سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ همه سیب زمینی‌ها بی‌رگ نیستند


سیب‌زمینی گیاهی است از تیرهٔ سیب‌زمینیان و راسته بادنجان‌سانان که برگهای مرکب و بریده و گلهای سفید یا بنفش دارد. میوهٔ آن کوچک، کروی، قرمز و....

مسعود مرعشی در وبسایت چیزنا نوشت:

سیب‌زمینی گیاهی است از تیرهٔ سیب‌زمینیان و راسته بادنجان‌سانان که برگهای مرکب و بریده و گلهای سفید یا بنفش دارد. میوهٔ آن کوچک، کروی، قرمز و سمی به حساب می‌آید ولی ساقه‌های زیرزمینی آن خوراکی و حاوی اندوختهٔ نشاستهٔ فراوان است.

سیب زمینی در معادلات سیاسی و غیرسیاسی تأثیر بسزایی دارد.

اگر میوه‌ها به دو نوع درشت مجلسی و کوچولوی آبگیری تقسیم می‌شوند، سیب‌زمینی‌ها دو نوع درشت مجلسی و خیلی درشت انتخاباتی دارند که بنا به فصول مختلف در ادبیات سیاسی نقش‌آفرینی می‌کنند. اولین کنش سیاسی این گیاه قبل از دومین دوره انتخاب محمود احمدی‌نژاد برای پست رییس‌جمهوری بود. بعد از حمایت میلیونی مردم از ریشه‌کَن فقر و فساد (محمود احمدی‌نژاد)، سیب زمینی‌ها که موقعیت را مناسب می‌دیدند تلاش کردند که در کمپین انتخاباتی دکتر جایی برای خود دست و پا کنند تا بعد از پیروزی دولت مهرورز در انتخابات، آن‌ها هم به نان و نوایی برسند. ابتدا وقتی شایعه توزیع سیب‌زمینی رایگان برای مصارف انتخابانی در بین مردم پیچید، تصور می‌شد که تمهیدات این گیاه به بار نشسته و سیب‌زمینی خام هم سری بین سر‌ها درآورده. (همانند دو نفر دیگر از اعضای این خانواده یعنی سیب‌زمینی سرخ کرده و تهدیگ سیب‌زمینی، بخصوص زیر ماکارونی که پایگاه اجتماعی خود را ارتقا داده بودند) اما ناگفته پیداست این طور نشد و سیب‌زمینی‌ها در این حرکت مدنی خود ناموفق بودند و سرخورده شدند چون در هشت ساله دکتر احمدی‌نژاد قیمت همه چیز چند‌ده برابر و چند‌صد برابر شد الا قیمت سیب زمینی.

هوشیاری دولت احمدی‌نژاد که اجازه سواستفاده مالی به اطرافیان نمی‌داد و پاک‌ترین دولت تاریخ بود باعث شد که سیب‌زمینی‌ها چند سالی سر در گریبان فرو ببرند و گوشه نشین شوند تا اینکه با روی کار آمدن دولت به اصطلاح تدبیر و امید، سیب‌زمینی‌ها جان دوباره‌ای گرفتند و توانستند در سایه اقدامات نابجای این دولت تجدید سازمان بکنند. همین چند روز پیش بود که سیب‌زمینی‌ها دست به «خود امحایی» زدند و ۱۷۰۰ تن از خودشان را امحا و نابود کردند تا قیمتشان پایین نیاید که البته این رویا هم با اقدام به موقع نماینده دلسوز مردم تهران، آقای کوچک‌زاده در استعفا ناکام ماند. این بار ضربه کوچک‌زاده طوری بود که بعید است سالهای سال سیب‌زمینی‌ها بتوانند کمر راست کنند. اما همیشه باید مراقب سیب‌زمینی‌ها باشیم و دلواپس ایفای نقش دوباره آن‌ها در سپهر سیاسی کشور بمانیم.


