سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عجیب ترین شغل های جهان +عکس


همیشه داشتن شغل های عجیب و غریب بد به نظر نمی رسد، گاهی می شود برای داشتن راحت ترین کارهای دنیا پول خوبی دریافت کرد.

مجله همشهری سرنخ - ندا بهجتیان: همیشه داشتن شغل های عجیب و غریب بد به نظر نمی رسد، گاهی می شود برای داشتن راحت ترین کارهای دنیا پول خوبی دریافت کرد.

این افراد استخدام می شوند تا عجیب ترین کارهای دنیا را انجام دهند و حتی برای این کارها حقوق های قابل توجهی هم دریافت می کنند که البته بیشترشان کارهای سختی هم نیستند. از تمیز کننده آدامس گرفته تا پرستاری جوجه شترمرغ و یا هل دهنده افراد در مترو و قطار

پرستار شترمرغ ها

پرستاران جوجه شترمرغ ها استخدام می شود که صبح تا شب بنشینند و فقط آنها را تماشا کند تا با نوک های تیزشان یکدیگر را زخمی نکرده و یا راهی برای فرار پیدا نکنند.

عجیب ترین شغل های جهان

با اینکه این کار بسیار ساده و آسان به نظر می رسد اما بسیار سخت است و تا حدودی هم خطرناک. جوجه های شترمرغ بسیار پرخاشگر بوده و نوک های خیلی تیزی دارند. اگر از طرف کسی که مراقبشان است کوچک ترین احساس خطری بکنند به او حمله کرده و او را به شدت زخمی می کنند. از همه بدتر این است که چهره شخص را به خاطر می سپارند و اگر چنین مشکلی پیش بیاید پرستار جوجه شترمرغ ها روز بعد تعویض خواهدشد. سختی بعدی نشستن بدون تحرک و انجام ندادن کار است زیرا یک لحظه نمی توان از آنها غافل بود و دائم باید این جوجه ها را تماشا کرد. به همین خاطر است که بیشتر این پرستارها به صورت ساعتی استخدام می شوند و حتی تا ساعتی 70 دلار حقوق دریافت می کنند.



گردآورنده حشرات

وقتی قرار است که در یک فیلم از حشرات استفاده شود، نوبت کار گردآورنده حشرات فرارسیده است. این افراد استخدام می شوند تا تعداد مورد نیاز از حشرات مورد نظر را جمع آوری کرده، غذای مورد علاقه آنها را فراهم کنند و پس از تحقیق و بررسی بفهمند که هر حشره چه چیزی را دوست دارد و از چه چیزهایی می هراسد.

عجیب ترین شغل های جهان

برای مثال آنها باید بدانند همانطور که مورچه ها عاشق خوردن دانه های شکر هستند به همان اندازه عنکبوت ها از گرما می ترسند. گرمایی مانند باد گرم سشوار. وقتی آنها این موضوعات را بدانند به خوبی می توانند این حشرات را هدایت کرده و آنها را برای بازی در فیلم آماده کنند. همچنین باید مراقب تک تک این حشرات باشند تا در وسایل بازیگران نرفته و برای آنها مزاحمتی ایجاد نکنند.

مسئولیت تمامی این کارها با گردآورنده حشرات است و به همین خاطر است که بین 16 تا 32 هزار دلار در سال حقوق می گیرند. گردآورنده حشرات باید بتواند قبل از شروع فیلمبرداری، حشرات خود را تربیت کرده و کاملا آماده کند. گروه نمی توانند برای چند حشره کوچک زمان زیادی صرف کنند، پس مربی آنها باید تمامی تلاش خود را به کار بگیرد.



تست کننده سرسره های آبی

یکی دیگر از جذاب ترین کارهای دنیاست، تست کردن سرسره های آبی قبل از بازگشایی آنها به روی مردم است. این افراد استخدام می شوند تا این سرسره ها را از لحاظ میزان سر بودن و ایمنی و همچنین هیجان ارزیابی کنند و برای این کار سالانه حداقل 34 هزار دلار در سال حقوق دریافت می کنند. البته این کار می تواند تا میزان زیادی برای آنها خطرناک باشد زیرا این افراد اولین کسانی هستند که سرسره ها را مورد آزمایش قرار می دهند و ممکن است خطری خودشان را تهدید کند.

