سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عکس جای پاهای حضرت ابراهیم (ع)


پاهای حضرت ابراهیم(ع) به طول 22 سانتی متر و عرض 11 سانتی متر است و وقتی پیامبر اکرم(ص) در جوانی پاهای مبارکشان را داخل سنگ مقام می‌گذاشتند درست قالب پاهای حضرت ابراهیم(ع) بوده است.

خبرآنلاین: این تصویر که توسط پایگاه اطلاع رسانی حج منتشر شده است، ماکت نمادین سنگ مقام حضرت ابراهیم (ع) است و البته این ضریح همان نخستین ضریحی است که زمان ملک عبدالعزیز گذاشته شده و جای ساختمان سه در شش را گرفته است.



در زمان ملک فهد ضریح جدیدی را ساخته و به جای این ضریح گذشتند و بر روی سنگ مقام حضرت ابراهیم (ع) نصب کردند که محفظه بلورین بسیار زیبایی داخل آن است و سنگ مقام داخل آن محفظه بلورین به چشم می‌خورد.

سنگ مقام محل فرو رفته‌گی پاهای حضرت ابراهیم (ع) است. واقدی می‌نویسد که یکی از فرورفتگی‌ها کمتر و دیگری بیشتر است و علت آن است که تکیه بر پای دیگری بوده است و معمولا هم تکیه آدمی بر پای راست بیشتر است، از این‌رو در سنگ مقام نیز پای راست حضرت ۱۰ سانتی متر و پای چپ ایشان ۹ سانتی متر فرو رفته است.

زیبا است که پاهای حضرت ابراهیم (ع) به طول ۲۲ سانتی متر و عرض ۱۱ سانتی متر است و وقتی پیامبر اکرم (ص) در جوانی پاهای مبارکشان را داخل سنگ مقام می‌گذاشتند درست قالب پاهای حضرت ابراهیم (ع) بوده است.

دشمنان اسلام نیز وقتی نقشه قتل پیامبر اکرم (ص) را کشیدند، آن حضرت از این توطئه با خبر شد و پس از اینکه امام علی (ع) در بستر ایشان خوابید، پیامبر شبانه به غار پناه برد، دشمنان که رد پای پیامبر را نداشتند، آمدند رد پای حضرت ابراهیم (ع) را اندازه گرفتند و به این ترتیب تا در غار رسیدند.

نکته زیبای دیگر آن است که آدم‌های زمان ابراهیم (ع) با آدم‌های زمان پیامبر اکرم (ص) تفاوتی نداشتند و اگر جای پا همین باشد، ثابت می‌کند که آدم‌های زمان کنونی هم با آدم‌های آن دوران تفاوتی نخواهند داشت.

اینکه می‌گویند کاملا هندسه انسان تغییر کرده چندان تغییر نکرده است. زمان حضرت ابراهیم (ع) با پیامبر اکرم (ص) طولانی بوده است و بین آن انبیای بنی اسرائیل، حضرت عیسی (ع) و حضرت موسی (ع) به پیامبری رسیده‌اند.


ویدیو مرتبط :
عکس باورنکردنی از پاهای یک دوچرخه سوار!...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشایی:‌حضرت ابراهیم(ع) ایرانی است



 

مشایی:‌حضرت ابراهیم(ع) ایرانی است

 

خبرگزاری آریا- مشاوررئیس جمهورگفت: من هرگزنگفتم که حضرت محمد(ص)ایرانی است؛بلکه منظورمن حضرت ابراهیم بوده است.

 

اسفندیار رحیم مشایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی آریا،با تصحیح یکی از اظهارات اخیرخود بنی براینکه "حضرت محمد(ص)ایرانی بوده است" افزود: من حضرت ابراهیم راگفته ام که ایرانی است و ایشان هم که یکی از پیامبران هستند.

وی ادامه داد: ما124هزارپیامبر داریم که حضرت محمد(ص)یکی از آن هاست ومنظورمن درآن جمله حضرت ابراهیم بودکه پدرش ایرانی است؛ وگرنه همه می دانند پیامبراسلام عرب بوده است.

مشاور دفتر رئیس جمهور همچنین با انتقاد ازبرداشت غلط خبرنگاران از سخنان خود اظهار داشت: بایستی خبرنگاران باتوجه به حرفه خطیر خود بیش از اینها به گفته های مخاطبشان توجه کنند.

گفتنی است پیش ازاین برخی رسانه ها به نقل ازمشایی عنوان کرده بودند که پیامبر خاتم،حضرت محمد(ص) ایرانی بوده است.../خبرگزاری آریا