سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه


کارخانجات واگن سازی ملی روسیه، که از بزرگترین کارخانه های این کشور است، در شهر اوکای روسیه قرار دارد.

وبسایت مشرق: کارخانجات واگن سازی ملی روسیه، که از بزرگترین کارخانه های این کشور است، در شهر اوکای روسیه قرار دارد.

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه

عکس: کارخانه واگن‌سازی ملی روسیه


ویدیو مرتبط :
کارخانه فولکس واگن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین و مجهزترین کارخانه واگن سازی ایران درآستانه تعطیلی (+عکس)



تعطیلی بزرگترین کارخانه ایران,علت تعطیل شدن بزرگترین کارخانه واگن سازی ایران,تعطیلی مجهزترین کارخانه واگن سازی ایران
بزرگترین و مجهزترین کارخانه واگن سازی ایران درآستانه تعطیلی (+عکس)

فرماندار ابهر در این خصوص با بیان اینکه در حال حاصر تلاش های گسترده ای برای حل مشکل دریافت مطالبات شرکت ایریکو از راه آهن جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است گفت: متاسفانه علی رغم کارهای گسترده صورت گرفته در این خصوص هنوز پاسخ قانع کننده ای دریافت نشده است.

طی ماههای اخیر درگیری بر سر مطالبات شرکت ایریکو ابهر از رجا و راه آهن جمهوری اسلامی ایران بالا گرفته و مسئولان هریک وعده ای می دهند که خودشان هم به تحقق این وعده ها امیدوار نیستند و در این میان مدیران کارخانه ایریکو ناچار به تعدیل نیرو می شوند تا اشتغالزایی مورد ادعا را در فاز جدیدی نشان دهد.

به گزارش مهر، آنچه امروز مدیران و کارکنان شرکت ایریکو با آن مواجه هستند بحث مطالباتی است که مسئولان راه آهن از بازپرداخت آن سر باز می زنند و حتی تماس های مسئولان استانی را بی پاسخ گذاشته اند. بی شک تلاش برای تحمیل اراده و خواسته یک شخص بر یک سیستم اقتصادی دور از شان و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و مسئولان راه آهن که دلخور از پادرمیانی مسئولان استان برای دریافت مطالبات کارخانه ایریکو هستند  باید قبول کنند که جایگاهی که امروز بر آن تکیه زده اند حاصل استقامت، ایستادگی و از جان گذشتگی ملت بزرگ ایران است و نباید با بی توجهی گذشته خود را زیر سوال ببرند.

حفظ اشتغال موجود و تلاش برای ایجاد اشتغال جدید گرچه خواسته بسیاری از مدیران دولت های نهم و دهم بوده ولی آنچه که در عمل طی سالهای اخیر شاهد آن بودیم تضعیف اشتغالهای موجود بوده به گونه ای که بارها نمایندگان استان در مجلس و سایر نمایندگان مجلس تضاد موجود بین آمار ارائه شده با آمار واقعی را عنوان کرده اند.

چرایی این مسئله و اینکه چرا علی رغم وعده ها و حرف های عنوان شده در زیر پوست جامعه شاهد چیز دیگری هستیم مسئله ای است که خود نیازمند تحلیل جداگانه است ولی مهمترین اصل در این خصوص عدم همراهی مدیرانی است که فعالیت ها را تنها در قالب شعار دیده اند و با برداشت ناصحیح از شعارها و برخورد مقطعی با آنها موجب شده اند فعالیت سایر بخش ها نیز زیر سوال برود.

طی سالهای اخیر کم نبودند کارخانه های تولیدی که به رغم منحصر به فرد بودن تولیدات آنها به تعطیلی کشیده شده اند و در این میان ایریکو که تا به امروز مقاومت کرده در حال حاضر در فرایندی قرار گرفته که در صورت عدم پرداخت مطالبات خط تولید ریل باس متوقف شده و در تداوم وضعیت پیش آمده تولید واگن نیز در این شرکت با خطر مواجه می شود و در کنار تهدید وضعیت اشتغالزایی کشور راه را برای ورود کالاهای مشابه خارجی وارد می کند که این در تضاد با خواسته مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از تولید داخلی و تولید کشور است.

