سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ سناریوی «همه چیز اینجاست 2» لو رفت!


در این سریال به صورت خیلی غیرمستقیم و یواش یواش و بدون اینکه ما متوجه شویم و حتی بدون اینکه نیازی به شل کردن عضلات باشد، نکاتی که ما برای زندگی امروز به دانستن آنها نیاز داریم به ما منتقل شده و آموزش داده می شود.




مجله خط خطی - پدرام ابراهیمی: حتی واداده ترین فریب خوردگان هم اذعان دارند که حداقل صددرصد مدرم ایران برنامه های صدا و سیما را نگاه می کنند و از این صددرصد مطمئنا هفتاد و هشت درصد، سریال «همه چیز آنجاست» را از شبکه سه دیده اند. در این سریال به صورت خیلی غیرمستقیم و یواش یواش و بدون اینکه ما متوجه شویم و حتی بدون اینکه نیازی به شل کردن عضلات باشد، نکاتی که ما برای زندگی امروز به دانستن آنها نیاز داریم به ما منتقل شده و آموزش داده می شود.

نکات بسیار پیچیده و غامض «سبک زندگی» از مهم ترین چیزهایی است که در لایه های بسیار زیرین دیالوگ ها عمیق این سریال به ما اعمال می شود. ناظران آگاه معتقدند اگر دیالوگ های این سریال چندلایه دیگر پایین تر می رفت، قطعا نویسندگان این سریال به نفت می رسیدند.

حالا هکرها با نفوذ به یارانه شخصی تهیه کننده ی این سریال، سناریوی «همه چیز اینجاست 2» را به دست آورده و برای ما ارسال نموده اند و ما به صورت اختصاصی به عنوان اولین نشریه آن را اینجا منتشر می کنیم. از کشورهایی که متقاضی دادنپناهندگی به اینجانب هستند تقاضامی شود ضمن رعایت صف، درخواست کتبی خود را به نشانی ایمیلم ارسال نمایند تا به موقع و در نوبت بررسی شود و حالا این شما و این بخشی از «همه چیز اینجاست 2»:

سناریوی «همه چیز اینجاست 2» لو رفت

(داخلی- کارگاه- مهران و مهدی دارند برنامه شناسنامه را می بینند. برنامه که تمام می شود، مهران شروع می کند به صحبت کردن با مهدی)

مهران: بیا برای اینکه کارمون راه بیفته و ورشکست نشیم، این دفعه رو استثنائا روم به دیوار گلاب به روت، پول نزول کنی. یکی از رفقای فاسد من کسی رو می شناسه که با اسکونت ده درصد کار مردمو را ه میندازه.

مهدی: چی؟! اسکونت؟! نزول؟! دفعه دیگه حرف نزول بزنی چنان آگاهی افزاییت می کنم که از دندونات مهره شطرنج درست کنی. من زیر بار نزول نمی رم. شده وام بیست و چهار درصد بگیرم، نزول نمی گیرم. بهت رو بدم پس فردا همه پرسی هم می خوای.

مهران: خب بایدم مخالف باشی. تو خرت از پل گذشته. هم ازدواج کردی، هم از لذت بچه دار شدن برخورداری که مطمئنا بزرگ ترین لذت دنیاست و هر انسان متعهد و مسئول و وطن پرستی حداقل باید هفت، هشت بار این لذت رو تجربه کنه. ولی فکر من نیستی که دارم دختر مورد علاقه ام که نیتم از دوست داشتنش فقط ازدواج و تشکیل خانواده و فرزندآوریه رو از دست میدم.

مهدی: اون دختر به درد تو نمی خوره. دختری که حتی توی فیلم هم هدبندش رو درست نمی بنده و دماغش رو عمل کرده و اصلا به شئونات مندرج در اصول متعدد قانون اساسی پایبند نیست، پس فردا چطور برای تو چند تا بچه میاره که از لذت پدرشدن بهره مند شی؟ حتی بلد نیست از کفشوی پلین استفاده کنه. حتی نمیتونه همین حالا به 3000750750پیامک بزنه تا یک عدد کفشوی پلین درب منزل بهش تحویل بشه.

مهران: چون بزرگتری و موهاتو دادی بغل، حرفتو گوش می کنم.

(داخلی- واگن مترو- آقاجون و همسرش اکرم دارند با زن عمو حمید صحبت می کنند)

زن دادش: حاجی چرا خواستید اینجا با هم صحبت کنیم؟

آقاجون: به خاطر اینکه استفاده از وسایط نقلیه عمومی به کاهش ترافیک کمک می کنه.

