سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز: راه کارهایی برای کنترل گرانی و تورم!


كنترل كلا چیز خوبی است. اگر نبود كه شما تلویزیون كنترل دار نمی‌خریدید. با خودروتان از بیرون به سمت منزل می‌آیید و شدید هم باران گرفته است.

جام جم آنلاین: كنترل كلا چیز خوبی است. اگر نبود كه شما تلویزیون كنترل دار نمی‌خریدید. با خودروتان از بیرون به سمت منزل می‌آیید و شدید هم باران گرفته است. اما شما نیازی ندارید كه از ماشین پیاده شوید و بروید در پاركینگ را باز كنید؛ از همان داخل اتومبیل، دكمه ریموت كنترل را می‌زنید و جل الخالق، درهای پاركینگ روی شما باز می‌شوند. ناپلئون بناپارت هم درِ خانه و اصطبلش ریموت كنترل نداشت. ببین شما كی هستی؟...

شعركنترل شده:

سرخود كجا سفت وشل می‌شوم

بدانم اگر كنترل می‌شوم؟

نه آرام چون لاك پشت ریلكس

نه درگیرباهول وهل می‌شوم

پس برای شما ثابت شد كه كنترل چیز خوبی است. فلذا حق دارد وزیر اموراقتصادی و دارایی اگر با هدف جلوگیری از تكانه‌های تورمی پایان سالی،پیش پیش به فكر كنترل آن بیفتد. تا الان هم اگر توانستیم جلوی غول بی شاخ و دم تورم را بگیریم؛ راستش با همین كنترل‌ها بوده است. الكی كه نیست!

آقای سیدشمس‌الدین حسینی گفتند: «با توجه به این كه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم، باید سیاست‌های مدبرانه‌ای برای صرفه‌جویی اجرایی شود تا از رشد پایه پولی و در نتیجه آن افزایش تورم جلوگیری شود.» ایشان ممانعت از احتكار در بازار و همچنین پرهیز از رسانه‌ای كردن تورم را نیز از دیگر راهكارهای لازم برای مهار تورم در فصل پایانی سال عنوان كردند.

بسته پیشنهادی:

 وقتی صحبت از كنترل، آن هم كنترل گرانی و تورم در كار باشد؛ هركسی باید به اندازه وسعش نخودی در این آش بیندازد. حالا نخود انداختنی ما چیست؟... همین راهكارهایی كه در ادامه عرض می‌كنیم:

1ـ رسانه‌های باحال: همچنان كه گفته آمد، رسانه‌ها نباید كاری كنند كه مردم اگر مختصر تورمی در بیرون هست، آن را در رسانه مشاهده كنند. همان كه در بیرون می‌بینند، هفت پدرشان را كافی است. بد نیست رسانه‌های عزیز ـ كه الهی داغشان را نبینیم ـ نمودارهایی را ترتیب بدهند كه به نحوی مقتضی و مورد نظر، آمار و ارقام تورم را نزولی نشان دهند. مگر همه از نزولات آسمانی خوششان نمی‌آید؟ خب، گاهی نزولات زمینی هم بد نیست.

2ـ توزیع عینك: چطور شد الان بعضی تلویزیون‌های سه بعدی آمده كه شما به همراهش چند تا عینك مخصوص هم می‌گیرید كه موقع تماشا بتوانید تصاویر را سه بعدی ببینید؛ خب در سایر زمینه‌ها مثل این زمینه باید پیشرفت كرد. چه اشكالی دارد مردم موقع ملاحظه قیمت برخی اجناس و كالاها و خدمات، یك عینك ریزبینی به چشم بزنند كه تورم را ریز ببینند.

3ــ استفاده از پماد: مادربزرگی داشتم كه زانوهایش بدجوری دچار تورم شده بود و از بین همه مكاتب ایسم‌دار، به رماتیسم گرایش پیدا كرده بود. آن خدابیامرز همیشه برای كنترل تورم جفت پایش از یك پماد مخصوص ضدتورم استفاده می‌كرد. این كار با نظارت كیفی پدربزرگ انجام می‌شد. خب الان امثال این پمادها شاید روی سایر انواع تورم‌ها نیز جواب دهد. امتحانش مجانی است. فوقش پول پمادش را هم خود ملت می‌دهد.

4ـ پخش آهنگ‌های آرامبخش: تلطیف فضای تورم خیز بازار با پخش انواع آهنگ‌ها و ملودی‌های آرامبخش نیز از دیگر راهكارهای مفید و مثبت است. مثلا شركت‌های تلفن همراه می‌توانند در این راستا اقدام نمایند. ساخت آهنگ انتظار «همه چی آرومه‌‌/‌‌گرونی محكومه‌‌/‌‌من چقدر خوشحالم‌‌/‌‌به خودم می‌بالم....» كه مناسب برای زنگ انواع گوشی هم هست.


ویدیو مرتبط :
طنز در رابطه با گرانی و تورم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به جای اینكه گرانی، تورم، بیكاری و ... را برطرف كنند، به مقدسات جسارت می‌كنند



 

به جای اینكه گرانی، تورم، بیكاری و ... را برطرف كنند، به مقدسات جسارت می‌كنند

 

آیت‌الله صافی گلپایگانی در واكنش به انتشار ویژه نامه خاتون تصریح كرد: باید قوه قضائیه این افراد را تعزیر كند تا برای كسانی كه قصد تعرض به مقدسات را دارند درس باشد. این آقایان نمی‌دانند كه مملكت صاحب دارد، در این شب‌های قدر از خدا بخواهید كه خداوند اینها را هدایت كند و اگر قابل هدایت نیستند به جزای اعمال خود برساند.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، عصر روز گذشته در مشهد در دیدار جمعی از اساتید و طلاب مدرسه خاتم الاوصیاء (عج) تهران، مطالب مهمی را پیرامون فضیلت ماه مبارك رمضان، فلسفه‌ دعا و نیایش، ضرورت بهره‌بردن از آثار و بركات این ماه بزرگ و همچنین اهانت بعضی از سست عقیده‌ها و روشنفكران تصنّعی به مقدسات اسلامی بیان كرد.

