سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ دروغ بگیم، بزرگ می‌شه!


وحید میرزایی در وبسایت چیزنا نوشت:

آیا شما زیاد دروغ می‌گویید؟ آیا زبان و دهانتان به گفتن دروغ عادت کرده یا اصطلاحاً آداپته شده است؟ آیا دیگر موقع دروغ گفتن صدایتان نمی‌لرزد؟ آیا کرم پودر «بانوی شرقی» دیگر جوابگوی گونه‌های سرخ و سفید شدهٔ ناشی از دروغ نیست؟ خب کرم پودرتان را نمی‌خواهید عوض کنید؟ آیا شما از دروغ برگشته‌اید اما دروغ از شما بر نمی‌گردد؟ آیا تعداد و حجم دروغ‌هایی که می‌گویید دیگر آنقدر زیاد شده که همسرتان از شما راضی نیست؟ آیا همسرتان دوشب پیش که از شما خواست برای خریدن سِت شکلات‌خوری دویست هزار تومان پول به او بدهید و شما کف دستتان را نشان دادید وگفتید «بیا بکن، ندارم!»، فهمید به او دروغ گفتید؟ آیا بهتر نبود کیف پولتان را روی کنسول آشپزخانه نمی‌گذاشتید؟ خب دید پول‌هایتان را عزیزِ من!

تاریخچه:

واقعیت این است که هیچ کس نمی‌داند اولین دروغ بشر را چه کسی گفت. یعنی اگر هم می‌دانست و به همه اطلاع می‌داد، کسی نمی‌توانست بفهمد او راست می‌گوید یا دروغ. حتی مورخان نمی‌دانند اولین حرف راست را چه کسی زد. خر تو خری است خلاصه.

اساطیر:

اگرچه پینوکیو در کشورهای توسعه یافته و البته رو به اضمحلال غربی، نماد دروغگویی است اما خب به هر حال نتوانست آن طور که باید و شاید کارکرد اجتماعی داشته و درس عبرت شود چرا که با پیشرفت علم پزشکی، بشر توانست با سپردن خود به تیغ جراحی، بینی خود را کوچک و کوچک‌تر کرده و نوکش را بدهد بالا. بنابراین کاربر دیگر هیچ ترسی از گفتن دروغ و بزرگ شدن بینی نداشت. کار به جایی رسید که حتی آنان که دروغ نمی‌گفتند به بهانهٔ پولیپ، تنگی نفس و انحراف بینی، نوکش را دادند بالا. لذا با پیشرفت علم نه تنها دروغ امری زشت و مذموم تلقی نشد بلکه دماغ‌های سر بالا مد شد و مردم به بهانه زیبایی و فیتنس، همه چیزشان را دادند بالا. در مشرق زمین هم که چوپان دروغگو نماد دروغگویی بود، باز هم نتوانست عاملی بازدارنده در جهت القای حس صداقت در بشر شود چرا که در بستر زمان و سیر تاریخ، با وجود اینکه چوپان‌‌ همان چوپان بود اما گوسفند‌‌ همان گوسفند نبود. درواقع بود اما به‌‌ همان قیمت سابق نبود. الان گوشت گوسفندی راسته ران بدون چربی، کیلویی هفتاد هزار تومان است. بنابراین گوسفندان خودشان یک پا گرگ شدند. حالا هی چوپان داد بزند: «گرگ… گرگ…» تا دهانش جر بخورد.

فیزیولوژی:

از‌‌ همان زمان که آپشن دروغ به سیستم عامل انسان اضافه و در قسمت «کنترل پنل» تیکش زده شد، این سؤال اساسی ذهن بشر را به خود مشغول کرد که «وقتی دروغ می‌گوییم، چه شکلی می‌شویم؟» تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفت اما آنچه عیان است اینکه… اینکه… راستش… خب… اینکه…. بله یکی از تابلو‌ترین علائم فرد دروغگو همین لکنت زبان و مِن و مِن کردن است. چون بیم آن می‌رود با ادامهٔ این بخش، سایر علائم دروغ در نگارنده متظاهر شده و صداقت کل متن زیر سؤال رود، شما را به خواندن بخش نهایی این متن دعوت می‌کنم.

