سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ هیچ هواپیمایی سقوط نکرده است!


متاسفانه بعد از سقوط موفق هواپیمای موسوم به ایران 140، بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی و خبرنگاران در رسانه‌ها دست به سیاه‌نمایی علیه صنعت هواپیمایی کشور و تولیدات ملی زدند و پروژه بین‌المللی ایران 140 را زیر سوال بردند.

ایسنا: متاسفانه بعد از سقوط موفق هواپیمای موسوم به ایران 140، بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی و خبرنگاران در رسانه‌ها دست به سیاه‌نمایی علیه صنعت هواپیمایی کشور و تولیدات ملی زدند و پروژه بین‌المللی ایران 140 را زیر سوال بردند. اما همان‌طور که می‌دانید، سقوط اتفاقی است که برای هر هواپیما می‌افتد. برخی از رسانه‌ها طوری تیتر زده‌اند ایران 140 سقوط کرد که انگار کار دیگری می‌توانسته است بکند. به هر حال یک قطعه از هواپیما ممکن است یک‌بار درست کار نکند و باعث سقوط هواپیما بشود. رسانه‌های داخلی از ظهر امروز، همگام با رسانه‌های معاند خارجی و اسرائیل و آمریکا شروع به نقد کرده‌اند و سقوط هواپیما را خیلی برجسته جلوه داده‌اند. درحالی‌که از رسانه‌های داخلی انتظار می‌رود وقتی رسانه‌های خارجی، بویژه بی‌بی‌سی، می‌گویند هواپیما در تهران سقوط کرد، آن‌ها بگویند خیر سقوط نکرد.

درباره دو بار سقوط موفق این هواپیما هنگام آزمایش هم باید خاطرنشان کنیم که آزمایش را برای همین انجام می‌دهند که ببینند هواپیما سقوط می‌کند یا خیر، که در این مورد هر دو بار دیدیم که سقوط کرد و برای خودمان جالب بود که چرا سقوط کرد. همین‌طور الان هم برایمان جالب است، چرا سقوط کرد، چون ما خیلی فکر کرده بودیم که هواپیما را طوری بسازیم که بالش کنده نشود و از وسط نصف نشود.

به هر حال، در میان این همه پرواز که روزانه در کشور انجام می‌گیرد، افتادن یک هواپیما طبیعی است. خوشبختانه صنعت هوایی، امن‌ترین راه برای سفر مردم است و تعداد تلفات ما از جاده‌ها کمتر است. در پایان توصیه ما به مردم این است که وقتی دیدند هواپیما دارد سقوط می‌کند صبر نکنند و خود را از حفره‌هایی که اغلب در هواپیما ایجاد می‌شود بیرون بیاندازند تا زنده بمانند.

پرواز خوبی داشته باشید.

باقی بقای‌تان

رضا ساکی


ویدیو مرتبط :
لحظه سقوط هواپیمایی روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درباره هواپیمایی که سقوط کرد:‌ از عدم اقبال کشورهای جهان تا سقوط سوم در ایران



اخبار,اخبار اقتصادی ,سقوط هواپیمای ایران

 

اخبار اقتصادی - درباره هواپیمایی که سقوط کرد:‌ از عدم اقبال کشورهای جهان تا سقوط سوم در ایران

هم اکنون نیز به جز روسیه و اوکراین ،تنها چند کشور انگشت شمار از جمله ایران،جمهوری آذربایجان و لیبی از این هواپیما در خطوط هوایی خود استفاده می کنند.

 بار دیگر سقوط هواپیما مردم ایران را داغدار کرد و این بار ، دهها نفر در سانحه سقوط یک فروند هواپیمای ایران 140 در نزدیکی تهران جان خود را از دست دادند.

با شدت گرفتن تحریم ها علیه ایران که نماد بارز آن ، نفروختن هواپیماهای مسافربری به کشورمان بود ، تصمیم به ساخت هواپیما در داخل کشور گرفته شد.

 در فضای تحریم ها ، تنها می شد با روس ها اوکراینی ها وارد مذاکره شد. بدین ترتیب مدیران روسی - اوکراینی در سال 1996 کارخانه آنتونوف درخارکف اوکراین پذیرفتند که هواپیمای آنتونوف 140 خود را در ایران نیز تولید کنند. نام این محصول ایران 140 نامیده شد و چند سال بعد در شرکت "هسا"ی اصفهان تولید آن آغاز شد.

سایت هسا در این باره چنین می نویسد:بعد از آموزش پرسنل، فروند اول با مشارکت کارشناسان اوکراینی مونتاژ گردید و از فروند دوم کارشناسان هسا (تحت نظارت دفتر طراحی آنتونوف) به تنهایی موفق به ساخت و مونتاژ شدند.
 
قرارداد تولید این هواپیما در اصفهان در شرایطی منعقد شد که تنها سه سال از تولید آن در اوکراین می گذشت و آنتونوف 140 هنوز امتحان خود را پس نداده بود. هم اکنون نیز به جز روسیه و اوکراین ،تنها چند کشور انگشت شمار از جمله ایران،جمهوری آذربایجان و لیبی از این هواپیما در خطوط هوایی خود استفاده می کنند و در سطح جهان اقبالی به آن نشده است. 
 
هواپیمای ایران 140 در حالی امروز در حوالی تهران سقوط کرد که به گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، کمیسیون عمران مجلس ، پیشتر در خصوص به کارگیری این هواپیما در خطوط هوایی کشور هشدار داده بود.
 
جالب و البته غم انگیز اینجاست که اولین سقوط هواپیمای آنتونوف 140 در ایران هنگامی رخ داد که گروهی از کارشناسان روسی و اوکراینی در سال 2002 برای افتتاح خط مونتاژ این هواپیما در مسیر ایران بودند که آنتونوف آنها در لارستان سقوط کرد و همه شان کشته شدند.
 
سقوط بعدی این هواپیما در ایران نیز هنگامی بود که با ایرانی سازی،‌نامش را ایران 140 گذاشتند و چند خلبان و کمک خلبان که در حال پرواز آموزشی با آن بودند و جان دادند.
در سال 84 هم در فرودگاه اراک سانحه ای برای ایران 140 به وجود آمد که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.
 
در سال 2005 هم یک فروند آنتونوف 140 که متعلق به خطوط هوایی کشور آذربایجان بود، در دریای خزر سقوط کرد و تمام 23 مسافر آن کشته شدند.
 
 سرانجام این پرنده روسی - اوکراینی مرگبار ، این بار لحظاتی بعد از بلند شدن از فرودگاه مهرآباد تهران ،‌ بالش از بدنه جدا شد و مسافرانش را به کشتن داد تا ادامه تولید این هواپیما در ایران در هاله ای از ابهام فرو رود.

اخبار اقتصادی - عصر ایران