سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عکس: اعدام میرزا رضای کرمانی


119 سال پیش در چنین روزی میرزا رضای کرمانی ضارب ناصرالدین شاه قاجار در میدان مشق تهران به دار مجازات آویخته شد؛ "آنتوان سوریوگین" عکاس روسی گرجی عصر قاجار از این صحنه عکاسی کرده است.

وب سایت فرادید: 119 سال پیش در چنین روزی میرزا رضای کرمانی ضارب ناصرالدین شاه قاجار در میدان مشق تهران به دار مجازات آویخته شد؛ "آنتوان سوریوگین" عکاس روسی گرجی عصر قاجار از این صحنه عکاسی کرده است.

 آنتوان سوریوگین عکاس روسی گرجی ساکن ایران مقارن با ترور ناصرالدین شاه توسط میرزا رضا به همراه ولیعهد به تهران آمد و در خیابان علاء الدوله عکاسخانه اش را دایر کرد. وی یکی از مهمترین عکاسان زمان خود بود که هزاران عکس از زندگی روزمره مردم، اماکن و آثار تاریخی، شخصیت های سیاسی، وقایع مهم و آیین های سنتی در زمان قاجار عکاسی کرده است. با این حال شهرت او در تاریخ عکاسی ایران بیشتر به دلیل پوشش تصویری مراسم اعدام میرزا رضای کرمانی است. میرزا رضا که 17 اردیبهشت 1275 حین برگزاری جشن‌های پنجاهمین سال سلطنت ناصرالدین شاه در شاه‌عبدالعظیم وی را هدف گلوله قرار داد و ترور کرد در سحرگاه روز پنجشنبه دوم ربیع‌الاول مقارن 22 مرداد در میدان مشق تهران به‌دار آویخته شد.

دو عکسی که "آنتوان خان" از میرزضا رضا در بند و سپس بالای دار عکاسی کرده است یکی از مهمترین مستندات تاریخ قاجار به شمار می‌رود.

(تصاویر) اعدام میرزارضای کرمانی

(تصاویر) اعدام میرزارضای کرمانی


ویدیو مرتبط :
نوه میرزا رضا کرمانی قاطل ناصرالدین شاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: مراسم اعدام میرزا رضای کرمانی


میرزا رضای کرمانی از شاگردان سید جمال الدین اسدآبادی به جرم قتل ناصرالدین شاه در 22 مرداد 1275 در تهران به دار آویخته شد

صراط: میرزا رضای کرمانی از شاگردان سید جمال الدین اسدآبادی به جرم قتل ناصرالدین شاه در 22 مرداد 1275 در تهران به دار آویخته شد.

مراسم اعدام میرزا رضای کرمانی

مراسم اعدام میرزا رضای کرمانی

مراسم اعدام میرزا رضای کرمانی