سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عجیب‌ ترین پاپ‌ های جهان! +عکس


استعفای پاپ بندیکت یکی از اتفاقات عجیب در واتیکان بود اما پاپ های عجیب تنها به بندیکت محدود نمی شوند

همشهری جوان: استعفای پاپ بندیکت یکی از اتفاقات عجیب در واتیکان بود اما پاپ های عجیب تنها به بندیکت محدود نمی شوند.

پاپ بابای کلیسا:

عجیب‌ ترین پاپ‌ های جهان! +عکس

پطرش یا سنت ‌پیتر ماهیگیری اهل جلیل بود که ظاهرا مسیح (ع) کار کلیسا را به او واگذار کرد (البته برخی روایت‌های مسیحی مثل روایت «راز داوینچی» معتقدند که مسیح (ع) همسرش را جانشین خود و صاحب کلیسا معرفی کرده بود، نه پطرس را) پطرس پس از دستگیری مسیح سه بار او را انکار کرد، ولی باز هم شایسته‌ترین حواریون محسوب می‌شد. او را اولین پاپ (از سال 30) می‌دانند ولی در سال 42 بود که طی سفری به رم کلیسایش را ساخت و 25 سال آنجا ماند تا به دستور نرون سروته مصلوب شد و روی تپه واتیکانوس دفن گردید.

پاپ معدنچی:

در زمان پاپ پونتین (235 - 230) یک مدعی سمج دیگر هم برای پاپی پیدا شد (اولین ضد‌پاپ) رومی‌ها که تحمل همان یک پاپ را هم نداشتند، هر دو را به کار اجباری در معادن جزیره ساردنی فرستادند. تا مدتی مومنین که بی‌پاپ مانده بودند، از هم می‌پرسیدند:‌دیشب صدای تیشه از ساردنی نیامد؟!

پاپ مستعجل:

پاپ استفان یک‌ونیم (!) یا به اصطلاح رسمی «استفان دوم اول(!)» فقط دو روز و خرده‌ای پاپ بود. البته 9 پاپ دیگر هم داریم که زیر یک ماه پاپ بوده‌اند ولی این یکی چون فرصت نکرده پاپی را تحویل بگیرد، گاهی پاپ احساس نمی‌شود. البته نظر کلیسا تا به حال چند بار عوض شده و در نتیجه شماره هشت استفان بعدی چند نوبت تغییر کرده است. اگر در واتیکان بگویید «پاپ استفان هفتم»، می‌پرسند: «هفت جدید یا قدیم؟»

پاپ حامله:

پاپ جوان انگلیسی تنها پاپ زن تاریخ است (858 - 855)؛ هرچند واتیکان آن را تکذیب می‌کند. جوان خودش را مرد جا می‌زند و همراه نامزدش به صومعه آتن می‌رود. او در کلیسا تا پاپی پیش می‌رود و قضیه وقتی لو می‌رود که پاپ وسط خیابان‌های رم دردش می‌گیرد و وضع حمل می‌کند. طبعاً مردم چون شیر دمنده می‌جهند و در جا سنگسارش می‌کنند و واتیکان هم این قسمت تاریخ را درز می‌گیرد. مشهور است که بعد این واقعه پاپ را قبل انتخاب، با آیین‌های ویژه‌ای معاینه می‌کردند تا مرد باشد.

خانم پاپ‌تر از پاپ:

سال‌های 964 - 905 دوره‌ای است که پاپ‌ها تحت تاثیر کامل زن‌هایی بودند که بعضاً خیلی هم شهرت خوبی نداشتند. مثلا در این 59 سال خانمی به نام ماروتسیا با پنج پاپ مرتبط بوده: همسر غیر قانونی سرجیوس سوم و مادر جان یازدهم بوده، جان دهم را کشته تا محبوبش با نام لئوی ششم پاپ شود و جان دوازدهم هم نوه‌اش بوده از یک پسر دیگرش از یک پدر دیگر که البته ظاهراً با این نوه هم رابطه داشته.

