سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عظیم‌ترین تصویری که هابل تاکنون ثبت کرده


به‌تازگی ناسا با همکاری آژانس فضایی اروپا دقیق‌ترین و بزرگ‌ترین تصویر تلسکوپ فضایی هابل را ثبت و منتشر کردند. این تصویر کهکشان مارپیچی نزدیک به زمین ما را نشان می‌‌دهد، کهکشانی که ۶۱۰۰۰ سال نوری طول و شامل بیش از ۱۰۰ میلیون ستاره است.

فارنت: به‌تازگی ناسا با همکاری آژانس فضایی اروپا دقیق‌ترین و بزرگ‌ترین تصویر تلسکوپ فضایی هابل را ثبت و منتشر کردند. این تصویر کهکشان مارپیچی نزدیک به زمین ما را نشان می‌‌دهد، کهکشانی که ۶۱۰۰۰ سال نوری طول و شامل بیش از ۱۰۰ میلیون ستاره است.

این تصویر پانوراما نتیجه‌‌ی پروژه‌ای بانام مخفف PHAT است. (Panchromatic Hubble Andromeda Treasury) که گروهی ۴۴ نفری از دانشمندان با دوربین پیشرفته‌ی پیمایشی تلسکوپ فضایی هابل در طول‌موج‌های گوناگون – نزدیک به فرابنفش، مرئی، نزدیک به فروسرخ- از کهکشان آندرومدا گرفته‌اند.

تصویری که می‌بینید، تصویری بسیار کم‌حجم‌تر و کوچک‌تر از تصویر اصلی است و البته این تصویر هم فقط بخشی از تصویر بزرگ‌تر است که درواقع از ۳/۹ میلیارد پیکسل تشکیل‌شده و ۶۰ هزار سال نوری را پوشش می‌دهد.

برای دیدن تصویر در اندازه اصلی بر روی آن کلیک کنید
این عظیم‌ترین تصویریست که تلسکوپ فضایی هابل تاکنون موفق به ثبت آن شده است

کهکشان آندرومدا که بانام M31 هم شناخته می‌شود، کهکشان مارپیچی عظیمی است در تصویر هابل بیش از ۱۰۰ میلیون ستاره و هزاران خوشه‌ی ستاره‌ای از بخشی از آن ثبت‌شده است که یک‌سوم این کهکشان غول‌پیکر است. با دیدن تصویر اصلی و یادآوری این موضوع که کلِ کهکشان آندرومدا بیش از هزاران میلیارد ستاره دارد، حتماً شگفت‌زده خواهید شد.

در تصویر بخشی از برآمدگی مرکزی کهکشان، همراه با بازوی مارپیچی دیده می‌شود و ستاره‌های بسیار پرنوری که در گوشه و کنار پراکنده‌شده‌اند، درواقع ستاره‌های کهکشان راه شیری، هستند.

هدف از گرفتن چنین تصویری بررسی داده‌های PHAT هستند تا این موضوع را بهتر دریابند که ستارگان M31 در مقایسه با کهکشان راه شیری، کجا و چگونه ساخته‌شده‌اند. تعیین ویژگی‌های غبارهای تیره و خوشه‌های ستاره‌ای آندرومدا نیز از اهداف PHAT است.


ویدیو مرتبط :
آموزش تصویری ثبت نام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۶ استقلالی قراردادشان را ثبت کردند / گزارش تصویری



۶ استقلالی قراردادشان را ثبت کردند / گزارش تصویری

 

به گزارش خبرآنلاین؛ امروز هیات فوتبال تهران پر شده بود از بازیکنان استقلالی. استقلال که بازیکنان جدیدش را برای ثبت قرارداد به هیات فوتبال نبرده بود، امروز 5 نفر از بازیکنان جدید خود و همچنین یکی از بازیکنان فصل قبلش را به هیات فوتبال برد تا قرارداد آن ها ثبت شود. هاشم بیک زاده، سیاوش اکبرپور، امیرحسین صادقی، میثم بائو، ایمان مبعلی و میلاد میداودی بازیکنانی بودند که به هیات فوتبال تهران رفتند و قراردادهایشان را رسما ثبت کردند..../خبرآنلاین


بازیکنان استقلال, قرارداد بازیکنان استقلال

 

بازیکنان استقلال, قرارداد بازیکنان استقلال

 

بازیکنان استقلال, قرارداد بازیکنان استقلال

 

بازیکنان استقلال, قرارداد بازیکنان استقلال

 

بازیکنان استقلال, قرارداد بازیکنان استقلال

 

بازیکنان استقلال, قرارداد بازیکنان استقلال