سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عکس: گراز عظیم الجثه شکار شده در طالقان


 
 
 
 
گراز عظیم الجثه شکار شده در طالقان

  پارسینه:

گراز عظیم الجثه شکار شده در طالقان


ویدیو مرتبط :
درگیری شدید سگ و گراز عظیم الجثه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ویروس های عظیم الجثه که 30 هزار سال در سیبری مدفون بودند + عکس



در جدیدترین بررسی ها بر روی ویروس های مهیبی که به مدت سی هزار سال در منطقه سیبری مدفون بودند این سوال برای دانشمندان مطرح شد که آیا امکان دارد این موجودات به قطب نیز نفوذ کنند.

طبق مطالعات منتشر شده در Proceedings of the National Academy of Sciences  از میان لایه های یخی زیر زمین واقع در شمال شرقی سیبری  مولیویروس را شناسایی کرده اند. این ویروس هر چند میکروسکوپی از تمامی انواع دیگر ویروس های شناخته شده تا به امروز بسیار بزرگتر است می تواند باعث بیمار شدن موجودات حساس این منطقه شود.

 به گفته جین مایکل کلاوری ، یک زیست شناس تکاملی در دانشگاه اِیکس مارسل، باید درباره خطر نفوذ این ویروس در میان مواد نفتی و معدنی منطقه که پیش از این هم در معرض تغییرات آب و هوایی قرار داشتند، اطلاع رسانی شود.

 

نتایج این کشف جدید نشان می دهد که ویروس های عظیم مسئله جدیدی نیستند و دارای انواع مختلفی اند که خود نشان می دهد فقط گونه خاصی از ویروس ها قابلیت دوام طولانی در محیط را ندارند بلکه ویروس های دیگر ی که از یک منشا سرچشمه گرفته اند نیز می توانند  هم چون  مولیویروس برای مدت بسیار طولانی می توانند دوام بیاورند.
 
ادوارد موکاسکی از پروفسور های میکروبیولوژی دانشگاه ایموری ادامه می دهد که خطر سرایت یک ویروس بیماری زا که از درون یخ آزاد شده با انسان بسیار پایین است. تنها درصد کمی از ویروس های روی زمین می توانند پستانداران را بیمار کنند و حتی درصد بسیار کمتری از آنها می توانند برای انسان خطرناک باشند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,ویروس های عظیم

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران