سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عکس: تراژدیِ مرگ در تنهایی ...


در ژاپن سالخوردگان، افرادی هستند که در کمال تنهایی از دنیا می‌روند و مرگشان هم به جایی برنمی‌خورد. تعداد این افراد روز به روز در حال افزایش است. روابط خانوادگی سست، نقشی اساسی در انزوای این افراد داشته است.

فرادید: در ژاپن سالخوردگان، افرادی هستند که در کمال تنهایی از دنیا می‌روند و مرگشان هم به جایی برنمی‌خورد. تعداد این افراد روز به روز در حال افزایش است. روابط خانوادگی سست، نقشی اساسی در انزوای این افراد داشته است.

به گزارش رویترز، در ماه مارس، جسد یک مرد هشتاد و چند ساله در کف آپارتمان خود در توکیو یافت شد. یک ماه از مرگ او گذشته بود. در این تصویر، صاحب‌خانه او «یوشی فوکوهارای» 77 ساله را می‌بینید که در محل پیدا شدن جسد، گل می‌گذارد و برای آن متوفی دعا می‌خواند.

تراژدیِ مرگ در تنهایی

وان حمام و دستشوییِ آپارتمان آشغال گرفته‌ی آن مرد در این تصویر مشخص است. اجاره خانه او هر ماه به صورت خودکار از طریق حساب بانکی او پرداخت شد و خانواده او اصلا به او سر نمی‌زدند. تنها یک دلیل وجود داشت که پس از یک ماه از مرگ او با خبر شدند: بوی تعفن نسبتا کمی که همسایه‌های طبقه پایین را اذیت می‌کرد.

تراژدیِ مرگ در تنهایی

تراژدیِ مرگ در تنهایی

برای این دسته  از مرگ‌ها که اصطلاحا به آن «مرگ تنها» گفته می‌شود، خانواده‌ها یا صاحب‌خانه‌ها به سراغ تیم «هیروتسوگو ماسودا» می‌روند تا کار نظافت آپارتمان‌ها را انجام دهند. کاری که ممکن است روزها به طول انجامد.

تراژدیِ مرگ در تنهایی

ماسودا می‌گوید: «شغل ما حالا در جهان کمی شناخته‌تر شده است و به تدریج افراد زیادی با آن آشنا خواهند شد.» در تابستان‌ها که فرآیند تجزیه بدن سریع‌تر صورت می‌گیرد، او هفته‌ای سه تا چهار بار سرکار می‌رود.

تراژدیِ مرگ در تنهایی

زمانی که پلیس جسد را از داخل آپارتمان به بیرون می‌برند، کار تیم ماسودا آغاز می‌شود. مایعات بدن به کف آپارتمان نفوذ کرده است. مگس و حشرات دیگر دنبال مواد غذایی فاسد شده و غذا در خانه هستند. نمای خانه به شکلی شده است که گویا سال‌ها است کسی در آن زندگی نکرده است.

تراژدیِ مرگ در تنهایی

تراژدیِ مرگ در تنهایی

تراژدیِ مرگ در تنهایی

تراژدیِ مرگ در تنهایی

تراژدیِ مرگ در تنهایی

تراژدیِ مرگ در تنهایی

تراژدیِ مرگ در تنهایی

تراژدیِ مرگ در تنهایی

کارگران لباس محافظی پوشیده و از وسایل دافع حشرات استفاده می‌کنند. آن‌ها از دستکش برای جمع‌آوری زباله‌ها استفاده می‌کنند. این کار شش ساعت به طول می‌انجامد و آن‌ها حواسشان است که همسایه‌ها را اذیت نکنند. اگر هم کسی بیاید، به او خواهند گفت که آن‌ها در حال انتقال وسایل خانه هستند.

تراژدیِ مرگ در تنهایی

زمانی که کار کارگران تمام شود، در محل جسد گل گذاشته و عود روشن می‌کنند. عکسی از آن شخص هم درست جای سر او می‌گذارند.