فرجام:

حالا لابد می‌گویید این مطلب هم قرار است با یک پیام اخلاقی و شعاری گل‌درشت، تمام شود. بله، دقیقاً حق با شماست. پس بیایید به هم دروغ نگوییم، با هم نیز نگوییم. اصلاً چه کاری است، کلاً نگوییم. (پرده کرکره رو به حیاط را با انگشتش کنار می‌زند و از لای آن به دوردست خیره می‌شود. دستی به مو‌هایش می‌کشد و از کادر خارج می‌شود و با سر می‌رود توی دیوار. حواسش پرت کادر شد. کاش جلوی پایش را نگاه می‌کرد.)


ویدیو مرتبط :
اگه بزرگ شه، چی می شه؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

" دروغ بزرگ 2 " ؛ جنجالی که به زودی به پا می شود



 

 

 

دروغ بزرگ

 

 

" تی یری میسان " نویسنده مشهور فرانسوی که ادعاهای او درباره حادثه 11 سپتامبر تحت عنوان کتاب " دروغ بزرگ " جنجال ساز شد ، اخیرا کتابی با نام " دروغ بزرگ 2 " در دست انتشار دارد که طی آن اسناد پشت پرده ترور رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان در سال 2005 را بررسی می کند .

به گزارش عصر ایران در این کتاب که محتوای آن هنوز به طور کامل رسانه ای نشده است اسنادی از دخالت آمریکا و اسراییل در توطئه ترور رفیق حریری فاش می شود و نویسنده مدعی است که حریری را موشک هایی ترور کردند که آمریکا در اختیار اسراییل قرار داده بود.

با توجه به بحرانی بودن شرایط داخلی لبنان و موضوع دادگاه بین المللی ترور حریری و شاهدان دروغین در دادگاه و نیز متهم کردن عناصری از حزب الله در دست داشتن در توطئه ترور حریری از سوی این دادگاه ، انتشار این کتاب می تواند جنجال های خاص خود را به همراه داشته باشد .

بنا به گزارش هایی که بعضا در برخی رسانه های لبنانی و غربی منتشر شده میسان برای تحقیقات درباره نوشتن این کتاب سال گذشته خود را  در بیروت گذرانده  و با عناصر دخیل در پرونده ترور حریری گفتگو کرده است .

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی مهم خود در مرداد ماه  سال جاری با متهم کردن اسراییل به دست داشتن در ترور حریری سندی افشا کرد که طی آن مسیر عملیات شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین اسراییلی از روزها قبل از ترور حریری نشان داده می شود . طبق این سند ، مسیر مذکور دقیقا مسیر حرکت کاروان نخست وزیرفقید  لبنان بوده است گفته می شود میسان در کتاب دروغ بزرگ 2 به این سند و اسناد دیگر از دست داشتن اسراییل در ترور حریری اشاره می کند .

میسان در کتاب دروغ بزرگ خود که در سال 2002 منتشر شد ادعا کرده بود که حمله 11 سپتامبر کار عناصری یاغی در درون ارتش  آمریکا بوده است و حمله به ساختمان پنتاگون با هواپیما نبوده بلکه این ساختمان با موشک مورد حمله قرار گرفته است .

انتشار این کتاب و ترجمه آن به 26 زبان زنده دنیا با استقبال مواجه شد و فروش قابل ملاحظه ای در بازار نشر جهان داشت .

ایالات متحده با رد فرضیات موجود در این کتاب محتوای آن را نادرست و بر مبنای اطلاعات ناصحیح و غلط دانست و وزارت امور خارجه آمریکا در سال 2005 این نویسنده 53 ساله فرانسوی را " عنصری نامطلوب " شناخت که حق ورود به خاک ایالات متحده آمریکا را ندارد .

در واکنش به افشاگری های این کتاب درباره ترور رفیق حریری ، روزنامه جروزالم پست اسراییل مدعی شد که میسان سال گذشته برای نگارش این کتاب چند ماه را در ایران سپری کرده و ایران برای نگارش این کتاب مبلغ 1 میلیون دلار به این نویسنده فرانسوی پرداخت کرده است!

این روزنامه اسرائیلی برخلاف کتاب مذکور که ادعاهایش را مستند کرده ، برای این ادعای خود هیچ مدرک و دلیلی منتشر نکرده و صرفاً به ادعای 1 میلیون دلاری بسنده کرده است.

کتاب دروغ بزرگ 2 به زبان انگلیسی نگاشته شده و قرار است در آینده نزدیک به بازار نشر ارایه شود ..../تحلیل:عصرایران