سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عکس: نمایی وحشتناک از بالای برج خلیفه!


برج خلیفه آسمانخراشی است که در شهر دبی در امارات متحدهٔ عربی قرار دارد.

تاپ ناپ: برج خلیفه آسمانخراشی است که در شهر دبی در امارات متحدهٔ عربی  قرار دارد. این برج با ۱۶۰ طبقه و ارتفاع ۸۲۸ متر (به گفته سازندگان این برج ارتفاع برج خیلفه تا نوک آنتن آن به بیش از یک کیلومتر می‌رسد هر چند تا کنون ارتفاع واقعی این برج اعلام نشده‌است چرا که با اصرار اماراتی‌ها طول این برج در زمان ساخت افزایش یافت و از اعلام اولیه فراتر رفت)، در حال حاضر عنوان بلندترین سازه ساخته شده به دست بشر را به خود اختصاص داده‌است.برج خلیفه در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ گشایش یافت.

نمایی از بالای برج خلیفه در دبی +عکس

نمایی از بالای برج خلیفه در دبی +عکس

نمایی از بالای برج خلیفه در دبی +عکس


ویدیو مرتبط :
بلندترین برج جهان در دبی - این برج از برج خلیفه هم بلندتر است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوتی وحشتناک در ساخت یک برج +عکس


بلندپروازی گاهی عواقبی جبران ناپذیر دارد. آرشیتکت های دو برج 47 طبقه در اسپانیا اکنون که کار احداث آنها رو به پایان است متوجه شده اند که تعبیه آسانسورها را فراموش کرده اند.

جام جم آنلاین: بلندپروازی گاهی عواقبی جبران ناپذیر دارد. آرشیتکت های دو برج 47 طبقه در اسپانیا اکنون که کار احداث آنها رو به پایان است متوجه شده اند که تعبیه آسانسورها را فراموش کرده اند.

به سودانفو، مقامات بندر تفریحی بنیدورم در آلیکانته اسپانیا مایل هستند که این بندر به نیویورک مدیترانه تبدیل شود. بنا براین در گوشه و کنار این بندر برج های مرتفع مانند قارچ می رویند از جمله برج های اینتمپو مشهور به برج های دوقلو که باید به جواهر هنر معماری اسپانیا مبدل می شدند.

سوتی وحشتناک در ساخت یک برج +عکس

برج های اینتمپو که هریک 200 متر ارتفاع و 47 طبقه دارند در قسمت فوقانی به هم متصل می شوند. این برج ها قرار بود که عنوان مرتفع ترین برج های مسکونی اروپا را به دست آورند. اما یک مساله وجود دارد که این برج ها فاقد آسانسور هستند.

در سال 2007 در آغاز در این پروژه که باید در سال 2013 به پایان می رسید فقط احداث 20 طبقه پیش بینی شده بود.در واقع، یک آسانسور تا طبقه بیستم وجود دارد اما از آن پس ساکنان طبقات بالاتر باید از پله ها استفاده کنند. آرشیتکت ها و مهندسان به سادگی هنگام احداث طبقات بیشتر تعبیه آسانسور را فراموش کردند.

سوتی وحشتناک در ساخت یک برج +عکس

پس از افشای این مساله یک آسانسور موقتی تعبیه شد اما سقوط کرد و 13 کارگر به شدت مجروح شدند.

تاکنون از مجموع 269 آپارتمان برج های اینتمپو 35 درصد آنها به فروش رفته اند. اما مسلما از این پس فروش بقیه آپارتمان ها به این آسانی ها نخواهد بود. این در حالی است که 94 درصد از احداث اسکلت نهایی برج ها به پایان رسیده است.