تراژدیِ مرگ در تنهایی

تیم ماسودا انحصارا در حوزه «مرگ تنها» فعالیت می‌کند. بسته به مساحت آپارتمان، آن‌ها بین 81 هزار ین (674 دلار) تا 341 هزار ین (2838 دلار) دریافت می‌کنند.

تراژدیِ مرگ در تنهایی

افرادی که با «مرگ تنها» از این دنیا می‌روند و خانواده‌هایشان آن‌ها را فراموش کرده‌اند، در قبرهایی بدون مشخصات دفن شده و مراسم تدفینی هم برای آن‌ها برگزار نمی‌شود.


ویدیو مرتبط :
دکتر لایف- تنهایی موجب مرگ زودرس می شود.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت چرخه تولد و مرگ ستاره ها در میان کهکشان آندرومدا (+عکس)



 

 

ثبت چرخه تولد و مرگ ستاره ها در میان کهکشان آندرومدا

 

از این رو مطالعه بر روی آندرومدا روشی مناسب برای آشکار کردن برخی از اسرار ستاره ای نهفته در قلب راه شیری و همسایه اش خواهد بود که این ماموریت به دو تلسکوپ هرشل و نیوتن سپرده شده است.

 

تلسکوپ های قدرتمند فضایی هرشل و XMM نیوتن با تمرکز بر روی کهکشان زیبای آندرومدا موفق به ثبت تصویری ترکیبی و خارق العاده از چرخه عظیم حیات ستاره ها از لحظه تولد تا زمان نابودی آنها شده اند.

 

به گزارش مهر، تلسکوپ هرشل نسبت به نور فروسرخ حساس بوده و می تواند ابرهای سرد گازها و غبارهایی که زادگاه ستارگان به شمار می روند را به خوبی ببیند و در مقابل تلسکوپ نیوتن توانایی مشاهده پرتوهای ایکس را داشته و نشانه های به جا مانده از پدیده های خشن کیهانی و مرگ ناشی از انفجارهای مهیب ستاره ها را به ثبت برساند.

 

آندرومدا به گونه ای کهکشان دوقلوی راه شیری به شمار می رود، این کهکشان بخشی از گروه محلی است و در فاصله ای در حدود 2.5 میلیون سال نوری قرار گرفته است و مانند راه شیری، یک کهکشان مارپیچی به شمار می رود.

 

از این رو مطالعه بر روی آندرومدا روشی مناسب برای آشکار کردن برخی از اسرار ستاره ای نهفته در قلب راه شیری و همسایه اش خواهد بود که این ماموریت به دو تلسکوپ هرشل و نیوتن سپرده شده است.

 

بخشهایی از این تصویر ترکیبی که به تلسکوپ هرشل مرتبط است به رنگ نارنجی دیده شده و جزئیات دست کم پنج حلقه متحد المتمرکز از غبارهای ستاره زا را به خوبی آشکار کرده اند.

 

این حلقه ها وسعتی برابر ده ها هزار سال نوری دارند و به گفته محققان دانشگاه گنت در بلژیک این اولین باری است که چنین وضوح تصویری از این حلقه های غباری به دست آمده است.

 

تلسکوپ XMM نیوتن تلسکوپ پرتو ایکس مدارگرد اروپا است که در سال 1999 به فضا پرتاب شده است و می تواند با جذب طول موجهای کوتاهتر نور شاهد رویدادهای خشونت آمیز ستاره ها در زمانی باشد که عمر آنها رو به پایان گذاشته و در حال انفجار و نابودی هستند.

 

بر اساس گزارش بی بی سی، تصاویر آبی رنگ در تصویر ترکیبی بالا نشانه هایی از مرگ ستاره ها در آندرومدا هستند که نیوتن آنها را به چشم دیده و صدها منبع پرتو ایکس ناشی از این رویدادها را در میان کهکشان آندرومدا به ثبت رسانده است./عصرایران