سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عجیب ترین کشفیات انسان از دل اقیانوس


همیشه اعماق اقیانوس ها برای انسان رمزآلود و شگفت انگیز بوده است. در ادامه نگاهی به دستاوردهای شگفت انگیز غواصان ماجراجو می اندازیم که از دل دریا بیرون کشیده شده اند.

وبسایت مجله مهر - مسعود طبرزدی: همیشه اعماق اقیانوس ها برای انسان رمزآلود و شگفت انگیز بوده است. در ادامه نگاهی به دستاوردهای شگفت انگیز غواصان ماجراجو می اندازیم که از دل دریا بیرون کشیده شده اند.

اقیانوس های جهان همیشه برای بشر مرموز بودند. جالب است بدانید بشر تا کنون تنها به کمتر از ۱۰ درصد از آب های جهان سرک کشیده و چیزهایی کشف کرده است که باعث حیرت شده است. غواصان هم مثل فضانوردان با چیزها و مکان هایی که کشف می کنند ما را متعجب و شگفت زده می کنند.  

ستون های «استون هنج»

عجیب ترین کشفیات انسان از دل اقیانوس

وجود این ستون ها در اعماق آب ها  بسیار عجیب است. این شکل صخره ای عجیب ما را به یاد «استون هنج» معروف انگلستان می اندازد. جالب اینجاست که در کنار این بنای مرموز تخته سنگی وجود دارد که تصویر یک ماستادون (حیوانی شبیه ماموت) روی آن حکاکی شده است. قدمت این ستون ها به ۳ هزار سال پیش از میلاد مسیح بازمی گردد.


کشتی «ام اس زنوبیا»

این کشتی ۱۰ هزار تنی همراه با باری که درون آن بود؛  در سال ۱۹۸۰ در خلیج لارکانا قبرس غرق شد. طول این کشتی ۱۷۸ متر بود. تصاویر منتشر شده از کشتی کشف شده حاکی از آن است که ماشین های سنگین بخشی از بار این کشتی بوده است.

عجیب ترین کشفیات انسان از دل اقیانوس


شهر گمشده هراکلیون

این کشف یکی از کشفیات بزرگ باستان شناس معروف «فرانک گودی» است. او چهار سال برای پیدا کردن این شهر اقیانوس ها را گشت و سرانجام این شهر باستانی مصر را پیدا کرد.

عجیب ترین کشفیات انسان از دل اقیانوس


کشتی شکسته باستانی

ماجرا از این قرار است که یک کشتی باستانی بیشتر از سه هزار سال قبل در دریای مدیترانه غرق شد و از آن بقایای بسیار زیبایی بر جا ماند مانند همین جام طلایی که از این کشتی باستانی کشف شده است.

عجیب ترین کشفیات انسان از دل اقیانوس


ناوگان ارواح

قطعا یکی از کشفیات ناراحت کننده بشر کشف ناوگان ارواح است. در سال ۱۹۴۴ نیروهای متفقین چاک لوگان را بمباران کردند و بیش از ۳۰۰ هواپیما و کشتی را نابود کردند. بیست سال بعد غواصان مکان حادثه را پیدا و اسکلت های بازماندگان را کشف کردند.

عجیب ترین کشفیات انسان از دل اقیانوس


توپ های منگنزی

قطعات تشکیل شده در اعماق اقیانوس توجه غواصان را به خود جلب کرده است ولی هنوز کسی نمی داند این توپ های منگنزی را کسی در دریا رها کرده یا به صورت طبیعی تشکیل شده است. نکته جالب اینکه این توپ ها در همه اقیانوس ها وجود دارند. بعضی از آنها فقط چند میلیمتر و بعضی از آنها به اندازه یک دانه انگور رشد می کنند.

عجیب ترین کشفیات انسان از دل اقیانوس


رودخانه زیر آب

این رودخانه یکی از شگفت انگیز ترین کشفیات تاریخ بشر بوده است. رودخانه «سنوته آنجلیتا»  به رودخانه زیر دریا معروف است و فقط غواصان حرفه ای می توانند به آنجا بروند. ۹۰ فوت زیر دریا غواصان با پدیده ای روبه رو شدند که شبیه یک رودخانه بود. این رودخانه پر از سولفید هیدروژن است که از ترکیب آب شور و شیرین بوجود می آید.