وی با استشهاد به آیات و روایات متعدد درباره این ماه مبارك و نیز اهمیت دعا تصریح كرد: مهمترین فایده‌ای كه این ماه برای انسان دارد؛ رسیدن به عالی‌ترین مقام عبودیت و بندگی، معرفت، خودسازی و تكامل روح و جان انسان است كه وجود این همه آداب انسان سازی، خود دلیل اَكمل است بر اینكه دستورات اسلام همه از عالم غیب و مطابق با فطرت پاك انسانی است.

این مرجع تقلید با اشاره به فوائد و بركات این ماه شریف افزود: در این ماه با تلاوت قرآن كریم و استفاده از ادعیه وارده از معصومین علیهم السلام، روح ایثار، گذشت، فداكاری و مواسات با برادران دینی در انسان پدید می‌آید و رذایل اخلاقی از بین رفته و انسان با اطاعت از فرمان الهی به درجه اعلای بندگی می‌رسد.

وی با تأكید بر الگوبرداری از شیوه و منش زندگی مولای متقیان علی علیه السلام اظهار داشت: نكته مهمی كه ما باید از این ماه بزرگ برداشت كنیم، شناخت روش و سیره ائمه معصومین علیهم السلام بخصوص مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علیه السلام می‌باشد. روش حكومت‌داری، عبادت، زهد و پارسائی آن بزرگوار برای همه درس است و محاسبه‌ی نفس، تواضع، انكار منكر و ابطال باطل از ویژگی‌های مهم و آموزنده‌ی آن حضرت می‌باشد.

این مرجع تقلید در ادامه افزود: عدالت به معنای واقعی كلمه را آن امام مظلوم در جامعه پیاده كردند؛ عدالتی كه فقط با عمل و رفتار قابل تحقق است نه اینكه فقط شعار بدهیم و به آن عمل نكنیم.

آیت الله صافی گلپایگانی در توصیه‌ای به طلاب تصریح كرد: در حالی كه مشغول تعلیم و تدریس هستید، باید به آن چه در جامعه می‌گذرد توجه داشته باشید و بدانید كه دشمن از فرصت‌های مختلف درصدد ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی و باورهای دینی مردم است.

وی با انتقاد از رویكرد دین‌ستیزی مجله‌ای كه اخیراً با پول بیت‌المال مسلمین و در تیراژ بسیار زیاد و به طور رایگان منتشر شده است، تاكید كرد: عده‌ای به جای اینكه مشكلات مردم مانند گرانی، تورم، بیكاری و ... را برطرف كنند، به مقدسات جسارت می‌كنند. اهانت بزرگی كه بعضی از نویسندگان این مجله به ساحت مقدس اسلام كرده‌اند دل هر انسان مؤمن و شیعه‌ی امیرالمومنین علیه السلام را به درد می‌آورد.

چرا دادستانی و قوه‌ قضائیه به وظیفه اصلی خود عمل نمی‌كنند؟مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینكه همه مسئولند و باید از دین در مقابل این هجمه‌ها دفاع كنند، ادامه داد: چه شده است كه عده‌ای در این زمان به خود جرأت می‌دهند این چنین به مقدسات مذهب توهین كنند؟ چرا دادستانی و قوه‌ قضائیه به وظیفه اصلی خود عمل نمی‌كنند؟ چرا باید بنام روشنفكری همه مقدسات اسلام را زیر سوال برد؟ این اشخاص از كجا پیدا شدند كه این چنین به احكام الهی حمله می‌كنند و هر روز درصدد تغییر هویت اسلامی جامعه هستند؟

وی با بیان اینكه این اشخاص قلب مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را آزردند، افزود: باید قوه قضائیه این افراد را تعزیر كند تا برای كسانی كه قصد تعرض به مقدسات را دارند درس باشد. این آقایان نمی‌دانند كه مملكت صاحب دارد و اینجا مملكتِ امام زمان علیه السلام و مملكتِ هزاران شهید انقلاب اسلامی است. در این شب‌های قدر از خدا بخواهید كه خداوند اینها را هدایت كند و اگر قابل هدایت نیستند به جزای اعمال خود برساند.

حجاب و چادر برای زن افتخار استآیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینكه حجاب و چادر برای زن افتخار است و كرامت و شخصیت واقعی زن در حفظ حجاب، عفاف و عدم اختلاط زن و مرد است گفت: مردم مسلمان ایران هرگز فریب این اشخاص را نمی‌خورند و با هوشیاری و بیداری و با امر به معروف و نهی از منكر از دستورات شرع مقدس اسلام و آرمان‌های مقدس نظام اسلامی دفاع می‌كنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشكر از طلاب مدرسه خاتم الاوصیاء علیه السلام اظهار داشت: شما خودتان را به امام زمان علیه السلام فروخته‌اید و سرباز آن آقا می‌باشید. سعی كنید كه رضایت حضرت را با درس خواندن، تهذیب نفس، كسب اخلاق حمیده اسلامی و بیان صحیح احكام و تبلیغ دین بدست آورید. من برای موفقیت شما دعا می‌كنم و از شما هم ملتمس دعا هستم...../تحلیل:انتخاب