن می تواند از تاثیر قابل توجهی بر حالت روانی روحیه ما برخوردار باشد.

 

بنابراین با توجه به توصیه متخصصان روان شناسی بهتر است با توجه به شرایط آب و هوایی در هر ماه از سال چیدمان متفاوتی را برای اتاق خود در نظر بگیرید. اگرچه نمی توانید هر ماه پرده ها، کاغذ دیواری، فرش یا اثاثیه اتاق را عوض کنید، اما با استفاده از چند راهکار ساده می توانید فضای متفاوتی را در اتاق خود ایجاد کنید. بهتر است هر ماه به دلخواه خود محل قرارگیری اشیا و لوازم اتاقتان را تغییر دهید. برای هر فصل سال رنگ متفاوتی جهت روتختی و کوسن های تزیینی که آنها را روی تخت می گذارید انتخاب کنید.

 

همچنین می توانید قاب هایی که روی دیوار نصب می کنید را نیز تغییر دهید. این کار به شما کمک خواهد کرد که هیچ گاه وقتی در اتاقتان هستید احساس یکنواختی و روزمرگی را تجربه نکنید. با توجه به این که در دنیای امروز مشغله پدر و مادرها به قدری زیاد شده است که اغلب فرزندان جوان و نوجوان خانواده ها دوست دارند بیشتر وقتشان را در اتاق هایشان سپری کنند. بنابراین بهتر است تا حد امکان سعی کنید که فضای اتاق ها مطابق خواست و سلیقه فرزندانتان باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که عبور از هر مرحله از دوران کودکی باید با تغییرات قابل توجهی در فضای داخلی اتاق فرزندان باشد تا بتواند عبور از مراحل مختلف سنی را به طور محسوسی درک کند و در صورتی که بودجه لازم برای این کار را داشته باشید بهتر است در مراحل مختلف سنی کودک تا حدودی لوازم و اثاثیه داخل اتاق او را تغییر دهد تا او بتواند تحولات ناشی از تغییرات را با آمادگی روحی بهتری پشت سر گذارد.

 

البته این موضوع تا حدودی به ویژگی های روان شناختی افراد بستگی دارد به گونه ای که گاهی حتی افرادی که در سنین میانسالی هستند علاقه مندند تا بسیاری از اشیا و لوازمی را که در بردارنده خاطراتی از گذشته زندگی آنهاست در اتاقشان حفظ کنند، چراکه آنها بر این باورند که وجود این اشیا و لوازم نوعی احساس امنیت و آرامش را در این فضا ایجاد خواهد کرد. آنچه مهم است این است که با توجه به این که در دنیای امروز فرزندان ساعات زیادی از طول روز را در اتاق هایشان سپری می کنند توجه به علاقه های شخصی آنها در انتخاب اشیا و لوازم ضروری بوده و لازم است که در نوع چیدمان و دکوراسیون آن بیش از دیگر قسمت های خانه که به ندرت افراد خانواده در آنجا دور هم جمع می شوند، دقت شود.

منبع: interiordezine