بزرگترین و مجهزترین کارخانه واگن سازی ایران درآستانه تعطیلی
شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان ( ایریکو )به علت عمل نکردن راه آهن و مشتری ها  به تعهدات خود، در آستانه تعطیلی قرار دارد . این شرکت که مجهزترین شرکت واگن سازی ایران و خاورمیانه محسوب می شود در سال 1387 رسما به بهره برداری رسید و در بیش از 50 هکتار زمین تجهیزات ساخت قطارهای اتوبوسی موسوم به ریل باس را بنا نهاد.

همچنین این شرکت ساخت واگن های باری لبه کوتاه و لبه بلند، بوژی و واگن های مسافری را نیز در دستور کاردارد و برنامه ریزی برای صادرات واگن به 10 کشور را نیز به انجام رسانده است.

ایریکو با 400 نفر کارگر یکی از شرکت های مهم در منطقه زنجان و ابهر محسوب می شود اما این شرکت با توجه به عدم اجرای تعهدات مالی مهمترین طرف تجاری خود در آستانه تعطیلی کامل قرار دارد. گفته می شود در روزهای آینده ایریکو مجبور خواهد بود تا بیش از 150 نفر از پرسنل خود را تعدیل نماید. شرکتی که قرار بود سطح اشتغال در صنعت ریلی در منطقه شمالغرب و استان زنجان را به بیش از 10000 نفر برساند ، به زودی نیمی از کارکنان فعلی خود را نیز بیکار خواهد کرد به عبارت دیگر 150 خانوار ایرانی به آمار بیکاران ایران افزوده خواهند شد .

 ایریکو همواره به داشتن نیروهای متخصص در صنعت ریلی افتخار کروده و یکی از شاخصه های این شرکت در این صنعت همین ویژگی بوده است . همچنین قابل ذکر است که تولید ریل باس های سفارش شده توسط راه آهن در حال حاضر متوقف شده و قطعات فنی این قطار اتوبوسی مدت هاست در گمرک بندر عباس در حال خاک خوردن و اصطحلاک کامل هستند و علیرغم قول های داده شده هیچ نتیجه ای در ترخیص آن ها به دست نیامده است .

قرار بود این کارخانه در صورت دریافت مطالبات معوقه و نیز سفارش های جدید با اشتغال مستقیم 1500 نفر در سه شیفت کاری به تولید ادامه دهد.


فرماندار ابهر در این خصوص با بیان اینکه در حال حاصر تلاش های گسترده ای برای حل مشکل دریافت مطالبات شرکت ایریکو از راه آهن جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است گفت: متاسفانه علی رغم کارهای گسترده صورت گرفته در این خصوص هنوز پاسخ قانع کننده ای دریافت نشده است.
رفیعی افزود: مسئولان مرتبط در حال رایزنی برای حل مشکل کارخانه ایریکو هستند.

موضع راه آهن و ایریکو در قضیه ریل باس ها یکی است
معاون امور ناوگان راه آهن در این خصوص با اشاره به اینکه این ارگان پیگیر برطرف کردن موانع پیش روی تولید ریل باس ها در ایریکو است، گفت: مواضع راه آهن و ایریکو در قضیه ریل باس ها یکی است و این مشکل را باید بانک مرکزی برطرف کند.

