سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ خانه‌خالی یا همان «مکان» خودمان!


امروز مجبورم کمی رُک حرف بزنم. شما بهتر از می‌دانید که برخی از جوان‌ها هستند که به هزار و یک دلیل به دنبال خانه‌خالی یا همان مکان می‌گردند. شاید هم بسیاری از جوانان باشند که همیشه خواستار خانه‌خالی هستند.

ایسنا: امروز مجبورم کمی رُک حرف بزنم. شما بهتر از می‌دانید که برخی از جوان‌ها هستند که به هزار و یک دلیل به دنبال خانه‌خالی یا همان مکان می‌گردند. شاید هم بسیاری از جوانان باشند که همیشه خواستار خانه‌خالی هستند. من خودم هنوز هم هر جا خانه‌خالی باشد می‌روم چون خانه‌خالی محل مناسبی برای نوشتن و کتاب خواندن است. آن روزها که ما در خرم‌آباد زندگی می‌کردیم و خانه‌ها شلوغ بود و عمه و عمو و دایی و خاله همه در کنار هم زندگی می‌کردیم اگر خانه‌ای خالی می‌شد و یا مکانی پیدا می‌کردیم جلد ویدئو را می‌گذاشتیم لای پتو و در آرامش فیلم‌های اخلاقی نگاه می‌کردیم. یعنی خانه‌خالی و مکان همیشه جایی برای فساد و فسق و فجور نیست. من خودم حتی یک سال که پشت کنکوری بودم با دوستانم در یک مکان درس می‌خواندیم و اتفاقا قبول هم شدیم و خانواده‌های‌مان هم می‌دانستند ما در خانه‌خالی هستیم و اعتراضی هم نداشتند.

اما خانه‌خالی فقط برای درس خواندن نیست. شاید الان دارید به من می‌خندید که در خانه‌خالی درس می‌خوانده‌ام. اما راستش ما در خانه‌خالی گاهی تخته هم بازی می‌کردیم و یک بار صدای تاس انداختن‌مان را به گوش همسایه‌ها هم رسیده بود و بلوا به پا کرده بود. خلاصه که مکان محل مناسبی برای کارهای خلاف هم هست. مثلا برای موادکشیدن خیلی خوب است. از لحاظ روانی کسی که به دنبال مکان یا خانه‌خالی است فقط جایی محصور و مسقف را می‌خواهد و کاری به امکانات رفاهی آنجا ندارد. رفاه یک مکان به سادگی با یک زیرانداز، یک یا دو پتو، یک گاز پیک‌نیک و مقداری لیوان یک بار مصرف و چیبس و ماست‌ موسیر فراهم می‌شود و به چیز دیگری نیاز نیست. یعنی همه کارها در مکان بر روی زمین انجام می‌شود و نیازی به مبل و تخت و آشپزخانه نیست. در واقع این خود مکان است که مهم است نه چیزهای داخل آن. کسی که دنبال مکان است همیشه می‌پرسد مکان داری؟ و نمی‌پرسد مکانت یخچال دارد یا نه. چون مهم نیست. شما نهایت سه ساعت می‌خواهی از مکان استفاده کنی. همان زیلو کافی است. زیلو هم نبود نبود. مورد داشته‌ایم مکان هنوز برق نداشته است اما دوستان به دفعات از آن استفاده کرده‌اند. اصلا ساختمان به مرحله دروپنجره‌گذاری که رسید حکم مکان را دارد و می‌شود از آن استفاده کرد. حالا البته اگر دوست شما زنگ زد و گفت: خانه‌مان مکان است بیا، شما می‌دانید دارید به یک مکان مبله می‌روید که امکانات رفاهی دارد.

از مکان مبله گفتم یادم آمد دادستانی شیراز مسأله وجود منازل مبله در آن شهر را یکی از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی خوانده و اعلام کرده است: افرادی که زمینه بزهکاری را با ارائه منازل مبله ایجاد می‌کنند تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و منازل آنان با دستور قضایی پلمب می‌شود. یعنی اجاره‌دهندگان منازل مبله در شیراز تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند!

به هر حال نظر دادستانی شیراز محترم است اما من گمان می‌کنم هر چیز محصور مسقف حتی دکه‌مطبوعاتی هم زمینه بزهکاری را فراهم می‌کند. مشکل از جای دیگری باید درست بشود چون مکان‌خواهنده اگر به اضطرار برسد پشت شمشاد هم کارش را می‌کند. به خانه مبله نیاز ندارد. دارد؟

باقی بقای‌تان!

رضا ساکی


ویدیو مرتبط :
شهر خالی ، جاده خالی ، کوچه خالی ، خانه خالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخذ مالیات از خانه‌های خالی آغاز می‌شود



 

 


مالیات

 

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه موضوع اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه در اصلاحیه قانون مالیاتی حل خواهد شد، گفت: به زودی ویرایش دوم اصلاح قانون مالیاتی آغاز می شود.

علی عسگری در گفتگو با مهر درباره مالیات واحدهای مسکونی خالی از سکنه گفت: موضوع اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه در اصلاحیه قانون مالیاتی حل خواهد شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از اتمام ویرایش اول اصلاح قانون مالیاتی خبرداد و افزود: سازمان مالیاتی این اصلاحیه را برای نظرسنجی برای برخی از افراد ارسال کرده است.

وی از دریافت نظرات مختلف در ارتباط با اصلاح قانون مالیاتی خبرداد و افزود: در حال حاضر در مرحله جمع بندی نظرات هستیم و پس از آن ویرایش دوم را آغاز خواهیم کرد.

عسگری مطرح کرد که اگر این رسیدگی به قانون به صورت اصل هشتادوپنجمی صورت گیرد به تسریع تصویب قانون کمک خواهد شد.

موضوع اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه در سال 81 از قانون مالیاتها حذف شده بود و اختلاف نظراتی در مورد اینکه از واحدهای خالی از سکنه اخذ شود یا خیر، وجود داشت.

با توجه به این امر سازمان مالیاتی در قوانین جدید مالیاتی به دنبال تعریف پایه‌ای معتبرتر از مالیات بر سرمایه برای دریافت مالیات از واحدهای مسکونی خالی بود.

همچنین برای نهایی شدن موضوع اخذ یا عدم دریافت مالیات از واحدهای خالی از سکنه کارهای کارشناسی بسیاری در سازمان مالیاتی صورت گرفته است.

سازمان امور مالیاتی کشور پیش از این نیز از آمادگی این سازمان برای اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه خبرداده بود. به هر حال اجرای این کار نیاز به قانونی جامع دارد. پیش از این نیز مجلس در مورد این موضوع و به منظور تعدیل قیمت مسکن بحثهایی را انجام داده بود.

علی اکبر عرب مازار رئیس سابق سازمان امور مالیاتی کشور به مهر گفته است که اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه  باعث سوق یافتن مالکین این واحدها به سمت اجاره آنها می شود که بدین طریق نیز عرضه واحدهای اجاره‌ای در سطح شهرها افزایش خواهد یافت..../تحلیل:عصرایران