سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ چرا برگ درخت می‌ریزه؟


پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

صادق زیباکلام (استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی و ورزشی و آشپزی): ببینید آمریکا نه‌تنها ربطی به این قضیه نداره که اگر ما از دیوار سفارتشون بالا نمی‌رفتیم الان نه‌تنها برگ‌ها نمی‌افتادند که هربرگی تبدیل به گنجشک می‌شد و پرواز می‌کرد. اون‌وقتی که ما گفتیم هشدار هشدار، آقایون درخت افتاد شما گفتید روی سر ما که نمی‌افته. من گفتم الان تنه درخت نمی‌افته ولی فردا سایه‌ش هم روی سرتون نمی‌افته‌ها. وقتی درخت نباشه، برگ نیست، وقتی برگ نباشه سایه نیست. پس همه‌چی به‌هم ربط داره مثلا ظریف.

علی مطهری (اصولا خود علی مطهری‌بودن یک‌ژانر محسوب می‌شود): شما می‌بینید درخت از لحظه‌ای که برگاش می‌ریزه و برهنه و عریان در جامعه ظاهر میشه، مردم به یک چشم دیگه‌ای بهش نگاه می‌کنند. بعضی‌ها می‌روند روش یادگاری می‌نویسند که اگر درخت پوشیده از برگ بود چطور می‌شد روش یادگاری نوشت؟ یا یکسری تا درخت برگ‌هاش را درآورد، سریع می‌افتند به جانش و تکه‌تکه‌اش می‌کنند.

رحیم‌پورازغدی (دانا به علوم مختلف): شما ساده‌ای. شما فکر می‌کنی این برگ خودش سرخود می‌ریزه؟ یه‌قدم وایسا عقب‌تر. آها. حالا ببین. چی می‌بینی؟ هیچی؟ خب یه‌کم دیگه وایسا عقب‌تر. آها. دیدی؟ یکی اون پایین پای درخت داره درخت‌رو می‌تکونه. پس می‌بینی تا کسی مارو نتکونه ما ریزش پیدا نمی‌کنیم. این همون‌چیزیه که خارجی‌ها بهش میگن تکانه تکان‌دادن برای تکاندن. شما ساده‌ای فکر می‌کنی برگ می‌ریزه بعد براش شعر هم میگی. طرف داره برگای مارو یکی‌یکی از درختای ما، از دفترمشقای ما می‌کنه، بعد تو شعر میگی؟ برید بگردید ببینید در تمام ادبیات جهان جز بعد از سلطه آمریکا توسط کوکاکولا در منطقه کی درباره ریختن برگ درخت شعر گفته. این کوکاکولا یعنی چی؟ یعنی کو کا کو لا؟ یعنی کو داداش؟ کو حالا برگ بریزه. این انگلیسی سره است دیگه. مشخصه. خب برای خودتون پپسی باز کنید که هم به چرخه اقتصادی مملکت کمک کنید هم برگا نریزند... .


ویدیو مرتبط :
ریزه برگ و غبار روی برگ و گرده کنوکارپوس عامل تنگی نفس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دعوا بر سر بزرگ ترین برگ درخت کشف شده در جهان



 

 

دعوا بر سر بزرگ ترین برگ درخت کشف شده در جهان

 

پسر بچه کاشف بزرگترین برگ درخت جهان در حالی نامش در کتاب رکوردداران گینس به ثبت رسید کهاوا استیل دختر ۱۰ ساله هم وطن او که اهل ونکوور است با نشان دادن برگ درخت ۴۲ سانتی معتقد است برگ درخت کشف شده توسط او بزرگتر از برگ جوزف است اما دوست ندارد با گینس تماس بگیرد!


جوزف دوناتو ۹ ساله اهل پیکرینگ در اونتاریوی کانادا اسات که با پیدا کردن بزرگترین برگ درخت جهان نامش در کتاب گینس به ثبت رسید.

 

برگ مذکور در ابعاد ۳۴ در ۲۹ سانتی متر است.

 

والدین جوزف با گرفتن عکس از فرزند و برگ درخت سعی کردند آنرا در روزنامه ها چاپ کرده تا با ارسال نامه به گینس از این مرکز ثبت رکورد داران عالم تقاضا کنند که نام فرزندشان را درج کنند.

 

با ورود نماینده ای از گینس به منزل جوزف همه چیز به نفع وی شده و حالا با ثبت نامش در گینس بچه معروفی شده است. جوزف این برگ را در پارک نزدیک خانه خود یافته و ذوق زده شد.

 

روز بعد از اینکه عکس جوزف در تلویزیونهای کانادا نشان داده شد دختر ۱۰ ساله ای بنام اوا استیل همراه با مادرش ریتا ماری با نشان دادن برگ درختی بزرگتر از برگ درخت جوزف گفتند برگ درخت کشف شده توسط انها بزرگتر است اما دوست ندارند با گینس تماس بگیرند.

 

بهر حال این موضوع رسانه ای شده اما تا کنون گینس واکنشی نشان نداده است. دعوا بین ونکووری ها و اونتاریو یی ها ادامه دارد!

 

سالانه ۶۵ هزار نفر با ارسال مدارک خود به گینس درخواست می کنند تا نامشان در کتاب رکورد داران درج شود./خبر آنلاین