سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز: بازخوانی وقایع فرهنگی پاییز 1392


رژیم جنایتکار آمریکا، در اقدامی مشکوک و خطرناک، «شیر دال» باستانی را به ایران بازگرداند. مقامات ریاکار و دغل باز آمریکایی ادعا کردند «شیر دال» را به نشانه حسن نیت به ایران پس داده اند اما از اول هم معلوم بود که کاسه ای زیر کاسه ساز است.





مجله خط خطی:


مطالب مرتبط:

طنز: بازخوانی وقایع فوق فرهنگی بهار 1392

طنز: بازخوانی وقایع فرهنگی تابستان 1392


مهر

«شیر دال»، هدیه دغل کارانه جنایتکاران

رژیم جنایتکار آمریکا، در اقدامی مشکوک و خطرناک، «شیر دال» باستانی را به ایران بازگرداند. مقامات ریاکار و دغل باز آمریکایی ادعا کردند «شیر دال» را به نشانه حسن نیت به ایران پس داده اند اما از اول هم معلوم بود که کاسه ای زیر کاسه ساز است. بنابراین در روزهای بعدی اصولگرایانِ عتیقه ... جان؟ وقتم تموم شده؟ وان دقیقه پلیز، الان تمومش می کنم ... عرض می کردم؛ اصولگرایان عتیقه شناس، یک بار دیگر موفق شدندنمشت دشمنان قسم خورده کشور را باز کنند و از راه دور و از طریق تله پاتی شیر دال را معاینه کرده و بفهمند قلابی است. و اینطوری معلوم شد یک بار دیگر مقامات سازشکار دولت یازدهم، گول آمریکایی ها را خورده اند. ما پیشنهاد می کنیم برای آن که اعتدال حاکم شود، اصولگرایان هم اجازه دهند فریبشان را آمریکایی ها بخورند، که یر به یر شویم.

شمقدری «گذشته» شاید، شمقدری «گذشته» انگار ...

فیلم «گذشته» اصغر فرهادی کاندیدای ایران در اسکار شد. طبق معمول برخی اصولگرایان فریاد می زدند که چرا «معراجی ها»ی ده نمکی و «پس کوچه های شمرون» محمدحسین فرح بخش را معرفی نکردید که پیش تر بر مبنای فرهنگ ایرانی بودند. اما کلا چه فایده؟ در غیاب لابی منِ قهار بین المللی، آقا جواد شمقدری، حتی اگر فیلم استاد «اسکورسیزی» هم از طرف ایران معرفی شود، اسکار نمی گیرد.

استاد افتخاری باز هم حادثه آفرید

استاد افتخاری قطعه جدیدش را به «نسرین ستوده» تقدیم کرد. سکوت می کنم و شما را با استاد افتخاری و حامد کلاهداری تنها می گذارم.

زرشک!

214 نویسنده خطاب به علی جنتی نوشتند «سانسور را بردارید، خودمان پاسخگو هستیم.» آقای جنتی در نامه ای سرگشاده خطاب به نویسندگان مزبور پاسخ دادند «زرشک!»

آبان

ابراز تاسف برای سلامتی ضرر دارد

روزنامه «بهار» توقیف شد. علی جنتی ابراز تاسف کرد. بعد روزنامه «نشاط» نیامده توقیف شد.آقای جنتی بیشتر ابراز تاسف کرد. سپس روزنامه «هم میهن» توقیف شد. آقای جنتی خیلی خیلی ابراز تاسف کرد. ناگهان روزنامه «توسعه» هم هوا شد. آقای جنتی پرسید «آقای دکتر واسه سلامتیم ضرر نداره اینقدر ابراز تاسف می کنم؟»

یک دقیقه وایستا

آقای جنتی اعلام کرد «کتاب های توقیف شده دوباره بازخوانی می شوند.» وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بودت «حالا چی می شه؟» پاسخ داد «یه دقیقه وایستا الان بهت می گم.» گفتنی است خبرنگار مزبور هنوز یک دقیقه ایستاده تا آقای جنتی بهش بگوید.

شبیخون جنتی به فیس بوک

آقای جنتی که با تعطیلی مطبوعات و فتح سنگر به سنگر روزنامه ها توسط دوستان بزرگوار، کم کم داشت بی کار می شد و حوصله اش سر رفته بود، ناگهان اعلام کرد «فیس بوک باید رفع فیلتر شود.» با این شبیخون تحسین برانگیز، دوستان بزرگوار از مطبوعات کشیدند عقب و به مبحث فیس بوک ورود کردند.

آذر

یه بابای گامبو داره!

صدای نسل جوان دستگیر شد. «امیر تتلو» که با ترانه «آره یکمی رو داره، یه بابای گامبو داره، یه دماغ کوچولو داره، بگو ببینم ندیدیش؟» صدای اعتراض نسلی شده بود که آزادی را جستجو می کردند؛ به زندان افتاد تا دیگر کسی نباشد که بگوید «اگه دیدینش بهش بگید که دوستش دارم، بگید حالم بده احتیاج به ... احتیاج به ... احتیاج به معانقه با او دارم!» البته خوشبختانه او زیاد در بازداشت نماند و زود آزاد شد ولی هنوز هم یک روز در میان دارد از گذشته ننگینش اعلام برائت می کند!

این داستان تاریخی ادامه دارد...


ویدیو مرتبط :
بازخوانی وقایع محرم الحرام - روز دوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طنز: بازخوانی وقایع فوق فرهنگی بهار 1392


منشور کوروش که به آمریکا رفته بود، مورد استقبال گسترده مردم آن کشور قرار گرفت. به گفته شاهدان عینی، همانقدرکه مردم آمریکا از ورود «منشور کوروش» به کشورشان خوشحال شدند، مقامات بزرگوار ما از خروج این منشور از کشورمان خوشحال شدند!





