سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عکس: وقتی که هیچ فتوشاپی در كار نیست


مسلما عكاس، این عكس را بی‌مقدمه نگرفته است، بلكه برای گرفتن آن نخست برنامه‌ریزی كرده است، اشمیدی برای این كار نخست دنبال یك قله مناسب گشت، قله‌ای كه بتواند عكس ماه را بر فراز آن بگیرد و دوستش بتواند روی آن به راحتی دوچرخه‌سواری كند. نیمروز: هیچ فتوشاپی در كار نیست و این عكس واقعی است:


عکس: هیچ فتوشاپی در كار نیست!

تصاویرعكس بسیار زیباست، آدم را به یاد فیلم E.T می‌اندازد.

عکس: هیچ فتوشاپی در كار نیست!

تصاویر اما در عین حال عكس به گونه‌ای است كه آدم بیش از آنكه محو خود عكس شود، بلافاصله این سؤال در ذهنش ایجاد می‌شود كه آخر چطور این عكس گرفته شده است!

این عكس را یك عكاس سوئیسی به نام فیلیپ اشمیدی گرفته است.

مسلما عكاس، این عكس را بی‌مقدمه نگرفته است، بلكه برای گرفتن آن نخست برنامه‌ریزی كرده است، اشمیدی برای این كار نخست دنبال یك قله مناسب گشت، قله‌ای كه بتواند عكس ماه را بر فراز آن بگیرد و دوستش بتواند روی آن به راحتی دوچرخه‌سواری كند.

برای پیدا كردن نقطه آرمانی او ماه‌ها جستجو كرد و سرانجام به یاری گوگل ارث و یك دستگاه GPS دستی مكان مورد نظر را یافت.

اما برای گرفتن این عكس و ایجاد توهمی كه متبادر می‌كند، اشمیدی لازم بود كه از دوستش فاصله زیادی، یعنی حدود هزار متر بگیرد و بعد با یك لنز با فاصله كانونی ۱۲۰۰ میلی‌متر عكس را بگیرد.

در اینجا شما نمایی از موقعیت دوربین و تپه‌‌ را می‌بینید، ببینید كه چقدر دوربین از سوژه فاصله دارد.

عکس: هیچ فتوشاپی در كار نیست!

تصاویربه تكنیكی كه عكاس برای گرفتن این عكس از آن استفاده كرده است اصطلاحا تحریف پرسپكتیویا perspective distortion گفته می‌شود. در این تكنیك شیء دور خیلی بزرگ‌تر از شیء نزدیك به نظر می‌رسد.

به سه شات دیگر از اشمیدی توجه كنید:

عکس: هیچ فتوشاپی در كار نیست!

عکس: هیچ فتوشاپی در كار نیست!

عکس: هیچ فتوشاپی در كار نیست!

تصاویراز این تكنیك خوشتان آمده است؟ در ادامه این پست می‌خواهم توجه شما را به یك ویدئوی بسیار زیبا و دیدنی جلب كنم كه قطعا ارزش دانلود كردن را دارد، این ویدئو با همان تكنیك بالا گرفته شده است، با این تفاوت كه این بار فاصله عكاس از سوژه‌هایش دو كیلوكتر بوده است، این عكس در ولینگتون در نیوزیلند گرفته شده است.

این ویدئو را مارك گی كه یك عكاس نجومی است گرفته است.

عکس: هیچ فتوشاپی در كار نیست!

تصاویرمنظره مردم روی قله در حال حركت و راه رفتن در حالی كه ماه و سایه‌نما Silhouette پیرامونی‌اش در حال صعود است، به راستی دیدنی است.


ویدیو مرتبط :
چند تا عکس فتوشاپی با حال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح سایت استقلال در باره عکس فتوشاپی



 

 

 

توضیح سایت استقلال در باره عکس فتوشاپی

 

با گذشت 2 هفته از داربی پایتخت، حواث روی داده در آن بازی هنوز محل مناقشه است و عکس صحنه گل مردود پرسپولیس همچنان خبرساز است!

سایت رسمی باشگاه استقلال درباره عکس صحنه گل پرسپولیس در دربی که در روزنامه استقلال جوان چاپ شده بود، توضیحاتی ارائه کرد: "هرچند در برنامه اخیر 90، دکتر فتح‌اله‌زاده مدیریت باشگاه استقلال توضیحات کاملی را پیرامون شبه عده‌ای مبنی بر فتوشاپی بودن عکس صفحه نخست روزنامه استقلال جوان داد ولیکن ظاهرا این مساله تبدیل به استفاده ابزاری برای برخی از عزیزان شده است. اولاً همچنان ثابت نشده است که عکس مورد نظر فتوشاپی بوده است یا خیر! ثانیاً اگر هم چنین موردی اثبات شود،‌این مساله ارتباطی به روزنامه استقلال جوان و باشگاه استقلال ندارد چرا که این عکس برگرفته شده از دو سایت رسمی کشور است و باشگاه استقلال و روزنامه استقلال جوان در آن دخل و تصرفی نداشته‌اند.

در ضمن علی دایی مورد احترام باشگاه استقلال است ولی نباید فراموش کرد ایشان نیز با لحاظ اشتباهات داوری قهرمان ایران شدند و اشتباهات داوری جزء لاینفک فوتبال است ضمن آنکه در سال جاری هرگز اشتباهات داوری به سود استقلال نبوده و اگر هم مساله‌ای بوده مورد اجماع کلیه کارشناسان داوری نبوده است".