سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ زبان بدن کری، اشتون و ظریف!


یکی از فواید مذاکرات هسته ای برای ما ایرانی ها این بود که چند واحد عملی درسی در سیاست گذراندیم که شاید قبل از این خیلی چیزی از آن نمی دانستیم.



مجله خط خطی - سعید هوشیار: یکی از فواید مذاکرات هسته ای برای ما ایرانی ها این بود که چند واحد عملی درسی در سیاست گذراندیم که شاید قبل از این خیلی چیزی از آن نمی دانستیم. آن درس چیزی نیست به جز زبان بدن! خود من تا چند وقت پیش اصلا به این زبان بدن یا Body Language توجه نمی کردم تا اینکه بعد از شروع مذاکرات کم کم با این زبان آشنا شدم و در این یادداشت می خواهم هر چه یادگرفتم را در طبق اخلاص گذاشته تا شما نیز آشنا نشوید.

توجه شود هیچ کدام از حرکات زیر در خانه انجام نشود زیرا این حرکات تنها توسط متخصصان امر می تواند جوابگو باشد و کوچکترین اشتباهی می تواند حرکت را تبدیل به فحش یا دشنام کند.

زبان بدن کوی، اشتون و ظریف

دو دست گره کرده در هم


اوضاع بسیار سخت و فشرده پیش می رود. خواهش می کنم چرت و پرت نگو وکارتو انجام بده.

دو دست روی هم

دست بالای دست بسیار است، حرف اضافی بزنی میگم بچه ها بیان لهت کنن. فکر نکن خیلی خفنی!

هر دست روی یک پا متناظر


در بازی اتل متل توتوله، دست ها در همین حالت هستند و بازی شروع می شود. این حرکت در رفتار دیپلماتیک بدین معناست که می خوام باهات بازی کنم.

چند وقت پیش با خانمی قراری برای آشنایی داشتیم که اگر خدا بخواهد ازدواج کنیم. در برخورد اول من، از دنیا بی خبر به همین صورتی که عرض کردم نشستم و ایشان نیز که دانشجوی علوم سیاسی و روابط بین الملل بود پا شد وگفت: «خیلی بی شعوری! کثافت! خوب شد الان شناختمت!» و با کیفش ضربه ای به گونه های ما زد و به سمت در خروجی رفت.

هنگام خروجش صدایش کردم وگفتم: «نکنه بد رداشت کردی؟ نکنه تو زبان بدنت خوبه؟!» منتها نمی دانم چرا دوباره برگشت و سیلی دیگری روانه گوش ما کرد و رفت.

هر دست روی پای غیرمتناظر

این حرکت یک حرکت شناخته نشده در ادبیات دیپلماتیک بوده و تاکنون تنها یک بار در روابط بین الملل از آن استفاده شده است. بدین صورت که رییس جمهوری اریتره این کار را کرد و چون حرفش نامفهوم بود، کسی نفهمید که منظورش چیست.

بعدها خودش در مصاحبه مطبوعاتی اش گفت که منظور خاصی نداشته و صرفا خواسته است جماعت را اسکول کند. از آن به بعد این حرکت معنایش خودش را یافت و اینطور تعبیر شد که هر کسی این کار را کند، می خواهد به طرفش بگوید که: «خیلی اسکولی! گاگول!»

یک دست روی پا و یک دست روی گوش


این حرکت نوعی فحش ناموسی دیپلماتیک است. چند وقت پیش در مجلس تایلند فردی این حرکت را انجام داد و خون به پا شد. نمی دانم می دانید یا نه که تایلندی ها در زمینه قدرت و شدت و حدت پیوند زناشویی و ناموسی در رده های بالای دنیا قرار دارد.

در ده سال گذشته طلاقی از این کشور گزارش نشده است بلکه صرفا پیوندهای جدیدی صورت گرفته است. به همین دلیل این حرکت در مجلس تایلند خون به پا کرد و برخوردشان موجب کشته شدن سه نفر شد.

هر دست روی گوش متناظر و زبان درازی

پس از جستجوی فراوان بنده متوجه شدم که این حرکت نیز از جمله حرکت های نادر در روابط دیپلماتیک است. بدین صورت که تا به حال تنها یک نفر را گزارش داده اند که از این زبان استفاده کرده و وقتی از خودش پرسیدند منظورت چه بود؟ گفت: «عجب هوای بهاری خوبیه؟ نه؟»

حرکتی مارگونه به همراه خمش بسیار از بالا تا پایین

این حرکت در ادبیات دیپلماتیک هیچ معنایی ندارد. می تواند رقص عربی یا آمریکای لاتینی باشد.