ویدیو مرتبط :
گرفتن برق از سیب زمینی بی رگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طنز/ مصاحبه با سیب‌زمینی و پیاز مفسد



اخبار,اخبار اجتماعی , مطالب طنز

 

اخبار اجتماعی - طنز/ مصاحبه با سیب‌زمینی و پیاز مفسد

ما هرچه گفتیم آلودگی و فساد اقتصادی منجر به آلودگی و فساد فرهنگی، و آلودگی و فساد فرهنگی منجر به آلودگی و فساد اجتماعی، و آلودگی و فساد اجتماعی منجر به آلودگی و فساد میوه‌جات و سبزیجات می‌شود، کسی باورش نشد.

 

حالا خبرگزاری فارس برای اینکه ثابت کند من یک قدم از مسوولان جلوتر هستم، خبر داده که «وزارت بهداشت آلودگی پیاز، گوجه و سیب‌زمینی را تایید کرد.» به همین مناسبت با پیاز، گوجه و سیب‌زمینی مصاحبه کردیم:

ما: سلام پیاز. چرا آلوده شدی؟
پیاز: من متاسفم. من فریب خوردم. آنها من را چون زود اشک مردم را درمی‌آورم فریب دادند تا ظاهرسازی کنند و بعدش فساد


ما: سلام گوجه. چرا پیاز را آلوده کردی؟
گوجه: من هیچ‌کاره‌ام. سیخش را ما خوردیم، کبابش را ما شدیم... ما هیچی نشدیم ولی سیب‌زمینی چیپس شد. اگر راست می‌گویید سیب‌زمینی را دستگیر کنید.

ما: سلام سیب‌زمینی. چرا پیاز و گوجه را آلوده کردی؟
سیب‌زمینی: اول من یک اعتراض دارم. چرا عکس و اسم آلودگان اقتصادی را منتشر نمی‌کنید؟ چرا من را س. ز نمی‌نویسید؟ مگر ما آدم نیستیم؟ مگر ما خانواده نداریم؟


ما: اگر شما آدمید ما چیستیم؟

سیب‌زمینی: این مشکل خودتان است. بعد هم چطور وقتی من را به همه دادند کسی چیزی نگفت؟ مگه بعضی‌ها من سیب‌زمینی را پنج‌سال پیش، 9‌سال پیش، نگرفتند و با من کوکوسیب‌زمینی درست نکردند و با شکم پر نرفتند به آقای احمدی‌نژاد رای دادند؟ آمار رسمی هم هست. پس چرا کسی چیزی نگفت؟ الان تو چی میگی اصلا بابا؟
ما: ما که حرفی نداریم. شما چرا فساد اقتصادی و... کردی؟

سیب‌زمینی: چرا فساد نمی‌کردم؟ چِم بود؟ منِ سیب‌زمینی فساد اقتصادی کنم یک چیزی. طرف شلغم هم نبود، میلیاردر شد. من از سیب‌زمینی کمتر بودم اگر فساد نمی‌کردم.
ما: و چرا آلوده شدی و چرا دیگران را آلوده کردی؟

سیب‌زمینی: آلوده نمی‌کردم، تک‌خوری می‌کردم خوب بود؟ جای اینکه از من دوباره به‌عنوان «کارآفرین برتر» تقدیر کنی، آمدی انگ می‌زنی؟ دوره تک‌خوری‌ها گذشته. الان یا نمی‌خورند، یا همه را با هم می‌خورند، وقتی هم می‌خورند با هم می‌خورند نه تک‌تک.
ما: نه خیلی ممنون.


سیب‌زمینی: تعارف می‌کنی؟ سیب‌زمینی‌بازی درنیار. ببو نباش. سفره باز است. نخوری می‌خورندت‌ها. می‌خواهی پاداش یا حق ماموریتِ تپل گیرت بیاد و حسابی بخوری یا نه؟
ما: من سست شدم و گویا دارم آلوده جریان می‌شوم. چون ممکن است وارد مذاکره شویم بهتر است ستون را ببندیم و از خوانندگان خداحافظی کنیم.
اخبار اجتماعی - شرق