سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ راه‌های تشخیص جوجه‌های نر و ماده!


تفکیک جنسی جوجه‌های نر و ماده از هم، یک شغل نان‌وآب‌دار است. این شغل به‌طور میانگین در جهان سالانه ۶۰هزاردلار درآمد دارد.

روزنامه شرق - پوریا عالمی: به گزارش خبرگزاری مهر، تفکیک جنسی جوجه‌های نر و ماده از هم، یک شغل نان‌وآب‌دار است. این شغل به‌طور میانگین در جهان سالانه ۶۰هزاردلار درآمد دارد. شغل این افراد در تمام روز این است که جوجه‌ها را چک کنند و مرغ‌ها را از خروس‌ها جدا کنند. اما واقعا چطور می‌شود جوجه مرغ را از جوجه خروس تشخیص داد؟

راه اول

راه‌های تشخیص جوجه‌های نر و ماده! [طنز]

جوجه‌ها را می‌بریم در خیابان. وقتی رسیدیم سر چهارراه از زاویه نگاه‌ها جنسیت را مشخص می‌کنیم، یعنی هرکدام از جوجه‌ها که استرس گرفت و سریع پُف انداخت به پرهاش، معلوم می‌شود که جزو جوجه‌مرغی‌هاست.

راه دوم

به جوجه‌ها می‌گوییم دوست دارید در آینده چه‌کاره شوید. هر جوجه‌ای که گفت دوست دارد دکتر یا خلبان یا دکترخلبان بشود معلوم است خیلی مرد است.

راه سوم

برای جوجه‌ها از داخل روزنامه قیمت خرید سربازی را می‌خوانیم. هر جوجه‌ای که وقعی ننهاد معلوم‌دار می‌کند که دختر است. هر جوجه‌ای که سریع حساب کرد ببیند باید ١٠میلیون بدهد یا ۵٠میلیون، معلوم‌دار می‌کند پسر است.

راه چهارم

جوجه‌ها را می‌فرستیم در خیابان. سرکوچه هم چندتا خروس کارکشته می‌گذاریم. خروس‌ها به هر جوجه‌ای بیشتر از ٢٠ثانیه نگاه کردند، یا به جوجهه گفتند «قووووووقولی... چه سری چه دمی عجب پایی... وایبر ‌داری عجیجم؟» مشخص می‌شود جوجه نامبرده جزو نوامیس پرندگان است.

راه پنجم

راه‌های تشخیص جوجه‌های نر و ماده! [طنز]

به جوجه‌ها می‌گوییم بیایید بازی «یه مرغ دارم روزی دوتا تخم می‌کنه» را بازی کنیم. ممکن است همه جوجه‌ها، چه مرغ باشند، چه خروس بیایند و بازی کنند و کلی هم کیف کنند. اما احتمال دارد دوتا از آن‌ها نه‌ تنها در بازی شرکت نکنند بلکه بگویند در این بازی نگاه جنسیتی حاکم است و چرا فقط مرغ باید تخم بگذارد و آیا این نگاه برابر است و آیا خروس‌ها حاضرند تخم بگذارند اما صبح تا شب در لانه بمانند؟ آیا خروس‌ها که باافتخار و بدون شرم یه مرغ دارم روزی دوتا تخم می‌کنه بازی می‌کنند، خجالت نمی‌کشند که خودشان تنها با صدتا مرغ در یک لانه زندگی می‌کنند؟ آیا اصولا پدیده چندمرغی برای خروس‌ها شرم‌آور نیست؟ این عزیزان مدافعان دوآتیشه برابری حقوق مرغ و خروس هستند که ما یک‌ بار اسمشان را آوردیم و آن‌ها شعار دادند عالمی نمی‌فهمد، عالمی ضد زن است و عالمی شوخی سرش نمی‌شود. پس این‌ بار اسمشان را نمی‌آوریم و خلاص.


ویدیو مرتبط :
‫تشخیص سهره نر و ماده‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشخیص دادن جوجه ها



 

« جوجه ها اجسام متحرک را تشخیص می‌دهند »

 

 

جوجه ها اجسام متحرک را تشخیص می‌دهند

 

 

پژوهشگران ایتالیایی دریافتند که جوجه ها از یک مکانیزم ذاتی برخوردارند که به آنها اجازه می دهد اجسام متحرک را از اجسام ثابت تمایز دهند.

 


به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه پادوا و دانشگاه ترنتو دریافتند که مغز حیوانات و انسان به طور ذاتی می تواند اجسام متحرک را برپایه درک حرکت خودمختار خود جسم تشخیص دهد.

 


برای درک اینکه آیا تشخیص یک جسم غیرمتحرک از یک جسم متحرک یک توانایی غریزی و یا ثمره تجربه محیط است این محققان جوجه مرغهای خانگی را مورد بررسی قرار دادند.

 


بلافاصله پس از شکسته شدن یک تخم مرغ و در فقدان تجربیات دیداری گذشته، تصویری از یک جسم متحرک که با حرکت به یک جسم غیرمتحرک می خورد و سبب حرکت جسم دوم می شد به جوجه ها نشان داده شد. از این نوع تحریک برای مطالعه بر روی کودکان ۷ ماهه برای درک پدیده رابطه علی- معلولی استفاده می شود.

 


این دانشمندان مشاهده کردند که پس از تماشای این صحنه، جوجه ها نسبت به جسم اول که خود قادر به حرکت بود توجه و علاقه مندی زیادی نشان دادند.

 


سپس در آزمایش دیگری، دو جسم متحرک به جوجه ها نشان داده و هیچ علاقه مندی از سوی جوجه ها مشاهده نشد.

 


به همین منظور آزمایش اول تکرارشد درحالی که حرکت جسم دوم پس از برخورد جسم اول با سه ثانیه تاخیر شروع می شد به طوری که حتی در این مورد نیز به نظر می رسید که هر دو جسم به طور ذاتی متحرک هستند و بنابراین درک رابطه علی- معلولی میان ضربه جسم اول و حرکت جسم دوم از بین رفت.

 


براساس گزارش گالیه، این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "نتایج تحقیقات ما نشان می دهد مکانیزمی که در تشخیص میان متحرک و غیر متحرک بودن عمل می کند، غریزی است.

 


اکنون دسترسی به این مدل حیوانی راهی به سوی شناسایی فرایندهای مغزی که پایه ذهن اجتماعی ما هستند باز می شود."