پای راست روی پای چپ انداخته شده


این حرکت از آن حرکت هایی بود که ما در مذاکرات ایران و 1+5 با آن آشنا شدیم. ظاهرا معنای تحقیر طرف مقابل را دارد و اگر از طرف مقابل هم حرکتی مشابه صورت گیرد، خنثی می شود. گزارش ها حاکی از این است که سیاستمداران حرفه ای اساسا با هم حرف نمی زنند بلکه روبروی هم می نشینند و به همین شکل به یکدیگر پیام انتقال می دهند. مثلا حرکت دست، بعدش پا سپس گرفتن گوش، حرکت انگشتان دست، گره کردن دست، آفتاب، مهتاب، بالانس و در نهایت یک فرود موفق!

ابرو به بالا انداختن

این حرکت به معنای وقت نداشتن است، طوری که شاعر هم همین را می گوید که: «ابرو میندازی بالا بالا میدونم سرت شلوغه حالا!»

دست راست از آرنج به صورت 90 درجه و مدام بالا و پایین رود طوری که کف دست صاف و باز باشد

این حرکت هم چند سالی است که به ادبیات بادی لانگوئجی دنیا اضافه شده و معنایش نیز این است که: «دیدید همتونو اسکول کردم!»

طبق آخرین تحقیقات گروه خط خطی تعدادی حرکت هم هستند که هنوز به مرحله اجرا نرسیده اند بلکه به صورت تئوریک تدریس شده اندکه امیدواریم هر چه سریع تر توسط دوستان به فعل برسد تا ما با آنها بیشتر آشنا شویم.


ویدیو مرتبط :
دیدار دوباره ظریف - کری - اشتون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقش تیم اشتون در چینش صندلی ظریف و کری



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نقش تیم اشتون در چینش صندلی ظریف و کری

عضو تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵ گفت: پس از برگزاری مذاکرات ژنو در اواخر مهرماه، نسبت به دو دور مذاکرات انجام شده «ارزیابی» صورت خواهد گرفت و نحوه ادامه کار با گروه ۱+۵ مشخص خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که چینش صندلی های وزیران امور خارجه ایران و ۱+۵ در نیویورک و نشستن «محمد جواد ظریف» و «جان کری» کنار یکدیگر بر چه اساسی بوده است؟ گفت: ما دخالتی در این موضوع نداشتیم و تیم خانم اشتون محل مذاکرات را آماده کردند و به ما نوع چیدمان را اطلاع دادند.

عضو تیم هسته ای ایران با بیان اینکه مشکلی با چیدمان میزها نداشتیم، تاکید کرد: آنچه از نظر ما مهم است محتوای جلسه است و نه چیدمان میزها.

عراقچی در پاسخ به این سوال که چرا «حسین فریدون» سفیر اسبق کشورمان در مالزی، «حمید بعیدی نژاد» مدیرکل سیاسی و امور بین الملل وزارت امور خارجه و «امیری» مدیرکل پادمان سازمان انرژی اتمی نیز در مذاکرات وزیران خارجه ایران و ۱+۵ حضور داشتند؟ اظهار داشت: همان گونه که پیش از این نیز اعلام شده است، بنده و آقای «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه عضو تیم مذاکره کننده هستیم و سایر اعضای هیات بر حسب مورد و به تناسب دستور کار مذاکرات توسط دکتر ظریف تعیین خواهند شد.

عضو تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که برخی از رسانه های خارجی اعلام کرده اند که مذاکرات ژنو بین خانم اشتون و آقای ظریف خواهد بود و معاونان سیاسی وزرای خارجه کشورهای ۱+۵ نیز حضور خواهند داشت، گفت: این موضوع در حال ارزیابی است ولی حضور آقای ظریف و خانم اشتون تاکنون قطعی شده است.

معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می شود سطح مذاکرات ایران و ۱+۵ ارتقا نیافته بلکه برای اولین بار در نشست دوره ای وزرای امور خارجه این گروه، وزیر امور خارجه ایران نیز شرکت کرده است، تصریح کرد: بله، گروه ۱+۵ گاهی جلسات خود را در سطح وزیران برگزار می کنند ولی جلسه اخیر در نیویورک رسما اولین نشست ایران و ۱+۵ در دور جدید مذاکرات بود که در سطح وزرا برگزار شد./ایرنا