پاپ تکراری:

عجیب‌ ترین پاپ‌ های جهان! +عکس

بندیکت نهم سه بار پاپ شد (1044 - 1033، 1046 - 1045 و 1048 - 1047): دفعه اول دید بهشت فروشی کفاف نمی‌دهد، مقام پاپی را فروخت (به خاطر پول استعفا داد)،‌ دفعه دوم عزل شد، دفعه سوم هم عزل و هم تکفیر. او جوان‌ترین پاپ محسوب می‌شود چون در تین ایجری (سنی بین 11 تا 19 سالگی) به پاپی رسید.

پاپ صلیبی:

عجیب‌ ترین پاپ‌ های جهان! +عکس

او ربان دوم (1099 - 1088) نخستین جنگ صلیبی را شروع کرد و گرگوری هشتم (1187) که کمتر از دو ماه پاپ بود، سومین جنگ صلیبی را. اوربان هدفش را از این تفکر بکر آن دانست که اروپایی‌ها اینقدر با هم نجنگند و خشونتشان را سر بقیه خالی کنند. او در سخنرانی معروفش گفت: «جمعیت فرانسه خیلی زیاد شده و آذوقه کم آمد، در حالی که سرزمین مقدس کنعان لبریز از شیر و عسل است.»

پاپ انگلیسی:

عجیب‌ ترین پاپ‌ های جهان! +عکس

 مهم‌ترین کار آدریان چهارم (1159 - 1154) به عنوان تنها پاپ انگلیسی تاریخ، بخشیدن ایرلند به انگلستان بود. باز خدا پدر کار دینال‌ها را بیامرزد که پاپ انگلیسی دیگری انتخاب نکرده‌اند.

پاپ خونخوار:

عجیب‌ ترین پاپ‌ های جهان! +عکس

اینوسنت هشتم به خاطر کم‌خوبی مدتی خون بچه‌ها را می‌خورد ولی خونخواری اصلی‌اش در انتصاب تور کمادای مخوف به سرپرستی انکیزیسیون در اسپانیا بود که حداقل 200 نفر را سوزاند و 000/160 یهودی را اخراج کرد (آمار آزار مسلمین طبق معمول موجود نیست). انکیزیسیون اختراع اینوسنت سوم در عصر جنگ‌های صلیبی (1184) است. جالب این‌که اینوسنت یعنی بی‌گناه!

پاپ خندان:

عجیب‌ ترین پاپ‌ های جهان! +عکس

ژان پل اول (1978) به پاپ خندان یا «لبخند خداوند» مشهور بود ولی این لبخند فقط 33 روز دوام داشت. بعضی از از جمله فیلم «پدر‌خوانده 3» معتقدند که او به قتل رسیده. ژاپن پل اول نخستین پاپی بود که تاج پاپی را بر سر نگذاشت و اولین پاپی بود که گفت لیاقت این مقام را نداشته است.

پاپ ژپتو:

عجیب‌ ترین پاپ‌ های جهان! +عکس

ژان پل دوم ، پاپ جوان، پاپ کوهنورد یا پدر ژپتو (مخفف ژان‌پل 2) معروف است. هم در روز تولد و هم در تشیع جنازه او خورشید گرفت.


ویدیو مرتبط :
عکس سلفی پاپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب ترین برادر و خواهر جهان + عکس



 

 

عجیب ترین برادر و خواهر جهان + عکس

 

یک دختر آمریکایی با ۶۹ سانتی متر قد و با ۲۲ سال سن، توانست رکورد کوچکترین زن جهان گینس را از آن خود کند.

به گزارش تکناز ، بریجت جردن، کوچکترین زن جهان، دانشجوی کالجی در ایالت ایلیونز آمریکا است و سرگرمی اش رقص و انجام ورزشهای شاد است.

بریجت به همراه برادر کوچکترش که ۲۰ سال سن و ۹۸ سانتی متر قد دارد کوچکترین خواهر وبرادر جهان محسوب می شوند.

براد جردن که ورزشکار است همراه با خواهرش در کالجی در ایالت ایلونیز تحصیل می کند..... / سایت خبری تحلیلی تابناک