عجیب ترین شغل های جهان



تمیزکننده آدامس

آدامس خیلی خوب است اما تا زمانی که در دهان انسان باشد نه در خیابان، زیر کفش و یا حتی زیر میز و صندلی. حالا اگر چنین اتفاقی افتاد و کسی آدامس خود را بیرون انداخت و یا جایی چسباند کار تمیزکننده های آدامس آغاز می شود. آنها آدامس های جویده شده را از کف خیابان ها، صندلی ورزشگاه ها، تالار اجتماعات و میزهای مدارس پاک می کنند و برای این کار از دولت حقوق می گیرند. آدامس تمیزکن ها ماشین های خاصی دارند که مواد شوینده را با بخار فراوان و کمی آب مخلوط کرده و سطوح مختلف را از شر آدامس چسبیده شده که در فصل تابستان شل و چسبناک می شوند و از سمتی به سمت دیگر کشیده می شوند پاک می کنند.

بیشترین تعداد کارگران تمیزکننده آدامس در نیویورک هستند اما در شهرهای دیگر آمریکا و انگلستان هم دیده شده اند. آنها درآمدی در حدود 18 تا 40 هزار دلار در هر سال دارند.

عجیب ترین شغل های جهان

یکی از مشهورترین کسانی که تمیزکننده های آدامس را استخدام کرد ملکه الیزابت دوم بود که در سال 2014 یک آدامس تمیزکن را برای تمیز کردن آدامس های به جا مانده از بازدیدکنندگان کاخ «هولی رود» در اسکاتلند استخدام کرد.

این کاخ، اقامتگاه خانواده سلطنتی در اسکاتلند است اما همیشه آثاری از آدامس های جویده شده بازدیدکنندگان در گوشه و کنار آن به چشم می خورد.

ملکه الیزابت که از این بابت خیلی عصبانی و ناراحت بود دستور استخدام یک آدامس پاک کن را صادر کرد تا برای 4 ساعت کار در روز، سالانه 16 هزار دلار پوند حقوق دریافت کند. البته کار در کاخ سلطنتی کمی دشوارتر از سطح شهر است زیرا به خاطر وجود وسایل آنتیک و گرانقیمت، در همه جا نمی توان از دستگاه بخار و مواد شوینده شیمیایی استفاده کرد و بیشتر اوقات باید به نیروی دست متکی بود.



تست کننده غذای حیوانات

خوردن غذای حیوانات، اصلا قابل باور نیست. ممکن است باعث بیماری شده و یا حتی معده انسان قادر به هضم آن نباشد، اما تست کننده های غذای حیوانات خانگی این کار را انجام می دهند و از این راه درامد قابل توجهی هم دارند. این افراد، غذای حیوانات را قبل از بسته بندی می چشند و کیفیت آن را ارزیابی می کنند. درآمد سالانه تست کنندگان در حدود 30 تا 75هزار دلار است، آنها تست می کنند که در غذاها از گوشت های استاندارد با کیفیت بالا استفاده شده باشد و بوی خوبی داشته باشند.
عجیب ترین شغل های جهان

این افراد به صاحبان شرکت های تولید غذای حیوانات می گویند که حیوانات خانگی از این غذا خوششان می آید و یا اینکه آن را نمی خورند، البته آنها مقدار بسیار کمی از غذا را تست می کنند. البته گوشت مصرفی در این کنسروها، همان گوشت هایی است که برای مصرف انسانی مورد استفاده قرار می گیرد، با این تفاوت که از قسمت های پرچربی هستند. یکی از این تست کننده ها به نام ولز در مصاحبه با گاردین می گوید: «شاید کار ما کمی عجیب به نظر برسد اما ما این کار را دوست داریم، این حیوانات در خانه با ما زندگی می کنند اگر آنها بیمار باشند بدون شک بر سلامتی ما هم تاثیر خواهندگذاشت.»



