سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فجیع ترین کشتارهای 25 سال اخیر


«جنون آنی» این تنها توضیحی است که برای کاری که توماس همیلتون اسکاتلندی یا برویک نروژی یا هولمز آمریکایی کرد می توان آورد. جنونی که در سه دهه گذشته انسان های بی گناه بسیاری را در کشورهای مختلف دنیا به کام مرگ فرستاده است.





هفت صبح :  «جنون آنی» این تنها توضیحی است که برای کاری که توماس همیلتون اسکاتلندی یا برویک نروژی یا هولمز آمریکایی کرد می توان آورد. جنونی که در سه دهه گذشته انسان های بی گناه بسیاری را در کشورهای مختلف دنیا به کام مرگ فرستاده است. در گالری امروز نگاهی انداخته ایم به فجیع ترین کشتارهای 25 سال اخیر؛ فجایعی که آمریکا بیشترین سهم را در آنها دارد.

13 مارس 1996/ بریتانیا



توماس همیلتون 43 ساله وارد مدرسه ابتدایی شهر دانبلین در اسکاتلند شد و پیش از آنکه خود را بکشد 16 کودک و آموزگار آنها را به ضرب گلوله از پای درآورد.

آوریل 1999/ آمریکا



دو نوجوان مسلح به اسلحه سنگین در اوج جنون وارد دبیرستان کلمباین در لیتلتون دنور شدند و پیش از خودکشی 13 دانش آموز و کارمند مدرسه را کشتند.

26 آوریل 2002/ آلمان



در شهر ارفورت در شرق آلمان، رابرت استین هاوزر 19 ساله پس از آنکه سر معلمش فریاد زد که نمی خواهد امتحان ریاضی بدهد، تفنگی را که با خود داشت درآورد و 12 معلم، منشی مدرسه، دو دانش آموز و یک مامور پلیس را پیش از خودکشی کشت.

28 آوریل 1996/ استرالیا

مارتین براینت با کشتار بی رحمانه 35 نفر در مجموعه توریستی پورت آرتور در ایالت تاسمانی در شرق استرالیا فجیع ترین واقعه کشتار تاریخ این کشور را رقم زد.

ژوئیه 1999/ آمریکا

مردی مسلح پس از آنکه همسر و دو فرزندش را کشته بود، 9 نفر را در دو مرکز خرید و فروش سهام در آتلانتا از پای درآورد. پنج ساعت بعد خود او هم خودکشی کرد.

ژوئن 2001/ نپال

هشت نفر از خاندان سلطنتی نپال به دست شاهزاده دیپندرا، وارث تاج و تخت کشته شدند. دیپندرا پس از کشتن این افراد خود را هم میهمان گلوله ای کرد و چند روز بعد جان سپرد. جوانترین برادر او هم که در حادثه زخمی شده بود بعدها جان باخت و شمار قربانیان را به 10 رساند.

اکتبر 2002/ آمریکا

جان محمد ولی مالوو با اسلحه دوربین دار و با شلیک به سبک تیراندازان از مخفیگاه های شان 10 نفر را در واشنگتن کشتند و این شهر را مدت ها در وحشت فرو بردند.

16 آوریل 2007/ آمریکا

دانشگاه فنی ویرجینیا تِک در بلکس برگ ایالت ویرجینیا شاهد وحشتناک ترین و مرگبارترین حادثه کشتار تاریخ آمریکا بود؛ آنگاه که فردی مسلح با حمله به دانشگاه 32 نفر و سپس خودش را کشت.

7 نوامبر 2007/ فنلاند



پکا اریک آئوینِن شش همکلاسی خود، پرستار مدرسه، ناظم و خودش را در دبیرستان جوکِلار در نزدیکی هلسینکی با یک تفنگ کمری کشت.

23 سپتامبر 2008/ فنلاند



متی ساتری در مدرسه کارآموزی شهر کائوهاجوکی در شمال غربی فنلاند به روی دانش آموزان آتش گشود و 9 همکلاسی، یک کارمند و خودش را کشت.

29 آوریل 2011/ هلند

تریستان ون دِر ولیس در فروشگاه بزرگ ریدرهاف در شهر الفن ان دِن ریخن، در شرق آمستردام به روی مردم آتش گشود و هفت نفر از جمله خودش را کشت.

13 دسامبر 2011/ بلژیک



نورالدین عمرانی با آتش گشودن به سوی مردم در میدان مرکزی شهر لیِژ در شرق بلژیک سه نفر از جمله یک نوزاد را به قتل رساند و 121 نفر را زخمی کرد. روز بعد از این حادثه پلیس جنازه زنی را در انبار عمرانی یافت و با احتساب خود عمرانی که خودکشی کرد، شمار قربانیان به پنج نفر رسید.

11 مارس 2009/ آلمان

یک نوجوان 17 ساله مسلح با لباس نظامی بر تن 9 دانش آموز و سه آموزگار را در مدرسه ای نزدیک شهر اشتوتگارت به قتل رساند. این قاتل آلمانی یک نفر دیگر را هم در درمانگاه نزدیک مدرسه کشت و بعد خودش هم در درگیری با پلیس کشته شد. دو عابر هم در این حادثه کشته شدند و دو مامور پلیس هم به شدت زخمی شدند، تا بدین ترتیب تعداد قربانیان به 16 نفر برسد.

2 ژوئن 2010/ بریتانیا

دریک بِرد در روستاهای حاشیه کامبریا به روی مردم آتش گشود، 12 نفر کشته شدند و 11 نفر به شدت مجروح. برد در نهایت خودش را هم کشت.

22 ژوئیه 2011/ نروژ



آندرس برینگ برویک ابتدا با بمب گذاری در مقابل ساختمانی دولتی در اسلو که به کشته شدن هشت نفر انجامید توجه رسانه ها و پلیس را از کشتاری که کمی پس از آن در جزیره اتویا و در کمپ جوانان حزب حاکم نروژ به راه انداخت منحرف کرد. در فاجعه اتویا 69 نفر به قتل رسیدند.

20 ژوئیه 2012/ آمریکا

مردی مسلح در نخستین اکران فیلم جدید سری بتمن در دنور با شلیک به سمت تماشاگران 14 نفر را به قتل رساند و 50 نفر دیگر را هم مجروح کرد.



ویدیو مرتبط :
بهترین گل زن های 25 سال اخیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

5 خودروی مطرح شکست خورده در 25 سال اخیر


خودروهایی که در مسیر قله موفقیت قدم نهادند اما در پایان تنها سرنوشتی تلخ نصیبشان شد