بابک احمدی درباره ارائه LC از سوی بانک مرکزی به شرکت ایریکو برای ترخیص قطعات فنی ریل باس ها از گمرک، اظهار داشت: در بحث ریل باس ها موضع راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت سازنده هر دو یکی است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد اولیه احداث این ریل باس ها با شرکت رجاء بسته شده بود، اضافه کرد: قرارداد ساخت و تحویل ریل باس ها از محل طرح عمرانی افزایش ظرفیت مسافر شرکت قطارهای رجاء منعقد شده است؛ پس از واگذاری رجاء به سازمان اجتماعی بابت رد دیون، طرح های عمرانی داخلی شرکت رجاء بی متولی ماند.

معاون امور ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به دلیل خصوصی شدن رجاء، پروژه ساخت ریل باس ها به وزارت راه و شهرسازی تفویض می شود و در واقع متولی وزارت راه است.

احمدی افزود: پس از این مورد بانک مرکزی از تمدید LC پروژه ممانعت به عمل می آورد با این توجیه که رجاء شرکت خصوصی شده است و بانک مرکزی تنها تعهد LC دولتی انجام می دهد و نمی تواند به شرکت خصوصی LC دهد.

معاون امور ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: این LC از محل فاینانس و تسهیلات است و منابع دولتی به صورت مستقیم صرف نمی شود، اما ضمانت نامه این LC را باید بانک مرکزی می پذیرفت.

وی اضافه کرد: در این میان تنها بحث هایی بین بانک مرکزی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و وزارت راه و شهرسازی وجود دارد؛ بانک مرکزی مدعی است راه آهن جمهوری اسلامی ایران باید بدهی های رجاء از بابت طرح ها را بپذیرد، در صورتی که این موضوع به وزارت راه و شهرسازی تفویض شده است.

معاون امور ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این مورد تنها برداشت های سلیقه ای بانک مرکزی است که راه آهن در این باره پیگیری برای رفع موانع موجود داشته است.

احمدی تصریح کرد: البته بخشی از قطعات مربوط به ریل باس ها که در گمرک مانده بود ترخیص شد، یک دستگاه ریل باس نیز هفته گذشته مورد آزمایش سیر قرار گرفت و دومین ریل باس نیز از محل منابع ایریکو آماده شده است که هردو به بهره برداری رسید.

مشکل بانک مرکزی و راه‌آهن در مورد ریل باس حل نشد
همچنین مدیرعامل ایریکو با تاکید بر این‌که مشکل ترخیص قطعات ریل‌باس از گمرک همچنان پابرجاست،گفت: ۷۰ درصد فضای کارخانه راخط تولید ریل‌باس اشغال کرده، به همین دلیل اگر تا ماه آینده مشکل بانک مرکزی و راه‌آهن حل نشود این خط تولید جمع‌آوری می‌شود.

غلامرضا رزازی افزود:‌ ظرفیت مناسبی برای تولید ریل‌باس در کارخانه ایریکو وجود دارد، اما با توجه به این‌که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به بانک ملی بدهکار است، بانک مرکزی نیز فاینانس تولید ریل‌باس را تمدید نمی‌کند  تا زمانی هم که این مشکل وجود داشته باشد، عملا نمی‌توانیم ریل‌باس تولید کنیم.

وی با بیان این‌که خط تولید ریل‌باس حدود ۶ ماه است که بلااستفاده مانده است، تصریح کرد: برای حل این مشکل به هر دری زدیم ولی این پروسه درگیر بروکراسی های معمول اداری کشور شده است.

مدیرعامل ایریکو یادآور شد: حدود ۷۰ درصد فضای کارخانه به خط تولید ریل‌باس اختصاص دارد و به همین دلیل نیز ما نمی‌توانیم فعالیت‌های دیگری نظیر تعمیر واگن و لکوموتیو را گسترش دهیم. شنیده‌ایم این مسئله در حال حل شدن است، چنانچه مشکل تمدید فاینانس تا ماه آینده حل نشود خط تولید ریل‌باس را جمع‌آوری خواهیم کرد.
به گفته رزازی، فاینانس تولید ریل‌باس‌های راه آهن ۱۰۸ میلیون یورو بوده که ۴۰ میلیون یورو آن مربوط به قطعات ریل باس است.

