سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عجب سر گذشتی داشتی كل علی؟



 

 سفر به مکه, ریشه ضرب المثل

چون یك نفر به دقت تمام برای دیگری حرف بزند اما آخر كار ببیند كه حرفش در او اثر نكرده، این مثل را به زبان می‌آورد.

یك بابایی مستطیع شده بود و به مكه رفته بود و برگشته بود و شده بود حاجی و همه به او می‌گفتند: حاجلی (حاج علی)

اما یك دوست قدیمی داشت كه مثل قدیم باز به او می‌گفت: كللی (كل علی ـ كربلایی علی). مثل اینكه اصلاً قبول نداشت كه این بابا حاجی شده!

این بابا هم از آن آدم‌هایی بود كه تشنه عنوان و لقب هستند و دلشان لك زده برای عنوان! اگر هزار بلا سرشان بیاید راضیند اما به شرط اینكه اسم و عنوان آنها را با آب و تاب ببرند! حاج علی پیش خودش گفت: باید كاری بكنم تا رفیقم یادش بماند كه من حاجی شده‌ام به این جهت یك شب شام مفصلی تهیه دید و رفیقش را دعوت كرد. بعد از اینكه شام خوردند، نشستند به صحبت كردن و او صحبت را به سفر مكه‌اش كشاند و تا توانست توی كله رفیقش كرد كه حاجی شده!

توی راه حجاز یك نفر سرش به كجاوه خورد و شكست و یك همچین دهن وا كرد، آمدند و به من گفتند حاج علی از آن روغن عقربی كه همراهت آورده‌ای به این پنبه بزن، بعد گذاشتند روی زخم، فردا خوب خوب شد همه گفتند خیر ببینی حاج علی كه جان بابا را خریدی.

در مدینه منوره كه داشتم زیارت می‌خواندم یكی از پشت سر صدا زد «حاج علی» من خیال كردم شما هستی برگشتم، دیدم یكی از همسفرهاست، به یاد شما افتادم و نایب‌الزیاره بودم.

توی كشتی كه بودیم دو نفر دعوایشان شد نزدیك بود خون راه بیفتد همه پیش من آمدند كه حاج علی بداد برس كه الان خون راه می‌افتد. وسط افتادم و آشتی‌شان دادم همسفرها گفتند: خیر ببینی حاج علی كه همیشه قدمت خیر است.

نزدیكی‌های جده بودیم كه دریا طوفانی شد نزدیك بود كشتی غرق شود كه یكی از مسافرها گفت: حاج علی! از آن تربت اعلات یك ذره بینداز توی دریا تا دریا آرام بشود. همین كه تربت را توی دریا انداختم دریا شد مثل حوض خانه‌مان... همه همسفرها گفتند: خدا عوضت بده حاج علی كه جان همه ما را نجات دادی.

خلاصه گفت و گفت تا رسید به در خانه‌شان: همه اهل محل با قرابه‌های گلاب آمدند پیشواز و صلوات فرستادند و گفتند حاج علی زیارت قبول... همین كه پایم را گذاشتم توی دالان خانه و مادر بچه‌ها چشمش به من افتاد گفت: وای حاج علی‌جون... همین را گفت و از حال رفت.

خلاصه هی حاج علی حاج علی كرد تا قصه سفر مكه‌اش را به آخر رساند وقتی كه خوب حرف‌هاش را زد، ساكت شد تا اثر حرف‌هاش را در رفیقش ببیند، رفیقش هم با تعجب فراوان گفت: عجب سرگذشتی داشتی كل علی؟!

منبع:avaxnet.com


ویدیو مرتبط :
عجب دست بزرگی داشتی زجر!! - حاج محمود کریمی - فاطمیه 1391

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی کریمی: امیدوارم سر پیراهن مسی دعوا نشود



اخبار,اخبار ورزشی ,دعوت کریمی به تیم ملی,بازی‌های جام جهانی2014


اخبارورزشی - علی کریمی: امیدوارم سر پیراهن مسی دعوا نشود/ هر کاری را برای حضور در برزیل انجام نمی‌دهم

علی کریمی می‌گوید امیدوار است در جام جهانی برای عوض کردن پیراهن با مسی در بین بازیکنان ایران در بازی با آرژانتین دعوایی رخ ندهد!

بازیکن تیم تراکتورسازی در گفت‌وگو با ایسنا درباره صحنه پنالتی دیدار این تیم مقابل ذوب آهن که با نتیجه مساوی 2 بر 2 به پایان رسید، اظهار کرد: هر کارشناسی نظر خود را می گوید ولی به نظر من پنالتی بود که داور اعلام کرد و در نهایت بر عهده کارشناسان می گذاریم که این بار نیز نظر خود را اعلام کنند.

وی درباره اینکه به عنوان یکی از بزرگان فوتبال ایران، گروه بندی تیم ملی ایران را در جام جهانی چگونه می بیند، بیان کرد: من کوچک همه فوتبالیست‌ها هستم ولی همین که همه نظر دادند من نیز نظر می‌دهم که باید صبر کنیم تا به بازی‌های جام جهانی برویم و ببینیم گروه‌مان سخت است یا راحت.

کریمی افزود: یکی می گوید گروهمان در جام جهانی آسان است و دیگری می گوید سخت است اما به نظر من از این موضوع‌ها چیزی گیرمان نمی‌آید و باید منتظر باشیم تا جام جهانی فرا برسد و وارد بازی‌ها بشویم و ببینیم چه تیمی چند مرده حلاج است.

کریمی درباره اینکه آیا نیم نگاهی به برزیل دارد یا خیر، گفت: من نیزهمانند بقیه بازیکنان هستم و تفاوتی با سایر بازیکنان ندارم ولی هر کاری نمی‌کنم که به جام جهانی بروم. حضور من در جام جهانی بستگی به درخشش، خوب بازی کردن و مثمر ثمر بودنم برای تیمم در زمین فوتبال دارد.

بازیکن تیم تراکتورسازی ادامه داد: تا جایی که می‌دانیم باید این موضوعی که گفتم در دعوت شدن به تیم ملی و حضور در جام جهانی (مهم) باشد. اگر چیز دیگری در دعوت به تیم ملی نقش داشته باشد، از من این کارها بر نمی آید.

کریمی درباره اینکه آیا هستند کسانی که کارهای دیگری می‌کنند تا به تیم ملی برسند؟ بیان کرد: من کاری به این موضوع ندارم ولی یکسری از الان در مورد بازی‌های جام جهانی صحبت می‌کنند. امیدوارم در جام جهانی برای عوض کردن پیراهن با مسی در بین بازیکنان خودمان در بازی با آرژانتین دعوایی رخ ندهد!

اخبار ورزشی - ایسنا