مجله خط خطی:


فروردین

زدایش ننگ حقوق بشر و «منشور کوروش» از دامان ایرانیان
 
منشور کوروش که به آمریکا رفته بود، مورد استقبال گسترده مردم آن کشور قرار گرفت. به گفته شاهدان عینی، همانقدرکه مردم آمریکا از ورود «منشور کوروش» به کشورشان خوشحال شدند، مقامات بزرگوار ما از خروج این منشور از کشورمان خوشحال شدند! چه معنی دارد اصلا؟ کوروشکبیر، پادشاه بزرگ ایرانی این همه خدمات ماندگار به کشور و ملت شریف ایران داشته، حالا بنده خدا یک خبطی کرده، تحت القائات دشمن منشورکی هم در دفاع از حقوق بشر ابداع کرده. درست است خادم صادق ملت راتبه خاطر یک خطا آواره کشورهای مختلف کنیم؟

ما اگر جای مسئولان بودیم، این منشور، این ننگ تاریخی بر پیشانی ملت ایران را، می انداختیم توی زباله دان تاریخ. چه معنی دارد نام ایران و ایرانی در دفاع از حقوق انسان ها و این قبیل سوسول بازی ها مطرح باشد؟ سخنرانی ضد استکباری احمدی نژاد در سازمان ملل چه کم از منشور کوروش دارد؟

زندگی خصوصی آقای اسمیت و بانو

آنجلینا جولی مورد دستبرد قرار گرفت. برخی محافل رسانه ای با اعلام این خبر اذعان کردند که محبوبترین رئیس دولت دنیا، آقای دکتر محمود احمدی نژاد، پیش تر در یکی از سخنرانی های خاطره انگیز و تاریخی خود، این واقعه ناگوار را پیش بینی کرده بود. منابع خبری، حال خانم جولی را بعد از این سرقت غیرمسلحانه «رضایتبخش»، و حال براد پیت را «وخیم» گزارش کرده اند. البته متن این اتفاق فرهنگی به کشور ما ارتباطی ندارد ولی حاشیه های مستقیم با ملت ایران عجین است، لذا لازم بود یادآوری مختصری بکنیم.

اردیبهشت

آزادگی فرزاد

کلا فروردین و اردیبهشت به قول آقای ربیعی، وزیر محترم کار (که در ماه هایسپری شده خدمتش، فقط یک شغل ایجاد کرده و آن هم سمت وزارت برای شخص خودش بوده است.) دچار «نکبت سوژه» بودیم. همه چیز تحت تاثیر بهاربازی «مردی که هنوز نرفته بود» قرار داشت و از فرهنگ خبری نبود. بنابراین ما را ببخشید که باید به عنوان ماندگارترین خبر اردیبهشت، از ازدواج «فرزاد حسنی» و «آزاده نام داری» نام ببریم. ما الان غمگینیم، هم چون عزت ضرغامی که آخرین خبر روی آنتن رفته اش «وضع حمل خاله شادونه» باشد.

خرداد

آجرها امضا می کنند

خانه موسیقی در اقدامی گازانبری اعلام کرد اعضای این تشکل در انتخابات از «سردار قالیباف» حمایت خواهند کرد اما اعضای این خانه از جمله استاد شهرام ناظری، هنگامه اخوان، دکتر محمد سریر و بسیاری دیگر، که هیچ کدامشان «سرهنگ» نبودند، اعلام کردند پای هیچ بیانیه ای را امضا نکرده اند و اگر هم رأی بدهند به قالیباف رأی نمی دهند. بنابراین یکی از اتفاقات مهم فرهنگی سال این بود که برای اولین بار در تاریخ، آجرهای یک ساختمان پای بیانیه ای را امضا کردند.

انتخابات، فرهنگی ترین اتفاق سال

یعنی خداوکیلی اگر بفهمیم بچه های سرویس سیاسی، خبر انتخابات شورای شهر را کار کرده اند، به دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور بابت «موازی کاری سرویس سیاسی ماه نامه خط خطی» و «دخالت در اموری که به آنان مربوط نیست» شکایت خواهیم کرد. خداوکیلی انتخاباتی که بالای 90 درصدکاندیداهایش فرهنگیان و ورزشکاران بودند و بیم آن می رفت که قلقلی و عمو قناد هم از حوزه انتخابیه شمیرانات کاندیدا شوند، در نهایت هم سیاسی ترین منتخب این شورا «احمد مسجد جامعی» وزیر «فرهنگ و ارشاد» دوران اصلاحات بود، چه ربطی به بخش سیاسی دارد؟

کلاه کلاهداری در آغوش اعتدال

یکی از مهمترین رویدادهای خرداد ماه، بعد از انتخابات 24 خرداد رقم خورد؛ جایی که حامد کلاهداری، کارگردان جوان و جویای نان کشور، از ساختن فیلم «پایان نامه» اعلام برائت کرد و گفت «به عقیده من در دوره اصلاحات بهترین وزرا را داشتیم!» شما را با آقای کلاهداری تنها می گذاریم، فقط قبل از رفتن بگذاریدبگوییم اینجور وقت هاست که آدم دوست دارد دست و پای سلحشور وده نمکی را ببوسد. البته گویا آغوش اعتدال (به جز امثال ما) به روی همه باز است ولی از قدیم گفته اند در اعتدال باز است، حیای گربه را لولو برده؟ یا به عبارتی سبوی کلاهداری شکسته و پیمانه اش ریخته؟

این داستان تاریخی ادامه دارد...