سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عکس فوق العاده ناسا از سحابی «کوسه»


ناسا تصویر روز خود را به سحابی کوسه اختصاص داده است. سحابی کوسه از چند سحابی غباری کوچک تر تشکیل شده و به خاطر شکل و شمایلش به این نام مشهور شده است.

وبسایت خبرآنلاین: ناسا تصویر روز خود را به سحابی کوسه اختصاص داده است. سحابی کوسه از چند سحابی غباری کوچک تر تشکیل شده و به خاطر شکل و شمایلش به این نام مشهور شده است.

عکس ناسا از سحابی کوسه را ببینید

عکس ناسا از سحابی کوسه را ببینید

نزدیک به ۱۵ سال نوری گستردگی دارد و با فاصله ی حدود ۶۵۰ سال نوری از زمین، در راستای صورت فلکی قیفاووس دیده می‌شود. سحابی تاریک لیندز ۱۲۳۵، ون دن برگ ۱۴۹ و ون دن برگ 150 از جمله سحابی‌های كوچكتر سحابی كوسه هستند.


ویدیو مرتبط :
عکس جنجالی جدید ناسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سحابی خارق‌العاده ببینید/عکس روز ناسا



عکس روز ناسا به تصویری از یکی از مشهورترین سحابی‌های آسمان شب یعنی سحابی سراسب تعلق گرفته است. نام این سحابی به این خاطر است که چهرهٔ تیره‌ای از سر اسب در سحابی دیده می‌شود.

این سر اسب در واقع  غباری کدر است که این شکل را به خود گرفته است. این جرم نیز همچون ابرهای جو زمین به صورت اتفاقی چنین شکلی را به خود گرفته است. بعد از چندین هزار سال، بخش داخلی سحابی به دلیل حرکت دگرگون می‌شود. انتشار سحابی به رنگ قرمز به علت آمیخته شدن الکترون با پروتونهای اتم هیدروژن است.  در قسمت سمت چپ سحابی سر اسب، سحابی شعله دیده می‌شود. یک سحابی نارنجی رنگ که رگه‌هایی از سحابی‌های تاریک در آن دیده می‌شود.
 

اخبار,اخبار گوناگون ,مشهورترین سحابی‌های آسمان

 

اخبار گوناگون - خبر انلاین