سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عجیب‌ترین ورزش‌های دنیا! +عکس


فنلاند محل تولد این ورزش عجیب است؛ ورزشی که در آن مردان شرکت کننده باید در حالی که همسران خود را بر دوش دارند، از سد موانعی عبور کنند.

نیکو - خاطره فرامرزی: واقعاً کدام ورزش‌ها، عجیب‌ترین ورزش‌های دنیا هستند؟

حمل همسر

عجیب‌ترین ورزش‌های دنیا
عکس: تیمو هارتیکانیان

فنلاند محل تولد این ورزش عجیب است؛ ورزشی که در آن مردان شرکت کننده باید در حالی که همسران خود را بر دوش دارند، از سد موانعی عبور کنند. جایزه ی کسی که در این مسابقه برنده شود، نوشیدنی ای هم وزن همسرش است.

 موج سواری سگ ها

عجیب‌ترین ورزش‌های دنیا
عکس: کیستون یو اس آ – زوما

نه، اشتباه نمی کنید. این واقعاً یک سگ است که دارد موج سواری می کند. هر سال، سگ ها از هر نژاد و با هر اندازه ای، به ساحل سن دیه‌گوی کالیفرنیا می روند تا در مسابقه ی موج سواری سگ ها «لوئز کورنادو» شرکت کنند. در این مسابقات تا به حال سه سگ رکورد دار گینس شده اند از جمله رکورد بیشترین تعداد سگ موج سوار در یک مسابقه.

المپیک گِل بازی

عجیب‌ترین ورزش‌های دنیا
عکس: اکشن پرس

شهر کوچکی در شمال آلمان به نام برندزبوتل، هر ساله میزبان المپیک گِل بازی است. صدها شرکت کننده در حالی که در گل های ساحل رودخانه ی الب غوطه ورند، با هم والیبال، هندبال یا هر بازی دیگری می کنند.

کُشتی شترها

عجیب‌ترین ورزش‌های دنیا
عکس: کی پی ای/ زوما

کشتی شترها، سنتی دیرینه در ترکیه دارد و از قدمتی 2000 ساله برخوردار است. این ورزش معمولاً در فصل جفت گیری انجام می شود. از یک شتر ماده برای جنگ انداختن بین دو شتر نر استقاده می کنند. 2000 شتر در ترکیه وجود دارند و برخی از آنها برای شرکت در این سری از مسابقات پرورش داده می شوند.

کوییدیچ

عجیب‌ترین ورزش‌های دنیا
عکس: سیپا پرس


فکر می کنید کوییدیچ تنها یک بازی در کتاب های هری پاتر بود؟ شاید این ورزش از تخیلات جی کی رولینگ ناشی شده باشد، اما طرفداران هری پاتر آن را به واقعیتی قابل اجرا تبدیل کرده اند که به «کوییدیچ مشنگ ها»، مردم غیر جادویی، معروف است. بیش از 200 کالج در آمریکا، انجمن بین المملی کوییدیچ دارند.

اتو کشی افراطی

عجیب‌ترین ورزش‌های دنیا
عکس: رکس فیچر

اگر برای شما هم انجام کارهای خانه خسته کننده است، اتوکشی افراطی، احتمالاً ورزش محبوب شما خواهد شد. این ورزش در سال 1990 توسط یک مرد انگلیسی اهل لستر اختراع شد. شرکت کنندگان باید لباس های خود را در هر جا، از وسط پیست موتور سواری تا زیر دریا، اتو کنند.

سپک تاکرا

عجیب‌ترین ورزش‌های دنیا
عکس: سیپا پرس

بازی والیبالی را تصور کنید که در آن با هر عضوی می توان به توپ ضربه زد، به غیر از دست و بازو. این ورزش سپک تاکرا نام دارد. گفته می شود که این ورزش 500 سال پیش، توسط خانواده سلطنتی مالزی اختراع شد و در مالزی و تایلند از طرفداران بسیاری برخوردار است.


ویدیو مرتبط :
‫10 ورزش عجیب دنیا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"Footbrawl" عجیب ترین ورزش دنیا +عکس



فوتبال , تکواندو

 

به نظر شما از ترکیب چهار ورزش : فوتبال ، راگبی، تکواندو و هاکی چه چیز حاصل می شود؟ استرالیایی ها از دهه 80 میلادی به این سو با ترکیب کردن این 4 رشته " Footbrawl " را ابداع کردند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، هدف از این ورزش رساندن توپ و فرستادن آن به دروازه حریف است. اما هرگز فکر نکنید که این حرکت آسان است. بازیکنان در این رشته ورزشی لباس ورزش رزمی را به تن کرده و کلاه و هگو به تن می کنند. در این میان شخصی که باید توپ را به دروازه حریف برساند علاوه بر تحرک داشتن و پشت سرگذاشتن حریفان باید به مبارزه پرداخته و با وارد کردن ضربات دست و پا راه خود را باز کرده و به دروازه حریف برسند.

 

فوتبال , تکواندو

 

تاریخچه این رشته ورزشی به دهه 80 میلادی و به ایالت کوینزلند استرالیا برمی گردد ." گلن پارملی" به عنوان یک مربی رزمی در این ایالت از این ورزش ترکیبی که اختراع او بود برای افزایش توانایی هنرجویان خود بهره می برد. در ابتدا این افراد بدون هیچ گونه پوشش محافظی مبارزه می کردند و در ادامه به منظور حفاظت بیشتر از پوشش های حفاظتی استفاده شد.

این بازی بین دو تیم 5 نفره برگزار می شود و در طول بازی می توانید تا حریف خود را به زمین زده و یا به او لگد بزنید. البته باید بدانید که این ضربات بایستی به مانند ورزش تکواندو باشد و توپ را نیز می توان با دست و یا با پا به سمت دروازه پرتاب کرد.../باشگاه خبرنگاران جوان