صید دوچرخه

آمستردام تنها شهری در دنیاست که میزان استفاده از دوچرخه در آن بسیار زیاد است و بیشتر مردم به جای استفاده از اتومبیل، دوچرخه سواری می کنند، به این ترتیب خیلی عادی است که تعداد دو چرخه های فرسوده در این شهر بسیار زیادتر از حد تصور باشد اما متاسفانه اهالی این شهر به جای انداختن این دوچرخه های کهنه و زنگ زده در سطل زباله ها، آنها را در دریاچه و کانال های شهر رها می کنند و به همین خاطر است که شغلی برای صیدکنندگان دوچرخه به وجود آمده است.

عجیب ترین شغل های جهان

آنها هر روز با قایق به میان آب ها رفته و دوچرخه صید می کنند، البته وسایل این صیادی بیشتر مواقع از طریق خود شهرداری در اختیار صیادان دوچرخه قرار داده می شود تا کانال ها و راه های آبی از این زباله های بزرگ و فرسوده که باعث آلودگی آب می شوند، پاکسازی شوند. این شهر 165 کانال دارد که روی هم رفته بیش از ا100 کیلومتر مسافت دارند، هزاران دوچرخه در این کانال ها رها شده و بیرون آوردن تمامی آنها کار ساده ای به نظر نمی رسد. هر سال در حدود 15 هزار دوچرخه از کانال های آمستردام صید می شوند البته این تلاش و کوشش بی نتیجه هم نیست. صیادان دوچرخه می توانند آنها را تعمیر کرده و دوباره به فروش برسانند یا اینکه دوچرخه ها یا قطعات آنها را به شهرداری بفروشند و پول خوبی دریافت کنند.

یک صیاد دوچرخه حداقل 30 هزار دلار در سال درآمد دارد. همچنین بسیاری از افراد می توانند این کار را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کنند که هم تفریح است و هم درآمدزا. البته در فلوریدا شغل مشابه دیگری نیز وجود دارد که افراد استخدام می شوند تا توپ های گلف را از دریاچه های مصنوعی و کانال های آب بیرون بیاورند.

این توپ ها گاهی آنقدر پایین رفته و در گل و لای گیر می کنند که صیادان باید برای پایین رفتن در آب از لباس غواصی استفاده کنند. توپ های گلف پیدا شده توسط باشگاه ها و گلف بازان خریداری می شوند. آنها حاضرند برای هر توپ بین 5 تا 10سنت بپردازند که با توجه به توپ هایی که برخی از این توپ جمع کن ها پیدا می کنند مبلغ قابل توجهی می شود. گاهی این افراد برای به دست آوردن پول بیشتر مدتی توپ ها را جمع کرده و سپس تعداد زیادی از آنها را بین 5000 تا 25000 عدد با مبالغ بسیار زیاد به فروش می رسانند.



خوابالوی حرفه ای

کارمندان شرکت ها اگر سر کار بخوابند یا چرت بزنند اخراج خواهندشد اما شغل جالب و عجیبی هم وجود دارد که فقط به درد خوابالوها می خورد، خوابیدن حرفه ای.

عجیب ترین شغل های جهان

اگر جزو کسانی هستید که خوب می توانید بخوابید و در خواب آرامش دارید یکی از افراد مناسب برای استخدام در این سمت هستید. کار خوشی به نظر می رسد اما درواقع این طور نیست. کسانی هستند که برای خوابیدن سالی 15 هزار دلار حقوق دریافت می کنند، اما این خوابیدن، ساده و آسان نیست.

آنها استخدام می شوند تا در زمان خواب بر روی آنها آزمایشات مختلف پزشکی انجام شود، در زمان خواب به آنها وسایل مختلفی از جمله دستگاه چک کردن ضربان قلب، بررسی کارکرد مغز و فشار خون متصل می شود. این برای کسانی که خواب سنگینی دارند کار ساده ای است زیرا با این کارها بیدار نخواهند شد و شاید راحت ترین راهی باشد که در زندگی شان از طریق آن کسب درآمد کرده اند.

