سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عکس: کارت کشیدن سگی جلو عابربانک!


 
 
 
 
کارت کشیدن سگی جلو عابربانک!

عکس: کارت کشیدن سگ جلو عابربانک!


ویدیو مرتبط :
سوتی عابربانک ملی.انتقال پول کارت به کارت و خطای نداشتن کاغذ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چسب قطره‌ای ، شیوه ای برای سرقت کارت های عابربانک + عکس



سارق حرفه ای که با ریختن چسب بر روی دستگاه خودپرداز مانع از انجام عملیات بانکی افراد می‌‎شد و پس از سرقت کارت و اطلاع از رمز آن اقدام به برداشت پول از داخل حساب آنها می کرد توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در مورخه 07/08/1393 فردی با مراجعه به کلانتری 121 سلیمانیه به مأموران اعلام کرد : در زمان مراجعه به دستگاه خودپرداز ( ATM ) ، دستگاه کارت مرا را بازپس نداد اما چند ساعت پس از آن و از طریق پیامک متوجه برداشت پول از حساب عابربانک خود شدم .

پرونده در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" ، به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 
اظهارات مالباخته :
مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در ساعت 18:30مورخه 06/08/1393 برای دریافت پول به دستگاه خودپرداز شعبه خیابان نبرد مراجعه کردم ؛ کارت عابربانک را به داخل دستگاه زده و قصد دریافت پول را داشتم اما دستگاه درخواست مرا انجام نداد ؛ قصد انصراف و بازپس گرفتن کارت را داشتم اما دستگاه کارت را نیز بازپس نداد . در همین زمان جوانی حدودا 30 ساله که در نزدیکی من ایستاده بود ، پیشنهاد داد تا موضوع را با نگهبان بانک در میان گذاشته تا کارت را از دستگاه گرفته !! و بازپس دهد ؛ من نیز به درب بانک مراجعه کرده اما کسی در داخل بانک حضور نداشت . مجددا به دستگاه خودپرداز مراجعه و اینبار متوجه شدم که دستگاه به حالت عادی بازگشته و درخواست کارت جدید می کند و از آن جوان نیز خبری نیست . به تصور اینکه کارت در داخل دستگاه باقی مانده و فردای آنروز می توانم با مراجعه به بانک ، کارت خود را دریافت کنم به سمت منزل حرکت کردم که در طی مسیر و با دریافت چندین پیامک متوجه شدم که در چندین نوبت مبلغ 3 میلیون و 200 هزار تومان از حساب بنده برداشت شده است " .

مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از سرقت کارت عابربانک خود نیز به کارآگاهان گفت : " فردای آنروز به شعبه بانک مراجعه و موضوع را با ریاست بانک در میان گذاشتم ؛ پس از بررسی موضوع به بنده اعلام شد که فرد یا افرادی با ریختن چسب بر روی دکمه ی برخی از گزینه های عملیات بانکی دستگاه مانع از انجام عملیات بانکی بنده شده و پس از سرقت کارت و اطلاع از رمز آن اقدام به برداشت پول از داخل حساب کرده اند " .

بررسی تصاویر دوربین های مداربسته :
 با توجه به شیوه و شگرد برداشت پول از حساب مالباخته ، بررسی شکایت های مشابه در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که کارت های عابر بانک آنها به همین شیوه سرقت و از حساب های آنها برداشت صورت گرفته بود .

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 
در ادامه و با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که فرد مشخصی در تمامی سرقت ها حضور داشته که در زمان مراجعه مالباختگان به دستگاه های خودپرداز ( ATM ) و اقدام جهت برداشتن پول و ... رمز کارت آنها را برداشته و در ادامه زمانیکه شکات جهت دریافت کارت های عابربانک به شعبات بانکی مراجعه می کردند ، در همان زمان کوتاه کارت های عابربانک را سرقت و با مراجعه به سایر شعبات و یا مراکز خرید اقدام به برداشت تمامی موجودی حساب ها کرده است .

شناسایی و دستگیری مجرم سابقه دار :
با توجه به تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه کلاهبرداری بنام احسان . ش ( متولد 1367 ) شدند که تنها به همین شیوه و شگرد اقدام به سرقت کارت های عابربانک و در ادامه برداشت پول از حساب مالباختگان می کرد .

با شناسایی تصویر احسان توسط تعدادی از شکات و مالباختگان به عنوان جوانی که به آنها پیشنهاد مراجعه به درب شعبات بانکی را کرده و همچنین شناسایی تصویر احسان در برخی از مراکز خرید که با عابرانک متعلق به مالباختگن اقدام به خرید کرده بود ، شناسایی مخفیگاه و دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 
در شرایطی که هیچگونه آدرس مشخصی از آخرین مخفیگاه متهم وجود نداشت و متهم پس از آزادی از زندان ، چندین بار اقدام به تغییر محل سکونت خود کرده بود ، سرانجام با انجام اقدامت پلیسی آخرین مخفیگاه وی در منطقه مشیریه شناسایی و پس از اطمینان از حضور وی در داخل مخفیگاه ، در مورخه 23/01/1394 دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش نیز تعدادی از کارت های متعلق به تعدادی از شکات و سایر مالباختگان کشف شد .

متهم که چاره ای جز اعتراف نداشت ، به دهها فقره کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع به این شیوه اعتراف و عنوان داشت : " عمدتا در ساعات غیراداری و در زمان تعطیلی شعبات بانکی اقدام به از کار انداختن برخی کلیدهای دستگاه های خودپرداز کرده و زمانیکه افراد به دستگاه های خودرپرداز مراجعه می کردند ، در یک لحظه از غفلت آنها استفاده و رمز عابربانک های آنها را برداشت می کردم " .

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: "با اعتراف صریح متهم به دهها فقره سرقت و کلاهبرداری در سطح شهر تهران و شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان ، از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت کارت های عابربانک ، کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی شدند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه نمایند " . 

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران