سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عرضه قلیان در ارتفاعات


شرکت هواپیمایی الامارات برای مسافران قلیان عرضه می‌کند. ایسنا: شرکت هواپیمایی الامارات برای مسافران قلیان عرضه می‌کند.

شرکت هواپیمایی الامارات امارات متحده عربی در ابتکاری جدید قلیان در خطوط پروازی خود عرضه می‌کند.

این طرح فقط در هواپیماهای A380 اجرا شده است که مسافران می‌توانند طی پرواز، قلیان با تنباکو با طعم‌های مختلف استعمال کنند.

مسافران هنگام تهیه بلیت می‌توانند برای استفاده از قلیان درخواست دهند.

عرضه قلیان در هواپیما های امارات!


ویدیو مرتبط :
حفظ سلامتی مشتریان با عرضه نکردن قلیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجفی:موافق عرضه قلیان هستم/ چه اشکالی دارد خانم ها قلیان بکشند؟



قلیان کشیدن خانم ها

نجفی:موافق عرضه قلیان هستم/ چه اشکالی دارد خانم ها قلیان بکشند؟

اقتصاد گردشگری، تصویب مصوبه‌ای مبنی بر صنعت محسوب شدن گردشگری و صنایع دستی، مشکلات کارکنان سازمان میراث فرهنگی، سرویس بهداشتی بین راهی، قلیان کشیدن در مراکز گردشگری، قیمت هتلها و ... از مهمترین محورهای گفتگوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برنامه تلویزیونی پایش بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی در برنامه پایش که شب گذشته ( یکشنبه )  از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: آموزش و پرورش را خیلی دوست دارم ولی در دو ماه اخیر به میراث فرهنگی بیشتر از قبل علاقه مند شدم.

وی ادامه داد: به گردشگری بی تفاوت نگاه کرده ایم. گردشگری فقط یک موضوع اقتصادی نیست بلکه یک مقوله فرهنگی نیز هست چون شناختی که به این سبب ایجاد می شود موجب تعامل خواهد شد. متاسفانه از همه این موضوعات غفلت کرده ایم درحالیکه از نظر تاریخی و فرهنگی، گردشگری مورد تاکید است. اکنون نشانه هایی از توجه به گردشگری بوجود آمده است این نشانه ها را در تصمیم گیری های دولت و در میان مردم می بینیم. مردم گردشگر را مهمان عزیزی می دانند که با خود گردش مالی را به ایران می آورد.  در هر حال باید به مردم آموزش بیشتری داد.

نجفی بیان کرد: آنچه در بودجه امسال دیده شده، نشان می دهد که به گردشگری اهمیتی داده نشده است اما با توجه به اینکه آقای نوبخت یک فرد فرهنگی هستند ما امیدواریم این توجهات در بودجه امسال نیز نصیب گردشگری شود. چون گردشگری بدون صرف هزینه های اولیه رونق پیدا نمی کند ما باید زیرساختهایی را ایجاد کنیم و نمی توان گفت که تنها بخش خصوصی فعالیت کند. کشورهای دیگر که از نظر جذب گردشگری موفق هستند، از کمک دولت هم استفاده کرده اند. دولت باید ابتدا سرمایه گذاری وسیعی انجام دهد و بانکها به کمک بخش خصوصی بیایند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره آمارهای گردشگری مربوط به نفر سفر بیان کرد: در بحث آمار گردشگری حساب اقماری گردشگری وجود دارد اما در ایران این محاسبات لحاظ نمی شود. ما خواهش کردیم از دو گروه متخصص که در این باره پروپوزال بدهند. سال گذشته گفتند که ایران چهار میلیون گردشگری خارجی داشته اما به نظرم تمام این آمار جای شک و شبهه دارد.

سرویس بهداشتی فرنگی نداریم
وی درباره سرویس های بین راهی گفت: مصوبه ای در سال 86 وجود داشته است اما در اجرا ناموفق بود. در برخی مکانها سرویس هایی ساخته شد اما درباره اداره کردن آنها هیچ تصمیم نداشتند. سرویس های بهداشتی فرنگی در بسیاری از اواقات برای برخی از گردشگران خاص وجود ندارد. به معاونم گفتم که کمیته ای برای تعیین تکلیف سرویس های بهداشتی بین راهی تشکیل دهد.

وی همچنین درباره کارکنان سازمان و به تعویق افتادن حقوق و مزایای آنها گفت: یکهزار و 500 نفر از 8 هزار نفری که در سازمان میراث فرهنگی مشغول به فعالیت هستند، نیروهای مازادی هستند که اکنون برای آنها پستی وجود ندارد. متاسفانه غیر از تعداد نیرو، مشکل استخدام های قراردادی را نیز داریم به گونه ای که بیش از 60 درصد کارکنان سازمان، قراردادی هستند. حداکثر سقف اضافه کاری که می توانیم به کارکنان قراردادی بدهیم 49 ساعت است. مسئله حقوقها در سازمان معضل است و من شرمنده کارکنان هستم ولی ما فقط دو ماه است که به این سازمان آمده ایم. یگانهای حفاظت هم مشکل بودجه استانی دارند و این بودجه به اندازه کافی پیش بینی نشده است. امیدواریم تا یکی دو ماه آینده این مشکلات را حل کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره واگذاری امور گردشگری به بخش خصوصی بیان کرد: باید به سمت واگذاری امور به بخش خصوصی برویم ولی باید بخش خصوصی ظرفیتسازی کند و به مسائل نگه ملی داشته باشد.

وی درباره مرمت آثار تاریخی گفت: ممکن است مرمت یک اثر تاریخی طول بکشد اما تصمیم گیری درباره اینکه شرایط واگذاری بنای تاریخی به بخش خصوصی چگونه باشد، نهایتا یکماه طول می کشد. ولی در هر حال واگذاری امور میراث فرهنگی به بخش خصوصی موضوع کارشناسی است.

نجفی گفت: باید در ابنیه تاریخی زندگی وجود داشته باشد تا زنده بماند. قانونی داریم که باید موزه ها به صورت هیات امنایی اداره شود و من موافق این موضوع هستم منتها از افرادی باید استفاده کرد که دنبال پول درآوردن نباشند و فرهنگی باشند.

سقف تسهیلات برای فعالان صنایع دستی پر شده است
وی درباره صنایع دستی نیز گفت: باید کاری کنیم که صنایع دستی کیفیت پیدا کند و با نیازهای امروز جامعه ما همساز شود تا چه زمان قلمدانی بسازیم که دیگر مورد استفاده نیست؟ در بخش صنعت چرم کارهایی انجام می شود که جای افتخار است و یا دانشجویان صنایع دستی روی بلوزهای معمولی کارهای زیبایی انجام داده اند که ارزش آن را بالا برده اند.

نجفی تصریح کرد: سقف تسهیلات برای فعالان صنایع دستی پر شده و بانکها حاضر به پرداخت بیشتر از آن نیستند ضمن اینکه باید یارانه ای برای اینکه این وامها با بهره کم عرضه شود، تعلق می گرفت که بودجه آن نیز تمام شده است. به تازگی دولت، مصوبه ای را به تصویب رسانده که راهگشاست و آن این است که گردشگری و صنایع دستی جزئی از صنعت محسوب شود و از مزایای آن برخوردار شود امیدواریم که این مصوبه اجرایی شود و بخش زیادی از مشکلات را حل کند.

نجفی در پاسخ به این سوال که چرا در موزه های کشور صنایع دستی چینی فروخته می شود گفت: باید ضوابطی از نظر گمرکی ایجاد و ورود این کالاها محدودتر شود متاسفانه باعث شده ایم که سلیقه مردم تغییر پیدا کند.