عجیب ترین کشفیات انسان از دل اقیانوس


بنای تاریخی یوناگونی

این بنای تاریخی در دل آب های یوناگونی ژاپن قرار دارد و از  ظاهرش به نظر می رسد توسط تنها یک نفر ساخته شده است.  این بنا کاملا زیر آب است و دانشمندان حدس می زنند که شاید زلزله یا فرسایش باعث شده که این بنا به زیر آب برود.

عجیب ترین کشفیات انسان از دل اقیانوس


کشتی «اس اس تستلگرم»

این کشتی تجاری انگلیسی در سال ۱۹۴۰ ساخته شده و در اعماق دریای سرخ آرام گرفته است. غواصان از این کشتی موتور، ماشین، و اشیاء تاریخی بسیار جالبی کشف کرده اند.

عجیب ترین کشفیات انسان از دل اقیانوس


ماشین «آنتیکیترا»

این کشف عجیب که یک کامپیوتر آنالوگ باستانی است حدود سال ۱۹۰۰ توسط غواصان یونانی کشف شد. از این وسیله برای پیش بینی حرکت ستارگان و قمرها استفاده شده و به نظر می رسد به حدود ۱۰۰ تا ۲۰۵ سال قبل از میلاد تعلق داشته باشد.

عجیب ترین کشفیات انسان از دل اقیانوس


ویدیو مرتبط :
عجیب ترین کشفیات در اعماق اقیانوسها!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیماری عجیب دختری که داخل بدن انسان را می بیند!



 

 

 

 

بیماری عجیب دختری که داخل بدن انسان را می بیند!

 

 

یک دختر روس ادعا می کند با اشعه ای که در چشمانش وجود دارد به راحتی می تواند اعضای داخلی بدن انسان ها را ببیند و گاهی بهتر از خود پژشکان بیماران را تشخیص دهد.

 

«ناتاشا» در سال ۱۹۸۷ به دنیا آمده و هم اکنون در مرکز بیماری های خاص بیمارستان مسکو مشغول کار است.

او در برابر نگاه های ده ها پزشک متخصص و دانشمند ماهر که برای مشاهد توانایی او به روسیه رفته بودند، گفت: «کنار مادرم در خانه نشسته بودم که ناگهان فهمیدم چشمانم جور دیگری می بیند. در کمال حیرت متوجه شدم می توانم اعضای داخلی بدن مادرم را ببینم. بعد هم بلافاصله به او گفتم که اعضای بدنش در چه حالتی هستند و چطور کار می کنند. از آن به بعد دیگر چشم های من به حالت عادی بدن انسان ها را نمی بیند، چون می توانم برای چند ثانیه اندام های درونی بدن آنها را به صورت رنگی ببینم و حتی وضعیت آنها را تحلیل کنم. من خودم نام این نوع نگاهی که دارم، دید پزشکی گذاشته ام.» ناتاشا دمکینا در سال۲۰۰۳ به لندن دعوت شد و در پی آن به نیویورک و توکیو هم سفر کرد.

برای اثبات درستی گفته های ناتاشا، جمعی از پزشکان روسیه تصمیم گرفتند آزمایش هایی روی او انجام دهند. آنها از این دختر خواستند تا هرچه در معده یکی از پزشکان حاضر می بیند، روی کاغذ نقاشی کند. چیزهایی که ناتاشا در این آزمایش می کشید و ادعاهایی که می کرد، بسیار حیرت آور بود. او در نقاشی جای زخم معده دکتر را به خوبی نشان داده بود و در جواب پزشکی که اصرار داشت یکی از افراد حاضر به مبتلا به سرطان معده است، پاسخ داد که فقط چیزی شبیه یک کیست را در معده او مشاهده می کند. البته همیشه هم تشخیص های این دختر نوجوان درست از آب در نمی آید..../خبر آنلاین