اکرم: تازه! هرچی کمتر از سواری استفاده کنیم، بنزین کمتری مصرف شده و در نتیجه وابستگی اقتصاد کشور به انرژی های فسیلی و درآمد نفتی کمتر شده و کشورهای منطقه نمی تونن از این طریق به ما فشار بیارن. آقا پسر یه بسته آدامس Fresh بده.

آقاجون: خانم! آدامس ترکیه ای می خری؟ جواب بیکارشدن جوانان وطن در کارخانه های شیک و مینو رو شما میدی؟ برو آقاپسر. خب زن داداش؛ نگفتی چرا بعد از معتادشدن حمید به ما خبر ندادین؟

زن داداش: ما می خواستیم خبر بدیم ولی... چون ماهواره داشتیم و تحت تاثیر دروغ ها و القائات عوامل معاند و معلوم الحال خارج از کشور بودیم، حواسمون پرت شد و کم کم اعتیاد حمید از یه قل دو قل تبدیل شد به شنقل منقل و از حالت زیرپوستی به تابلو تغییر وضعیت داد و ما دیگه رومون نشد خبر بدیم.

(صدای گوینده واگن: ایستگاه تجریش)

آقاجون: خب رسیدیم ایستگاه تجریش که به دست متخصصان توانمند داخلی تقریبا نزدیک به جبه ی زمین ساخته شده. پیاده شید بریم اکبر مشتی بستنی بخوریم.

(سمانه روبروی اسماعیل نشسته و به نقطه نامعلومی خیره شده. اسماعیل عصبی است. دارد چشمهایش را می مالد)

سمانه: اسماعیل! به جز اینکه اخلاق مذموم و ناپسند شکاکی در تو نهادینه شده، انقدر از ماهواره استفاده کردی که چشمات هم ضعیف شده.

اسماعیل: خب چیکار کنم؟ تو که نمیای بریم زیر یه سقف زندگی کنیم. حوصله م سر میره، میرم سراغ شبکه های بیگانه. می خوام تلویزیون خودمونو نگاه کنم ولی چون شهروند خوبی نیستم و آشغال رو به موقع نمی ذارم دم در، روم نمیشه تو چشم مجری های خودمون نگاه کنم. بنابراین از ماهواره استفاده می کنم... خودمم می دونم ستون پنجم دشمنه... اصلا... اصلا... اصلا ببینم تو یک دقیقه پیش کجا بودی؟

سمانه: واقعا که!  تو مریضی اسماعیل! یک دقیقه پیش داشتم با تو حرف می زدم!

اسماعیل: نه راس میگیا... چشمم ضعیف شده. فکر کنم به خاطر اینه که آدامس می خورم. مرگ بر ماهواره. مرگ... مرگ... (گریه)

(مهرنوش پشت میز نشسته و دارد با غرور و تکبر و منیّت خاصی کارکردن آبدارچی را می پاید. مهندس از راه رسیده و مهرنوش جلوی پایش بلند می شود)

مهندس: تفضّل تفضّل... سلام علیکم... به به امروز چه روسری خوشرنگی دارید. می بینم که در طراحیش از نقوش سنتی استفاده شده که می تونه باعث جذب گردشگر و کاهش اثرات تحریم ها بشه.

مهرنوش: سلام مهندس، لطف دارید. نقش و نگار روسری من در مقابل ریش پرفسوری شما هیچه.

(رئیس می رود به اتاقش. خانم مدیر اداری شرکت به همراه یک خانم عبوس جلو می آیند)

مدیر اداری: خانم موسوم به مهرنوش! آیا درسته که شما با مدیرتون این طور خوش و بش کنید؟ آیا بهتر نیست زن در خانه نشسته و فرزندآوری کند؟

مهرنوش: پس خودتون اینجا چی کار می کنید؟

مدیر اداری: اگه من بمونم خونه، امثال شما رو چه کسی هدایت کنه؟

(خانم مدیر اداری به خانم عبوس اشاره می کند و خانم عبوس مچ دست مهرنوش را می گیرد)

مدیر اداری: ایشون رو ببرید حراست تا بفهمیم پشت این رفتار مشکوکشون کدوم حزب یا گروهکی خوابیده. به خونوادشون هم زنگ بزنید بگین بیان اینجا.

مهرنوش به گریه میفتد: توروخدا زنگ نزنید... من گول خوردم... خدا ازشون نگذره... ماهواره... روزنامه ها... آدامس... پیتزا... علی مطهری...

مدیر اداری: عیب نداره... حالا که پشیمونی، با رأفت برخورد کرده و فقط اخراجت می کنیم. اگر رئوف نبودیم طور دیگری می شد.