قرار بوده شیردال را 950 هزار دلار بفروشند
وی درباره شیردال تاریخی نیز گفت: حتی اگر این شی تقلبی باشد ما آن را اقدامی که حاصل حسن نیت جریان فرهنگی ایران و  آمریکاست، می دانیم. در سال 2003 سه نفر از کارشناسان آمریکایی آن را اصل دانسته اند. شاید 2700 سال عمر نداشته باشد اما کارشناسان ما در موزه ملی ایران آن را بررسی می کند. ولی اینکه برخی می گویند این شی اصل داشته و از روی آن ساخته شده، درست نیست. ما این حسن نیت آمریکایی ها را پذیرفته ایم.

نجفی ادامه داد: قرار بوده این جام شیردال را 950 هزار دلار بفروشند، در هر صورت، قدمت آن را کارشناسان داخلی در دست بررسی دارند.

هتلهای 5 ستاره گران هستند
وی درباره قیمت هتلهای ایران هم گفت: قیمت هتلهای 5 ستاره ایران بالاست متاسفانه سطح اشغال تخت هتلها پایین است و هتلداران مجبورند که قیمت را بالا ببرند. هتلهای دنیا از محل فروش مشروب هم پول در می آورند اما هتلداران ایران این کار را انجام نمی دهند چون محدودیت های فرهنگی و شرعی داریم و نمی شود.

معاون رئیس جمهور درباره مشکلات سرمایه گذاران بخش گردشگری بیان کرد: سازمان توان تخصصی برای مشورت دادن به بخش خصوصی نداشته است و سرمایه گذار در مکان هایی سرمایه گذاری کرده اند که جواب نمی داده است و یا مناطق نمونه گردشگری زیادی در سفرهای استانی به تصویب رسیده است که نشان می دهد بدون ضابطه بوده است به همین علت گفته ام کمیته ای برای ساماندهی به این امور تشکیل شود. شاید در کل کشور 150 منطقه نمونه با استانداردهای واقعی کافی بود.

وی درباره مجوزهای بی حد و حساب حوزه گردشگری هم گفت: این قول را می دهم که تا دو ماه آینده تمام مجوزهایی که توسط سازمان صادر می شود و ضوابط مربوط به صدور مجوز را در سایت سازمان قرار دهیم. امضای طلایی در سازمان دیگر وجود نخواهد داشت.

چه اشکالی دارد خانم ها قلیان بکشند؟
نجفی درباره فروش قلیان در مراکز گردشگری اظهار کرد: موافق عرضه قلیان در برخی از مکان ها هستم اما نمی گویم در هر رستوران و فضای بسته و یا خانوادگی قلیان سرو شود، اما مکان های مناسبی برای این کار هم وجود دارد.باید ببینیم چقدر امکان تفریح و نفس کشیدن برای مردم ایجاد کرده ایم. آیا اگر محدودیت ایجاد کنیم جوانها نمی روند در جای دیگری قلیان بکشند؟ بدتر از آن ممکن است در خانه غیر از قلیان چیزهای دیگری هم بکشند.

وی درباره ممنوعیت قلیان برای خانم ها گفت: من موافق این ممنوعیت نیستم. اگر من با همسر و دخترم قلیان کشیدم چه اشکالی دارد که آنها هم یک پک قلیان بکشند. البته می دانم بسیاری از افراد با این حرفم مخالف هستند. باید دید تفریحات مردم چقدر است و ببینیم که آیا ممنوعیت آن قابل دفاع است یا نه. شاید برخی از این محدودیتها بیش از حد بوده است اگر این محدودیتها خود را به شکل دیگری نشان داد آن وقت چه؟ شاید باید در برخی از تصمیمات تردید کنیم. هر چه انسان  را منع کنید او حریص تر می شود.

وی پیشنهاد کرد که نظر سنجی درباره قلیان گذاشته شود، در همین حال مجری برنامه از او پرسید اگر موضوع یکی از برنامه های "مناظره" که جمعه ها از شبکه یک سیما پخش می شود را به قلیان اختصاص دهیم شما می آیید؟ در پاسخ، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تخصص من قلیان نیست، تخصص آقای مرعشی (رئیس سازمان میراث فرهنگی در دولت هشتم)، قلیان است ایشان را دعوت کنید.
/مهر