نیکزاد: بخش خصوصی ربطی به ما ندارد/ایریکو  کیست
وزیر راه و شهرسازی که به عنوان وزیر مرتبط با بحث حمل و نقل نمی داند شرکت ایریکو یکی از مهمترین کارخانجات تولید واگن و ریل باس کجاست در 29 دیماه سال 91 در حاشیه مراسم افتتاح سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه تهران ـ پردیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر رفع موانع تولید ریل‌باس‌ها می گوید: بخش خصوصی در حال ساخت ریل‌باس است از آن طرف دولت هم بدهی بسیاری به بانک مرکزی دارد و عدم ارائه LC از سوی بانک عامل به شرکت ایریکو به عنوان بخش خصوصی به ما ربطی ندارد.
 
علی نیکزاد با سؤال از خبرنگاران که ایریکو کیست؟ اصلاً این شرکت مال کیست؟، گفت: بخش خصوصی به ما چه ربطی دارد؟ بدهی دولت به بانک عامل (ملی) چه ربطی به ایریکو دارد؟ بخش خصوصی در حال ساخت ریل‌باس است و این مورد به ما ربطی ندارد و من از شما خبرنگاران می‌پرسم که اگر بخش خصوصی بدهکار است به وزارت راه چه ربطی دارد؟خبرنگاران اگر نمی‌دانند سؤال هم نپرسند!
 
نیکزاد در پاسخ به این واکنش خبرنگاران که دولت باید به عنوان حاکمیت از بخش خصوصی حمایت کند، ادامه داد: منِ دولت هم می‌خواهم به رجاء کمک کنم؛ ریل‌باس‌ها متعلق به رجاء است و همکاری می‌کنیم تا ریل‌باس‌ها وارد شود؛ البته بانک مرکزی هم اعلام می‌کند وزارت راه به عنوان دولت در مورد بدهی رجاء ضمانت دهد اما چون ریل‌باس‌ها متعلق به شرکت رجاء است، ما و بانک مرکزی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه من هم به عنوان وزیر نمی‌توانم تأیید کنم رجاء عضوی از دولت است، ادامه داد: خبرنگاران تنها از خودشان چیزی شنیده‌اند، مطلب را هم نمی‌دانند و حرف می‌زنند!
وی تاکید کرده بود که ما تنها می‌توانیم در حد قانونی به رجاء کمک کنیم، زیرا رجاء متعلق به راه‌آهن جمهوری اسلامی نیست.

در هر صورت ایریکو در استان زنجان و در شهرستان ابهر این روزها حال خوشی ندارد و کارکنان آن قربانی تصمیم گیری مسئولانی شده اند که تعریف حمایت از تولید ملی را تنها به عنوان شعار بر روی سربرگ های اداری می دانستند.

بی شک ایران اسلامی در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری راه افتخار آمیز و عزتمندی را پشت سرگذاشته است و تداوم این راه بزرگ نیازمند وجود مدیرانی است که بتوانند در این راه راهرو واقعی باشند و برای ظاهرسازی کاری را انجام ندهند که تحقق آنن مشکلات همچون مطالبات کارخانه ایریکو و  در ادامه آن متوقف شدن خط تولید و تعدیل نیرو را به همراه داشته باشند.

مسئله مطالبات ایریکو باید حل شود، ایریکو به عنوان یک کارخانه مهم و تاثیرگذار در صنعت ریلی کشور می تواند نقش مهمی در قطع وابستگی و حرکت در مسیر استقلال در این بخش داشته باشد  و تدوام وضعیت موجود و تلاش برای کشاندن این مسئله به روند بر روی کار آمدن دولت آینده تنها و تنها موجب تضعیف حقوق کارگران و کارکنان شرکت ایریکو که هریک از متخصصان این صنعت در کشور هستند می شود./مهر