(صدای جیغ... ببخشید، صدای علی لهراسبی، تیتراژ پایانی این قسمت)


ویدیو مرتبط :
طنز جالب امیر تتلو مقصود لو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سناریوی طنز جدید مهران مدیری روی میز قضا



اخبار,اخبار فرهنگی ,سریال در حاشیه

معاون فرهنگی قوه‌قضاییه از مطالعه سناریو‌های سری دوم مجموعه طنز «درحاشیه» به کارگردانی مهران مدیری که قرار است با موضوع زندان و زندانبانی تولید شود خبر داد.

به گزارش تسنیم، فروردین ماه امسال بود که مجموعه طنزی با نام «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری و با نگاه طنز به مسایل و مشکلات جامعه پزشکی از شبکه سوم سیما پخش شد؛ مجموعه‌ای که حاشیه‌های بسیاری به همراه داشته و صدای پزشکان و وکلا را درآورد و کار به نامه‌نگاری مسئولان هر دو صنف به رییس سازمان صدا و سیما کشید.

حالا قرار است سری دوم این مجموعه نیز تولید و پخش شود اما این بار مهران مدیری تصمیم گرفته، «در حاشیه» را وارد زندان و زندانبانی و مسایل و مشکلات این حرفه ببرد؛ حرفه‌ای که تا حدود زیادی با مسایل امنیتی گره خورده است.

اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، یکم تیر ماه در حاشیه جشن گلریزان کمک به زندانیان نیازمند در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم درباره آخرین وضعیت تولید سری دوم مجموعه طنز «در حاشیه» با موضوع زندان و زندانبانی گفت: ریاست قوه قضائیه با ساخت این سریال موافقت کرده است و عوامل تولید هم آمدند و صحبت کردند و درخواست داشتند این سریال در محیط زندان تولید شود. قرار شد کمیته ای با حضور معاونت فرهنگی و سازمان زندانها  موارد را بررسی کنند.

بر همین اساس، در بازدیدی که 17 مرداد ماه حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه‌قضاییه از خبرگزاری تسنیم به مناسب روز خبرنگار داشت، از وی در خصوص این مجموعه طنز و اینکه آیا تصویربرداری آن آغاز شده یا خیر پرسیدیم که گفت: هنوز تصویر‌برداری آغاز نشده اما در حال فرستادن سناریوها هستند تا روی آنها کار شود.

صادقی پیشتر نیز درباره اینکه قرار است سری دوم این مجموعه به موضوع زندان‌ها بپردازد گفته بود: در این ارتباط با مدیران سیما رایزنی‌هایی انجام شده است تا وقتی وارد موضوع می‌شوند، کار به‌نحوی از آب در بیاید که اگر هم طنزی صورت می‌گیرد، آموزنده باشد و طوری نباشد که همه حریم‌ها شکسته شود.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی افزود: مسایل مربوط به زندان، زندانی و زندانبانی نباید به‌گونه‌ای به طنز کشیده شود که شاهد ریختن حرمت برخی امور یا قبح زندان باشیم. در این خصوص رایزنی‌هایی شده است اما هنوز از نتیجه نهایی و اینکه چه تصمیمی گرفتند اطلاعی ندارم. معاونت فرهنگی قوه قضاییه و ریاست سازمان زندان‌ها با آقایان رایزنی‌هایی کردند اما از نتیجه نهایی اطلاع ندارم؛ البته ممکن است به پیشرفت‌‌هایی هم رسیده باشند اما به کجا رسیدند، اطلاع ندارم.

معاون فرهنگی رییس قوه قضاییه اضافه کرد: دستگاه قضایی از نقد منصفانه حمایت می‌کند و مسئولان سازمان صدا و سیما و عوامل تولید فیلم هرمقدار که بخواهند می‌توانند از این کمک‌ها و حمایت‌های قوه قضاییه استفاده کنند.وی در پاسخ به این سؤال که آیا قبل از پخش فصل دوم، معاونت فرهنگی قوه قضاییه یا سازمان زندان‌ها، اثر تولیدشده را بازبینی می‌کند یا خیر، افزود: برای اینکه مشکلات «در حاشیه» اول پیش نیاید باید قبل از پخش، کار بازبینی شود اما این کافی نیست یعنی باید در تمام مراحل تولید مشورت کنند نه اینکه وقتی کار تمام می‌شود و قرار است پخش شود، جلویش را بگیرند زیرا این کار هدر رفتن سرمایه ملی است بنابراین باید از ابتدای تدوین سناریو تا مراحل پیش‌تولید و تولید، همکاری خوبی وجود داشته باشد تا اثر ارزشمند و فاخری تولید شود.

اخبار فرهنگی - تسنیم