گروه دیگری که این خوابالوها را استخدام می کنند، برخی هتلداران هستند که برای فهمیدن کارکرد رقبای خود این افراد را استخدام می کنند تا هر شب به یک هلت رفته و در اتاق های هتل بخوابند و طرز پذیرایی هتل رقیب را ارزیابی کنند، آنها به غیر از هزینه های اقامت در هتل، حقوق هم می گیرند.

گروه بعدی استخدام کنندگان این خوابالوها باز هم هتلداران هستند اما این بار برای سنجش راحتی تخت های هتل خود. آنها این افراد را استخدام می کنند تا ببینند می توانند خواب راحتی داشته باشند و یا تختخواب ها سفت و سخت بوده و خواب را برایشان به کابوس مبدل می سازد.



صف نگهدار حرفه ای

تا زمانی که صف های مختلف برای اتوبوس، مترو، سینما و حتی رستوران وجوددارد، برای صف نگهدارها هم کار وجود داشته و استخدام می شوند. آنها به جای کسانی که حال و حوصله ایستادن در صف های طولانی را ندارند می ایستند و نوبتشان را نگه می دارند و در نهایت بین 25 تا 75 دلار دریافت می کنند، البته این پول بستگی به زمان ایستادن آنها در صف دارد.

عجیب ترین شغل های جهان

بسیاری از مردم در یک روز تعطیل به مرکز خرید رفته و می خواهند شام را هم همانجا صرف کنند و یا به همراه خانواده خود از دیدن یک فیلم در سینما هم لذت ببرند اما باید زمان بسیار زیادی را صرف ایستادن در صف های طولانی کرده و روز خود را بیهوده هدر بدهند، به همین خاطر است که یکی از این صف نگهدارها را استخدام می کنند و تا زمانی که نوبتشان شود خودشان به انجام کارهای دیگر می پردازند.

ساموئل جارز 40 ساله اهل نیویورک یکی از این صف نگهدارهاست که در سال 2012 با 19 ساعت کار می توانست 325 دلار به دست بیاورد. ساموئل برای هر ساعت ماندن در صف 25 دلار و برای هر ساعت اضافه 10 دلار می گیرد که گاهی مبلغ به 60 تا 65 دلار می رسد. یکی دیگر از کشورهایی که صف نگهدارنده ها در آنجا بسیار موفق هستند ژاپن است.



هل دهنده

هل دهنده ها هم یکی دیگر از عجیب و غریب ترین شغل های دنیا را دارند که بیشتر در چین، ژاپن و کره دیده می شوند آن هم در ساعت های شلوغی صبح و بعدازظهر در مترو و خط آهن. این کارگران برای اولین بار در ایستگاه شینجوکوی ژاپن استخدام شدند که در آن زمان «نظم دهنده مسافران» نامیده می شدند و بیشترشان را دانش آموزان و دانشجویانی تشکیل می دادند که به صورت پاره وقت بعد از مدرسه و دانشگاه در ایستگاه ها به کار مشغول می شدند. آنها در ابتدا، تنها مسافران را برای سوار شدن راهنمایی می کردند اما کم کم برای سریع تر شدن حرکت قطارها، مسافران را به درون قطار هل می دادند تا درها بسته شده و قطار سریعتر به راه بیفتد اما کم کم این کار دوم آنها اهمیت بیشتری یافت.

عجیب ترین شغل های جهان

اکنون این شغل در سراسر دنیا مشهور شده و متروی نیویورک هم که یکی از پررفت و آمدترین متروهای دنیا به حساب می آید تعدادی از این هل دهنده ها را استخدام کرده است. این افراد در ژاپن اوشیا نامیده می شوند که به معنی هل دهنده افراد در قطار است. این افراد چیزی در حدود 25 دلار برای هر ساعت، حقوق می گیرند و درآمد متوسط هرکدام از آنها در یک سال تقریبا برابر با 80 هزار دلار است.



تست کننده های بو

شغل «جورج آلدریچ» شاید یکی از عجیب ترین و ناشناخته ترین شغل ها در دنیا باشد.

او و گروه کوچکش باید تمام اجسام و وسایلی که همراه با فضانوردان به فضا برده شده اند را جمع آوری کرده و بوی آنها را تشخیص دهند، آنها از این طریق می توانند بوهای زیان آور را شناخته و فضانوردان را از خطرات احتمالی قرارگیری در معرض آنها باخبر کنند.

