سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عجیب ترین برج های مراقبت دنیا +عکس


«از برج مراقبت به خلبان، باند 7 برای فرود شما آماده است.» این جمله ای است که در روز بارها و بارها از هر برج مراقبتی به گوش می رسد، از برج هایی که تنها وظیفه کنترل خطوط هوایی و باندهای فرود را دارند اما بعضی از این برج ها به خاطر معماری منحصر به فرد خود در سراسر دنیا به شهرت رسیده اند.

همشهری سرنخ: «از برج مراقبت به خلبان، باند 7 برای فرود شما آماده است.» این جمله ای است که در روز بارها و بارها از هر برج مراقبتی به گوش می رسد، از برج هایی که تنها وظیفه کنترل خطوط هوایی و باندهای فرود را دارند اما بعضی از این برج ها به خاطر معماری منحصر به فرد خود در سراسر دنیا به شهرت رسیده اند.

لینینگ، اتریش

برج کنترل لینینگ که در وین اتریش قرار دارد، یکی از عجیب ترین برج های کنترل در دنیاست که کمی کج به نظر می رسد.

عجیب ترین برج های مراقبت دنیا

جالب اینجاست که این برج در واقع کج نیست و تنها به خاطر شکل عجیب و معماری آن است که بیننده را فریب داده و کج به نظر می رسد، برج لینینگ با 110 متر ارتفاع، بلندترین برج مراقبت در اروپا و سومین برج بلند در دنیاست.



برج متروکه، تگزاس


برج مراقبت فرودگاه «رابرت مولر» تگزاس با اینکه دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد و مردم آن را برج متروکه می نامند اما هنوز هم با شکوه به نظر می رسد.

عجیب ترین برج های مراقبت دنیا

این برج در سال های دهه 1960 ساخته شده و در سال 1999 برای همیشه تعطیل شد. پس از آن قرار شد تا برج مولر به فرودگاه مانور تگزاس تغییر مکان دهد اما به دلایل نامعلومی این تغییر مکان هرگز صورت نگرفت، این فرودگاه برای تقریبا 8 سال تعطیل بود و تا سال 2007 برای تمرینات ارتش مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه این مکان متروکه شده و به ویژه برج مراقبت مشهور آن، مکانی برای بازدید مردم شده است.



برج کلاسیک، واشنگتن


عجیب ترین برج های مراقبت دنیا

برج کلاسیک یکی از قدیمی ترین برج های مراقبت در دنیاست که در دالاس واشنگتن قرار دارد. این برج توسط ایروسارینن طراحی و ساخته شده است. برج کلاسیک از معدود برج هایی است که دیدی 360 درجه دارد.



برج چند پا، دبی


برج چند پا در دبی نیز یکی از عجیب ترین برج های دنیاست که در بزرگترین فرودگاه بین المللی امارات قرار دارد.

عجیب ترین برج های مراقبت دنیا

این برج نه تنها به خاطر معماری عجیبش در دنیا شهرت دارد بلکه در کنار بزرگترین خط هوایی دنیا ساخته شده است. این برج مراقبت دومین برج بلند مراقبت در دنیا به حساب می آید که دارای فضایی برای تماشای بازدیدکنندگان از آن ارتفاع است.



برج گرووی، لس آنجلس

برج های گرووی که درست در ورودی فرودگاه گتوی در لس آنجلس قرار دارند، برج هایی 35 تا 50 متری هستند که بلندترین آنها 15 طبقه است.

عجیب ترین برج های مراقبت دنیا

عجیب ترین و زیباترین موضوع در مورد این برج ها، رنگارنگ بودن آنهاست، این برج ها هر چند دقیقه یک بار تغییر رنگ می دهند.



برج مارپیچ، ادینبرگ

عجیب ترین برج های مراقبت دنیا

برج مارپیچ در واقع برجی پیچ خورده نیست بلکه طراحی روی آن طوری است که در نگاه اول مارپیچ بودن را تداعی می کند. این برج 60 متر ارتفاع دارد و تمام نمای آن با فلز مزین شده است. برج مارپیچ برای کنترل هواپیماها جای خود را با برجی جدید عوض کرده است اما هنوز عده زیادی برای تماشای مناظر اطراف از بالای این برج، به آنجا می روند.



برج بلند، تایلند

عجیب ترین برج های مراقبت دنیا

این برج مراقبت که در بانکوک تایلند قرار دارد با 132 متر ارتفاع یکی از بلندترین برج های مراقبت در دنیاست. این برج، طراحی بسیار جالب و منحصر به فردی دارد. کسانی که از دور به این برج نگاه می کنند به خاطر ساختمان استوانه ای شکل آن هرگز گمان نمی کنند که یک برج مراقبت باشد و بیشتر شبیه به برج خروج گاز و بخار کارخانه است. همچنین به خاطر قرارگیری در کنار دریا حتی می توان از آن به عنوان فانوس دریایی استفاده کرد.



برج ایمپاسینگ، دیتون

عجیب ترین برج های مراقبت دنیا


برج ایمپاسینگ برجی در حال احداث است که تا پایان سال 2014 تکمیل خواهد شد. این برج که در دیتونقرار دارد، به خاطر معماری عجیب و غریبش به برج مراقبت فضایی مشهور شده است. البته دلیل دیگر این نامگذاری وجود ساختمان هایی مشابه در چند ایستگاه فضایی است.



برج اچ، بوستون

عجیب ترین برج های مراقبت دنیا

برج مراقبت فرودگاه بین المللی لوگان در بوستون به خاطر معماری اچ شکلش یکی از عجیب ترین برج های مراقبت در دنیا به حساب می آید. این برج مراقبت نه تنها برای کنترل هواپیماها مورد استفاده قرار می گیرد بلکه امروزه به نمادی برای شهر بوستون تبدیل شده است که در عکس ها و حتی نقشه شهر نیز از آن استفاده می شود.



برج ابوظبی

عجیب ترین برج های مراقبت دنیا

برج مراقبت ابوظبی با معماری عجیب و غریب خود که شبیه به تیغه یک شمشیر است، یکی دیگر از مشهورترین برج های مراقبت دنیا به حساب می آید. این برج 110 متری، بیشتر اوقات در میان مه قرار گرفته و دیدن آن به خصوص از راه دور کار ساده ای نیست. این برج با شکل هلالی خود زمانی که از میان مه نمایان می شود بیشتر به هلال ماه شباهت دارد تا تیغه شمشیر.


ویدیو مرتبط :
برج مراقبت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیباترین و عجیب ترین تکه سنگهای دنیا + عکس



 

 

fairest and most strange stones piece world

 

سنگهای بسیار عجیب در جنوب غرب چین در آنشون به معرض نمایش در آمده است.

 

زیباترین و عجیب ترین تکه سنگهای دنیا

استان گویژو درچین با داشتن کوههای عجیب و غریب، دارای سنگهای تزوینی نادر مانند آنچه در تصویر می بینید، هست.

 

زیباترین و عجیب ترین تکه سنگهای دنیا

 

این سنگها همگی طبیعی بوده و انسان یا ماشین انها را تراش نداده است./خبر آنلاین


زیباترین و عجیب ترین تکه سنگهای دنیا