سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عیادت بیمار ( حکایت )



 

 

عیادت بیمار

 

فردی بیمار شد و مدتی طولانی در بستر بیماری افتاد. شاعری که آشنا و دوست او بود در آن مدت به عیادت وی نیامد. چون او بهبود یافت و با او ملاقات کرد از روی گله مندی گفت: این همه بیماری سخت کشیدم و یک بار مرا عیادت نکردی.

 

گفت: معذورم دار که به مرثیه گفتن مشغول بودم.


منبع:روزنامه خراسان


ویدیو مرتبط :
گلستان رسالت عیادت بیمار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گل آرایی برای عیادت از بیمار



 

گل آرایی برای عیادت از بیمار

 

 

مقدمه :

در این جلسه یك نوع گل آرایی را كه برای عیادت از بیماران هدیه میبرند آموزش می‌دهیم. این نوع گل آرایی یك سبك مدرن است كه معمولاً در آن از گل‌ها و برگهای كمتری استفاده میشود.

برای شروع گل آرایی ابتدا سبدی را انتخاب میكنیم و اسفنجی را در درون آن قرار می‌دهیم. گل‌های اصلی مرغ بهشت و آنتریوم هستند. البته گل‌آرایی چه از نوع سنتی باشد و چه از نوع مدرن به سه نوع الف) گل اصلی؛ ب) گل‌ها و برگ‌های خطی؛ و ج) پر كننده‌ها نیاز داریم. سپس برگهای خطی را در پشت گل‌های اصلی قرار میدهیم و فضای خالی گلآرایی را با گردی پر میكنیم.

گل‌هایی را كه برای عیادت بیمار میبریم نباید بوی تند داشته باشند یا اینكه حساسیت در بیمار ایجاد كنند. همچنین رنگ گل‌ها نباید خیلی تند یا ملایم باشد بلكه گل‌هایی با رنگ شاد هدیه می‌بریم تا برای بیمار نشاط‌آور باشد.

وقتی كه به عیادت بیمار میرویم معمولاً با خودمان كمپوت و آب میوه میبریم كه بهتر است بجای گذاردن این وسایل در كیسه، خوردنیها را در كنار سبد گل قرار دهیم. برای عیادت بچه‌ها می‌توان سبد گل را با شكلات و خوردنی‌های مورد علاقه‌ی بچه‌ها پر كرد.

در این نوع گل آرایی نباید از رنگهای پاییزی و یا گل آفتاب گردان استفاده بكنیم چرا كه رنگ پاییزی روحیه خوبی برای بیمار نخواهد داشت.

 

* ساخت دسته گل دیگر

گاهی ممكن است عطر و بوی گلی را كه برای بیمار میبریم، موجب كسالت و ناراحتی بیمار شود. لذا چنین گلی را در محفظهای قرار می‌دهیم طوری كه زیبایی دسته گل حفظ شود. برای این كار ابتدا زرورقی را پهن میكنیم و گل‌هایی چون رز صورتی، بید و شمشاد را بر روی آن می‌چینیم و نیز فضای بین آن‌ها را با گردی پر میكنیم (گل‌ها روی رنگ سبز نمای بیشتری دارند) و در نهایت زرورق را دور گل‌ها میپیچیم و آنرا با روبانی تزیین میكنیم. سعی كنید در هر فصل از گل‌های همان فصل استفاده كنید.

منبع: هنرکده honarkadeh