جورج به نام ابر ردیاب ناسا شهرت دارد. در 35 سال گذشته، کار او معرفی گازهای سمی و زیان آور به فضانوردان بوده و به همین دلیل در ناسا به عنوان مامور بویایی مشهور است. جورج مسئولیت دارد تا فضانوردان را از مواردی که ممکن است باعث بیماری و حتی مرگ آنها شود آگاه کند، درواقع کار جورج درست مانند افرادی است که غذا و نوشیدنی های پادشاهان را می چشند تا از سمی بودن آنها اطمینان حاصل کنند.

عجیب ترین شغل های جهان

تا به حال هیچکس در دنیا موفق نشده است بیش از 700 نمونه مختلف را استشمام کرده و بیان کند اما جورج این کار را انجام داده و همین مساله باعث شده تا به جورج لقب «ابر ردیاب» داده شود.

«بینی ناسا» و «بینی پیشگو» از دیگر لقب هایی است که جورج به آنها شهرت دارد. البته به غیر از جورج که توانایی و شغل منحصر به فردی دارد افراد دیگری هم هستند که شغل تست بویایی دارند، از تست بوی آدامس گرفته تا تست بوی پوشک بچه. تست کننده آدامس، آدامس های جویده شده را بو می کند تا ببیند که آیا بوی مطبوعی دارد یا خیر، تست کننده بوی پوشک بچه هم، پوشک کثیف شده را بو می کند و هر چقدر پوشک بوی کمتری بدهد کیفیت بهتری دارد. این افراد حقوقی برابر با 19 تا 52 هزار دلار در هر سال دارند.


ویدیو مرتبط :
‫5 + 10 تا از عجیب ترین شغل های جهان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شغل عجیب ولی پر درآمد جهان +عکس



یکی از شغل هایی که شاید هیچ وقت اسمش را نشنیده باشید تفکیک جنسی جوجه های نر و ماده از هم است.

شاید باور کردنش سخت باشد اما این شغل به طور میانگین در جهان سالانه ۶۰ هزار دلار معادل ۲۰۴ میلیون تومان درآمد دارد. شغل این افراد در تمام روز این است که جوجه ها با چک کنند و مرغ ها را از خروس ها جدا کنند.

درآمد بالای این شغل باعث شده در بریتانیا متقاضیان زیادی برای مشغول شدن به آن اقدام کنند اما فهمیدن این موضوع که این جوجه ها تبدیل به مرغ یا خروس می شوند اصلا کار ساده ای نیست و کارگران باید مهارت خاصی در فهمیدن آن داشته باشند. نکته جالب اینجاست که یک نفر برای رسیدن به چنین مهارتی باید سه سال آموزش ببینند.

همین موضوع باعث می شود بسیاری از متقاضیان حوصله گذراندن این سه سال را برای رسیدن به مهارت نداشته باشند و بی خیال این کار شوند.


در این مراکز انتظار می رود هر نفر بتواند در یک ساعت حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ عدد جوجه را شناسایی کند. این یعنی هر سه ثانیه یک جوجه شناسایی می شود. دقت این کار نیز ۹۷ تا ۹۸ درصد گفته شده است.

به گزارش  اقتصادایران،رییس شورای طیور بریتانیا معتقد است این شغل بسیار خسته کننده است چون شما باید ساعت ها به جوجه ها خیره شوید و یک کار خسته کننده و سخت را انجام دهید که هیچ جذابیتی ندارد تعداد افراد مشغول به این کار در بریتانیا حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر است که بسیار ناچیز به حساب می آید و در سال گذشته هیچ نیروی کاری در این حوزه استخدام نشده است.


با این حال این شغل در آسیا به خصوص کره جنوبی و جنوب آسیا و بریتانیا از جمله شغل های دسته بالا به حساب می آید و در وضعیت مناسبی از نظر درآمد و مزایا قرار دارد.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,تفکیک جنسی جوجه ها

 

اخبار,اخبار گوناگون ,تفکیک جنسی جوجه ها

 

اخبار گوناگون - اقتصادایران