سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عکس: تولد نوزاد هندی با قلب خارج از بدن!


یک کودک هندی به تازگی با یک وضعیت فوق‌العاده نادر قلبی به دنیا آمده است. مشکل این کودک یک بیماری به نام ectopia cordis است که سبب می‌شود قلب خارج از بدن شکل گیرد.

باشگاه خبرنگاران: یک کودک هندی به تازگی با یک وضعیت فوق‌العاده نادر قلبی به دنیا آمده است. مشکل این کودک یک بیماری به نام ectopia cordis است که سبب می‌شود قلب خارج از بدن شکل گیرد.
 
 این عارضه نادر قلبی تنها در هر 8 مورد از هر یک میلیون تولد بوجود می‌آید و 90 درصد از نوزادان بدنیا آمده با این عارضه یا مرده بدنیا می آینده و یا در 3 روز نخست تولد می‌میرند.



این نوزاد هندی هم اکنون 6 روزه است و نیازمند به انجام یک عمل جراحی اورژانسی برای زنده ماندن است.
 
والدین این نوزاد هندی بسیار فقیر هستند و قادر به تامین هزینه گرانقیمت انجام  عمل جراحی  برای کودک خود نیستند. در این عارضه قلب کاملا خارج از قفسه سینه قرار می گیرد و شکل گیری عضلات اطراف جناق سینه را با مشکل مواجه می کند.  اکثر نوزادان به دنیا آمده با این مشکل در اثر عواملی مانند «نارسایی قلبی» یا عفونت می‌میرند.


 
خانواده این نوزاد برای دریافت کمک به جهت درمان کودک خود از سراسر دنیا تقاضای کمک نموده اند.


ویدیو مرتبط :
فعالت قلب در خارج از بدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولد نوزادی با قلب خارج از بدن +عکس



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تولد نوزادی با قلب خارج از بدن +عکس

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  رویدادی عجیب پزشکان آمریکایی را حیرت زده کرد. نوزادی در یکی از بیمارستان های ایالت تگزاس آمریکا با قلب خارج از بدن به دنیا آمده است.

پزشکان وقتی با این مسئله رو به رو شدند، بلافاصله این نوزاد را به اتاق عمل انتقال داده و با عمل جراحی، قلب او را در داخل سینه اش جا دادند.

از هر چند میلیون نوزاد در جهان، یک نوزاد با مشکلاتی از این دست  رو به رو می شود. هنوز علت بروز این مشکل جسمی در این نوزادان مشخص نشده است. نود درصد نوزادانی که با این مشکل به دنیا می آیند، سه روز پس از تولد جان می بازند.

هنوز این امکان وجود ندارد که بتوان این نوزادان را پیش از تولد در رحم مادر عمل کنند و قلب را به درون بدون او بازگردانند.

حال نوزاد تگزاسی خوب است و تحت نظر قرار دارد./باشگاه خبرنگاران