سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ فیلسوفی به نام جواد خیابانی


مسعود مرعشی در وبسایت چیزنا نوشت:

جواد خیابانی، فیلسوف، شاعر، منجم و ریاضی‌دان ایرانی در ۲۷ آبان ۱۳۴۵ در کرج متولد شد. او از‌‌ همان عنفوان طفولیت زبان به گفتن جملات قصار گشود. جملاتی همچون «شیری که خشک باشه قطعا‌تر نیست» و «حریره بادام قطعا از بادام تهیه می‌شه» از‌‌ همان دوران به یادگار مانده و در تاریخ ثبت شده. در آن ایام وقتی جواد کوچولو لب به سخن می‌گشود قند در دل اطرافیانش آب می‌شد و همه لبخند شیرینی به لب می‌آوردند تا حدی که صدای تلویزیون را کم می‌کردند تا سخنان جواد به گوش برسد. حالا هم بعد از نزدیک به نیم قرن هنوز هم وقتی جواد حرف می‌زند مردم صدای تلویزیون را کم می‌کنند. عجیب است.

جواد در دوران تحصیل به جادوی کلمات اعتقاد خاصی داشت و چون نمی‌خواست از واژگان سر‌سری بهره ببرد همیشه تعابیر خاص و شاعرانه خودش را خلق می‌کرد. جمله معروف «باران شروع به وزیدن می‌کنه» الگویی بود که بعد‌ها همکلاسی او سهراپ سپهری از آن در اشعارش الهام گرفت.

تسلط او به جغرافیا و مکان‌یابی تنه به تنه دکتر احمدی‌نژاد و تسلطش به تاریخ تنه به تنه استاد خسرو معتضد می‌زند. تا جایی که کار‌شناسان او را کاشف «بندر چلسی» می‌دانند.

«ایزاک نیوتون» در کتاب خاطراتش نوشته که سیب اصلی که به کله من خورد در حقیقت تعبیر آن گزارشگر ایرانی بود که گفت: «توپ رو از مرکز زمین به میانه میدان می‌فرسته» و همین جمله باعث شد جاذبه زمین را کشف کنم.

جواد در فلسفه و منطق هم سرآمد دوران خود شد. به گونه‌ای که بعد از «سهروردی» و «پل سیدخندان»، فلسفه شرق با نام خیابانی شناخته می‌شود.

سه‌گانه معروف او هنوز توسط فیلسوفان معاصر به خوبی درک نشده و امید این می‌رود که در قرون بعدی از آن رمزگشایی شود. این سه گانه عبارت است از:

۱- «هر چه دقایق بیشتری از بازی سپری می‌شه به پایان بازی نزدیک‌تر می‌شیم.»

۲- «بامداد امروزه، نه، امروز نیس، دیگه رفتیم تو فردا، پس الان فرداست، دیگه نمی‌تونیم بگیم امروز، الان ۱ بامداد فرداست.»

۳- یک سانتر بی‌هدف… و گل!

اگر اینشتین نظریه نسبیت عام را مطرح کرد خیابانی با نظریه نسبیت خاصش معروف است: «مسی خیلی بهتر از کریس رونالدو است، ولی انصافا رونالدو هم چیزی از مسی کمتر نداره.»

استاد در ریاضیات هم دستی بر آتش داشت. او ضمن اثبات این فرض ریاضی که ۰ مساوی ۰ نیست، با ذکر یک مثال مشخص کرد کسی که با یک نفر نسبتی ندارد می‌تواند با برادر‌‌ همان شخص خیلی بیشتر نسبت نداشته باشد. «کریم انصاری‌فرد هیچ نسبتی با برادران انصاری‌فر نداره! به خصوص با محمدحسن!»

او بسیار قانع بود و با گفتن جمله «نیمار و مسى می‌تونن مثل دو ماشین پرسرعت باشن در مسابقه دوچرخه‌سوارى!» نشان داد که برای دوچرخه‌سواری حتما نیاز به دوچرخه نیست.

در برنامه آقای گزارشگر نشان داد که از استعدادهای جدید این حوزه راضی نیست و به جوانان این عرصه نمرات صفر و یک می‌داد تا بفهمند خیابانی شدن چقدر دشوار است.

همین چند روز پیش بود که «برانکو ایوانکویچ» به احترام خیابانی نام خود را به «ایوانکو برانکویچ» تغییر داد تا روی آقای گزارشگر را زمین نیاندازد.

بگذارید انتهای این متن را به سبک خود استاد تمام کنیم: جواد خیابانی آمده تا حرف جدیدی در ورزش کشور مطرح کند، حرف جدیدی که بار‌ها گفته شده!


ویدیو مرتبط :
کلیپی ماورای طنز از جواد خیابانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طنز؛ توافق هسته‌ای با گزارش جواد خیابانی!


اگر جواد خیابانی خبرنگار اعزامی صداوسیما به محل مذاکرات هسته ای بود: فعلا با مداد بنویسید توافق انجام شده تا موقعیکه توافق رسما اعلام بشه!

آیدین سیار سریع در صفحه شخصی اش نوشت:

اگر جواد خیابانی خبرنگار اعزامی صداوسیما به محل مذاکرات هسته ای بود: فعلا با مداد بنویسید توافق انجام شده تا موقعیکه توافق رسما اعلام بشه!

* اگر توافق بشه، یعنی حتما توافق شده!

* حتی اگر توافق نشه، چیزی از ارزشهای شیربچه های تیم مذاکره کننده کم نمیشه، آفرین به غیرتتون، آفرین به مقاومتتون، آفرین به دکتر ظریف و تیمش!

* وزیر خارجه امریکا، خودش قبلا کاندیدای ریاست جمهوری بوده و این یعنی ظرفیت رییس حمهوری رو داشته ولی الان رییس جمهور نیست ولی دوست داشت باشه

* حالا پانزده روز و بیست و سه ساعت و پنجاه و نه دقیقه از آغاز دور آخر مذاکرات گدشته، نه دیگه الان باید بگیم شانزده روز!

* پنج به علاوه یک، همون سه به علاوه سه هست!

* ظاهرا کار در اون گوشه بالکن گره خورده و هیچ نشانی از توافق نیست و ... بله، توافق شد!

* گفته میشه که توافق فردا اعلام میشه یعنی دوشنبه، نه الان ساعت از دوازده نیمه شب گذشته و ما توی فردا هستیم نه امروز

* کسی که توی جلسات موش میدوونه، قطعا یکی از کسانی است که توی جلسه است!

* اشتون خیلی بهتر از موگرینی بود، ولی خداییش موگرینی هم چیزی از اشتون کم نداره!

* تا ساعاتی دیگه جلسه مشترک ظریف و اشتون برگزار میشه... البته اشتون که بازنشسته شده، با موگرینی، بله عذر میخوام با موگرینی

* فعلا با مداد بنویسید توافق انجام شده تا موقعیکه توافق رسما اعلام بشه!

* توافق امضا شد، امضا شد، نه هنوز امضا نشده، هنوز چند مورد مونده، کری عصبانی میشه، نه کری عصبانی نشو!