سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ ماه‌ گرفتگی


پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

ایرانی‌های سراسر دنیا با ما تماس گرفتند و گفتند آمریکا قرار است به دلیل خطر حملات تروریستی داعش قانونی بگذارد که شهروندان چند کشور -‌ازجمله ایران - حتی اگر تبعه یک کشور اروپایی باشند و دو‌ ملیتی محسوب شوند، برای ورود به خاک آمریکا نیاز به گرفتن ویزای مجدد داشته باشند. این موضوع ایرانی‌های مهاجر را غمگین کرده و آنها در اعتراض به این موضوع آلن ایر، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا، را در فیس‌بوک poke کردند؛ یعنی سقلمه و سیخونک زدند. این ایرانی‌ها گفتند می‌دانید ما چقدر هزینه کردیم که دیگر هزینه نکنیم؟

ایرانی‌های جهان حق دارند. ما هم یک‌بار کلی خرج کردیم و آمدیم تهران و شلوار جین پوشیدیم و موها را روغن زدیم، منتها تهرانی‌ها به ما می‌گفتند شهرستانی. البته تهرانی‌ها قصد توهین نداشتند، فامیل ما شهرستانی بود! خلاصه بعد برای اقامت در تهران تصمیم گرفتیم فامیلیمان را تغییر بدهیم. تغییر دادیم و گذاشتیم پوریا شهرستانی تهرانی‌الاصل؛ که متأسفانه با اینکه ما گرین‌کارت تهران را داشتیم ولی ما را سیتیزن‌شیپ نمی‌کردند. خلاصه برای سیتیزن‌شیپ فامیلیمان را عوض کردیم و گذاشتیم پوریا تهرانالاصل که متأسفانه چون کلمه فارسی الف و لام عربی نمی‌گیرد منطقا ما سندیت نداریم.

توصیه

فامیل‌ها و دوستان ما از آلن ایر شاکی هستند که برای جلوگیری از تصویب این قانون نمی‌رود کنگره و یک غزل سعدی نمی‌خواند تا نمایندگان بغض کنند و بی‌خیال قضیه بشوند.

دلیل منطقی

اینکه ما پز بدهیم و بگوییم تا‌به‌حال هیچ داعشی شناسنامه ایرانی نداشته دلیل قانع‌کننده‌ای نیست. اما اگر بگوییم لوپاریزین گفته ٣٥ درصد تروریست‌های خارجی داعش فرانسوی هستند، پس به‌جای ایرانی‌ها از فرانسوی‌ها پاسپورت و ویزا بخواهید، کاملا منطقی است.

حکایت

به نظر ما ایرانی‌بودن مثل ماه‌گرفتگی روی صورت است، زیباست خیلی هم زیباست اما هر کاری کنی نمی‌شود کاریش کرد.


ویدیو مرتبط :
توضیح خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

/ماه گرفتگی زیبای یلدا/ هم‌زمانی ماه گرفتگی و انقلاب زمستانی پس از ‌٤٥٦ سال



 

 

ماه گرفتگی زیبای یلدا

انقلاب زمستانی امسال كه روز سه شنبه اتفاق می‌افتد قرار است با یك پدیده ماه‌گرفتگی كاملهمزمان شود، واقعه‌ای كه در 456 سال گذشته دیده نشده ‌است.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انقلاب زمستانی، كوتاه‌ترین روز سال است كه با شب چله ما ایرانیان مصادف است.

 

ماه‌ گرفتگی كلی 30 آذرماه كه در ایران قابل رویت نیست در بخش‌هایی از شرق آسیا و اقیانوسیه، آمریكا، غرب اروپا و شمال غرب آفریقا قابل رؤیت است.

 

صبح روز 21 دسامبر (30 آذرماه) ماه گرفتگی كامل در آمریكای شمالی كاملا مشهود خواهد بود.

 

مردم اروپا هم قادر خواهند بود مراحل آغازین ماه گرفتگی را هنگام غروب ماه مشاهده كنند.

 

پروسه ماه‌گرفتگی از آغاز تا پایان برای مردم ساحل شرقی آمریكا سه ساعت و 28 دقیقه به طول خواهد انجامید. مدت زمانی كه زمین به طور كامل بر ماه سایه می‌اندازد 72 دقیقه خواهد بود.

 

در پی ادغام این پدیده با انقلاب زمستانی، ماه در ارتفاع بالاتری از زمین قرار خواهد گرفت چرا كه در زمان انقلاب زمستانی، شیب محوری زمین در دورترین منطقه از خورشید قرار دارد.

 

طبق گزارش‌های ناسا، آخرین هم‌زمانی انقلاب زمستانی و ماه‌گرفتگی در 1554 بعد از میلاد مسیح بوده‌ است./ایسنا