سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عکس: پیرزن سوری در رویای فوق‌لیسانس


یک پیرزن سوری که مادر ۸ فرزند و ۱۵ نوه است در رشته کتابداری دانشگاه لاذقیه پذیرفته شده است و هم اکنون رویای اخذ مدرک فوق لیسانس در این رشته را در سر می‌پروراند.

خبرگزاری تسنیم: یک پیرزن سوری که مادر ۸ فرزند و ۱۵ نوه است در رشته کتابداری دانشگاه لاذقیه پذیرفته شده است و هم اکنون رویای اخذ مدرک فوق لیسانس در این رشته را در سر می‌پروراند.

«نجلاء برغل» پیرزن 73 ساله سوری که مادر 8 فرزند و 15 نوه است برای تحصیلات عالی وارد دانشگاه شده است.

جنگ و کوچاندن اجباری از سوی گروههای تروریستی مانع از آن نشد که این پیرزن به هدف خود برای ورود به دانشگاه نرسد.

پیرزن سوری در رویای گرفتن فوق لیسانس+ عکس

نجلاء متولد سال 1944 میلادی و مسن ترین زن سوری است که به عنوان دانشجو وارد دانشکده ادبیات وعلوم انسانی در استان لاذقیه شده است.

این مادربزرگ سوری بعد از گذراندن دوره های سواد آموزی وارد دبیرستان شد و بعد از گذراندن دوره دبیرستان وارد دانشگاه شد.

وی درباره موفقیتش در دبیرستان و چگونگی ورود به دانشگاه می گوید: من خودم را برای امتحانات آماده کردم، هر چند زبان و فلسفه برام مشکل بود ولی توانستم که موفق شوم. در روز اعلام نتایج با ترس و اضطراب منتظر نتایج بودم تا اینکه متوجه شدم در دو ماده درسی مردود شده ام اما دوباره به مطالعه ادامه دادم تا اینکه این دو واحد را مجددا امتحان دادم و معدل خوبی کسب کردم اما معدل من مانع از این شد که من در رشته مهد کودک که علاقه داشتم قبول شوم لذا رشته کتابداری را انتخاب کردم زیرا من عاشق کتاب و مطالعه هستم.

پیرزن سوری در رویای گرفتن فوق لیسانس+ عکس

این پیرزن سوری گفت: من به خاطر ورود به دانشگاه احساس خوشبختی زیادی می کنم. دانشجویان و و اساتید زمانی که متوجه می شوند من دانشجو  هستم از کمک کردن به من دریغ نمی کنند. من در هیچ کلاسی غیبت نمی کنم، اما خواندن از روی تخته سیاه برای من سخت است زیرا چشمانم مرا یاری نمی کنند، لذا جزوات را به شکل مستمر مطالعه می کنم.

نجلاء به دلیل کوچاندن اجباری از سوی گروههای تروریستی منزل خود در محله القابون در حومه دمشق را ترک کرد. همسر او جزو نیروهای ارتش سوریه است و دو پسر وی هنگام اهدای خون به مجروحان ارتش سوریه در یک حمله خمپاره ای به شهادت رسیدند اما با این وجود او تسلیم نشد و به تحصیلات خود در لاذقیه ادامه داد.

این مادربزرگ سوری که از هیچ بیماری رنج نمی برد می گوید که به زنان سوری اعتماد دارد و آنان را یکی از مهمترین زنان جهان می داند که می توانند صلح آفرین باشند.

وی که در طول 10 سال گذشته از یک فرد بی سواد به یک دانشجو تبدیل شده است به موفقیت در دانشگاه و اخذ مدرک فوق لیسانس می اندیشد زیرا آرزوی وی با اخذ مدرک لیسانس متوقف نمی شود.


ویدیو مرتبط :
شرط شرکت لیسانس و فوق لیسانس ها در کنکور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیرزن ۹۹ ساله، ۸۰ سال پس از دیپلمش، با لیسانس علوم اجتماعی، فارغ التحصیل شد(+عکس)



دوروتا دنیلز دانشجوی 99 ساله توانست از کالج کنیون کالیفرنیا فارق‌التحصیل شود.

دوروتا دنیلز توانست پس از 8 دهه که از پایان دوران دبیرستان او می گذشت وارد دانشگاه شود و مدرک کارشناسی خود را دریافت کند.

خانوم دنیلز در مراسم فارق‌التحصیلی برای دانشجویان دیگر سخنرانی کرد. او در نطق فارق‌التحصیلی خود گفت: در مسیر حرکتم با چند دست انداز روبرو بودم اما با موفقیت بر آنها چیره شدم.

خانوم دانیلز همچنین به خاطراتش از زمانی که زنان حق رای نداشتند و مبارزات آنها برای رسیدن به حقوق خود اشاره کرد.

اخبار,اخباراجتماعی, پیر  ترین  دانشجو

 

او علت شروع دوباره تحصیل را خستگی از عادات و تفریحات روزمره و همچنین بازگشت نوه‌اش پس از تشکیل خانواده به دانشگاه دانست.

رشته تحصیلی خانوم دنیلز علوم اجتماعی است.


 اخبار اجتماعی  -  ایسکانیوز