سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ چسب زخم، واحد جدید پولی کشور!


دیروز از ساعت یازده تا دو بعدازظهر در یکی از بیمارستان‌های تهران بودم. نوبت گرفتم، ویزیت شدم، نوار قلب گرفتم، ویزیت شدم، به داروخانه رفتم، آمپول زدم، سرم زدم و برگشتم خانه. حالم هم خوب است شکر خدا.

ایسنا: دیروز از ساعت یازده تا دو بعدازظهر در یکی از بیمارستان‌های تهران بودم. نوبت گرفتم، ویزیت شدم، نوار قلب گرفتم، ویزیت شدم، به داروخانه رفتم، آمپول زدم، سرم زدم و برگشتم خانه. حالم هم خوب است شکر خدا. البته حال خودم خوب است اما حال جیبم خوب نیست. کل هزینه درمانم در چهار ساعت حضور در بیمارستان 120 هزار تومان شد. البته بیمارستان 120 تومان به صورت اسکناس از من گرفت اما مقداری هم به صورت چسب از جیب ما درآورد و وارد جیب خودش کرد. دیروز در طول درمان و هر بار که قبض گرفتم و به صندوق مراجعه کردم به جای بقیه پول، چسب‌ زخم گرفتم. یعنی به جای 50 تومانی و 100 تومانی و 200 تومانی فقط چسب‌ زخم گرفتم. یعنی هنگام خروج از بیمارستان یک کیسه دارو دستم بود و یک کیسه چسب‌ زخم. این‌طوری که بیمارستان‌ها از چسب‌زخم به جای پول خرد استفاده می‌کنند هر کس نداند فکر می‌کند واحد پول کشور چسب‌ زخم است! باورتان نمی‌شود اما در بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها فقط به جای پول خرد چسب‌ زخم به آدم نمی‌دهند، یک جا صندوق‌دار وقتی دید من خودم هم پول خرد ندارم گفت چسب داری بده! یعنی علمای علم اقتصاد باید بیایند روی چسب‌ زخم تحقیق کنند که چطور می‌شود چسب جایگزین پول بشود و اقتصاد یک کشور همچنان وجود داشته باشد.

این وسط خوش به حال شرکت‌های چسب‌ زخم‌سازی، در حال حاضر از نظر اقتصادی پول چاپ می‌کنند نه چسب. تازه چسب‌هایشان چسب هم نیست، تا می‌گذاری روی زخم ورمی‌آید!

بقای بقای‌تان!

رضا ساکی


ویدیو مرتبط :
چسب زخم پایدار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگزاری جلسات ساماندهی بازار ارز با سیاست‌گذاران پولی کشور



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

برگزاری جلسات ساماندهی بازار ارز با سیاست‌گذاران پولی کشور

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لوازم و ضرورتهای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: لازمه ساماندهی بازار ارز کشور برگزاری جلساتی با مسئولان پولی و مالی کشور است.

حمیدرضا خصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به تحریم‌های اعمال شده توسط دشمنان اظهار داشت: باید به پشتوانه شعارهای اخیر شرایط خاص اقتصادی را با ایستادگی پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه فشارها و هجمه‌های زیادی از جانب استعمار به نظام وارد شده است ادامه داد: در مقابل هجمه‌های اقتصادی مسلما باید خودمان را تجهیز و اقتصاد گذشته را تقویت کنیم.

وی افزود: باید با استفاده از دانش تاکتیک‌ها و اصول اقتصادی را پیگیری و در زمینه تنظیم بازارهای داخلی و ساماندهی بازار ارزی کشور تصمیم‌های کارشناسی اتخاذ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه ساماندهی ارزی کشور باید با اصحاب پولی و مالی کشور جلساتی را داشته باشیم گفت: ساماندهی بازار ارز تنها از طریق تعامل و هم‌اندیشی میان بانک‌ها و سیستم پولی و مالی کشور صورت خواهد پذیرفت.

خصوصی با اشاره به اینکه باید در روند تحقق اقتصاد مقاومتی از ورود کالاهای بی‌رویه به کشور گرفته شود گفت: درباره وضعیت گمرکات، منابع داخلی و بخش کشاورزی باید تصمیم‌گیری‌های درستی شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه در ارتباط با تولیدات داخلی حمایت‌های لازم باید انجام شود افزود: تمام امکانات باید برای تأمین منابع تولید بسیج شوند و مشکلات به وجود آمده در واردات بی‌رویه به داخل کشور نیز باید مرتفع و آسیب‌های به وجود آمده ترمیم شود.

* استفاده از پتانسیل اعضای عضو جنبش عدم تعهد کمک شایانی به اقتصاد کشور می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهد‌ها در تهران یادآور شد: راه‌هایی که هم اکنون مقابل اقتصاد کشور بسته است باید با کمک اعضای این اجلاس گشوده شده و ساماندهی‌های لازم اقتصاد از این طریق انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همه کشورهایی که در مقابل با استعمار ایستاده‌اند طعم سختی را چشیده‌اند گفت: برنامه‌ریزی دقیق، ساماندهی تولیدات داخلی و قناعت از مواردی است که در مقابله با دشمنان تأثیر‌گذار است.وزارت نفت و بخش‌خصوصی برای خودکفایی در تولید تجهیزات نفتی

وی افزود: با توجه به تجربه‌های گذشته مبنی بر حل بحران‌های اقتصادی امیدواریم بسته به رهنمودهای مقام معظم رهبری و دولت مقتدر و پرتلاش این دوره را نیز موفق پشت سر بگذاریم.

خصوصی ادامه داد: باید از سرمایه‌گذاران به نحو احسنت بهره‌ گرفت و بخش‌های خصوصی با جدیت تمام تقویت شوند تا بسترسازی‌های لازم برای عبور از تحریم‌ها و قطع کامل وابستگی‌های کشور به منابع نفتی محقق شود.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه باید تولید ملی را با تکیه بر تکنولوژی پیش ببریم گفت: با خلق علم و ابتکار عمل در تولید کالاها رغبت برای استفاده از تولیدات داخلی به وجود می‌آید و دراین روش اقتصاد بر مبنای علوم و فنون جدید پایه‌گذاری می‌شود./فارس