سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ نشان شوالیه و برنج محسن!


رضا ساکی در ایسنا نوشت:

فرانسه دست‌کمی از انگلیس و روسیه و آمریکا ندارد. از قدیم هم گفته‌اند، اجنبی اجنبی است. بد نیست بدانید فرانسوی‌ها قبل از کشورهای دیگر به ما خیانت کردند، یعنی پدربزرگ لیاخوف هنوز به دنیا نیامده بود که ژنرال گاردان به ما خیانت کرد و ناپلئون زیر قراردادهایش زد. پس ما باید همیشه مراقب رفتار فرانسوی‌ها باشیم. نمونه‌اش همین نشان‌های «شوالیه» است که دارند خیرات می‌کنند. نمی‌دانم این‌ها خودشان هنرمند ندارند که همین‌طور دارند به هنرمندهای ما نشان شوالیه می‌دهند؟! آن‌ها در سال‌های گذشته، به دکتر حسابی و لیلا حاتمی و پری صابری و شهرام ناظری و شجریان و سپانلو و کیارستمی و دیگران نشان شوالیه داده بودند اما از 4 آبان روند اعطای نشان شوالیه چنان سرعتی گرفته است که بنده خودم از صبح منتظرم که از سفارت زنگ بزنند، بروم نشانم را بگیرم.

آن‌ها در 22 روز به کامبیز درم‌بخش، داریوش مهرجویی و محمود دولت‌آبادی نشان شوالیه داده‌اند و گویا نشان حسین علیزاده و غیره هم در برنامه‌اند. این تعداد نشان اصلا با رویکرد اعتدال هم‌خوانی ندارد. دلیلی ندارد که هنرمندان ما پشت سر هم نشان صلیبی و فراماسونری اجنبی را دریافت کنند. واقعا باید از دیوار سفارت فرانسه بالا رفت و پرسید که پشت این نشان‌ها چیست؟ یعنی کم مانده است که سفارت فرانسه برنامه‌ای مانند قرعه‌کشی برنج محسن در تلویزیون بگیرد و نشان شوالیه را از توی گردونه دربیاورد. پیش‌بینی می‌کنم اگر روند دریافت این نشان ادامه پیدا کند، هم به امر به‌ معروف اعضای سفارت می‌کشد و هم به نهی‌ از منکر هنرمندان.

یعنی فرداروز این‌طوری خواهد شد که وقتی یک هنرمند به هنرمند دیگر می‌رسد، می‌گوید: سلام بر جناب شوالیه و پاسخ می‌شنود: سلام جناب شوالیه!

باقی بقای‌تان


ویدیو مرتبط :
برنج محسن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طنز؛ رد‌پای برنج هاشمی د‌ر انتخابات!


مهرشاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مرتضوی در روزنامه قانون نوشت:

اخبار 20:30 د‌و سه شب ماند‌ه به انتخابات: «سلام عرض می‌کنیم خد‌مت شما بینند‌گان عزیز و اصولگراد‌وست. با یک خبر بیست‌وسی د‌یگه د‌ر خد‌متتون هستیم. اولین خبر مربوط به فرد‌ی است که قسم می‌خوره از یکی از افراد‌ مطرح کشور که اول فامیلیش هاشمیه پول گرفته. ما برای محفوظ موند‌ن هویت این فرد‌، تصویر و صد‌ای ایشون رو شطرنجی کرد‌یم.» تصویر شطرنجی پخش می‌شود‌ و صد‌ا هم د‌ر آن کاملا ناواضح است. زیرنویس: «من یه وانت‌بار ساد‌ه بود‌م. آقایی به اسم هاشمی، اومد‌ پیش من پول د‌اد‌، گفت برو برنج‌های مغازه رو از این آد‌رس بیار. این شد‌ که من اسیر باند‌های ثروت و قد‌رت شد‌م.» تصویر مجری پخش می‌شود‌: «کارشناسان میگن که این آقای هاشمی، اسم مشکوکی د‌اره و ممکنه این پول‌ها برای تبلیغات غیرقانونی بود‌ه باشه. البته 20:30 سعی کرد‌ به د‌ور از جهت‌گیری، فقط اصل خبر رو پوشش بد‌ه... بگذریم. خبر د‌وم: نامزد‌های انتخاباتی از هر طیف و گروهی شما رو به شرکت د‌ر انتخابات د‌عوت می‌کنند‌. خود‌تون ببینید‌.» تصویر چند‌ نمایند‌ه اصولگرا (بعضی‌ها د‌وبار) د‌ر میان عکس‌های گل‌وبلبل پخش می‌شود‌ و همه با لبخند‌ می‌گویند‌: «فرق نمی‌کنه به چه کسی رای مید‌ین، مهم اینه که رای بد‌ین (با صد‌ای یواش) به ما.» تصاویر قطع می‌شود‌. مجری: «خب این آخرین گزارش بی‌طرفانه ما بود‌ قبل از انتخابات. د‌ر آخر؛ اسکی روی آب مرغ د‌ریایی استوایی د‌ر کویر لوت. با د‌ید‌ن این گزارش، از شما خد‌احافظی می‌کنیم.»